ארגון לאומי לחיזוק העליה לארץ

פרופיל לקוח:
ארגון לאומי כלל עולמי הפועל מעל ל-80 שנה לחיזוק העליה לארץ ולחיזוק הקהילות היהודיות בארץ ובעולם. הארגון מתקיים בעיקר מכספי תרומות וזוכה להכרה רשמית של ממשלת ישראל.

האתגר:
מדובר בארגון גדול מאוד ובו יחידות משנה רבות ואלפי עובדים מסביב לעולם. על-מנת לעמוד ביעדיו, נדרשנו לחדד את היעדים בתחומי הפעילות השונים, להקים מדדים המשקפים את העמידה ביעדים אלה ולשרשר את המידע בכל חלקי הארגון, בכדי ליצור שפה ניהולית משותפת.
הגדרת היעדים והמדדים ברמות השונות בארגון, על-פי עולמות התוכן השונים (כספים, לקוחות, תפעול ומשאבים) וחיבורם לאסטרטגיה הארגונית היוו תהליך מורכב שבסופו התקבלה תמונה טובה ומלאה על פעילות הארגון ומטרותיו.

מטרת הפרויקט:
הפרויקט נועד להקים מערכת מדדים ויעדים (Balanced Scorecard) לארגון, שתגזר מהאסטרטגיה הארגונית ותסייע להוציא אותה לפועל. מערכת המדדים והיעדים תאפשר להנהלה בקרה טובה על מימוש האסטרטגיה והשימוש בתקציב הארגוני.

מתודולוגיה:
בהתאם למתודולוגית BSC המערכת עוסקת בארבעה תחומים שמשקפים את פעילות הארגון: פיננסים, לקוחות (תורמים לארגון ומוטבים של הארגון), תפעול, ומשאבים.

כשלב ראשון הוקמה “מפה אסטרטגית” המבוססת על עולמות התוכן לעיל. מפה זו משקפת את המדדים והיעדים כפי שהם נגזרים מדרג ההנהלה ומונחלים מטה, אל שכבות הביניים בארגון. המפה נבנתה על-סמך ראיונות עם הדרגים השונים.

בשלב השני, החלה הגדרת המדדים הרלוונטיים למימוש האסטרטגיה הארגונית וזוהו הקשרים וההשפעות בין המדדים השונים. בשלב זה נבחנה ההיתכנות להקמת מערכת ממוחשבת לנושא. ההיתכנות תלויה ביכולת לאסוף מידע רלוונטי, באופן אמין, ממערכות מידע זמינות בארגון.

לאחר השלמת אפיון מערכת המדדים והיעדים החל שלב היישום הטכנולוגי. בשלב זה הארגון בחר מערכת BI ומיישם טכנולוגי והחלה עבודת ההקמה של הכלי. “ארגו” ממשיכה ללוות שלב זה בכדי לפקח על אופן הקמת המערכת, להבטיח את העמידה בדרישות האפיון ולקחת חלק בבחינת התוצר המסופק (התאמה ללקוח הספציפי ולא פתרון שמהווה פשרה עם האופטימום הנדרש), בהטמעת המערכת בארגון בסיום ההקמה.

תוצאות:
השלמת התהליך והשקת המערכת הממוחשבת תעניק לארגון כלי ייחודי לניהול פעילותו. בהקשת כפתור במערכת ניהולית אינטגרטיבית אחת, ניתן לנתח תוצאות שונות לאור מדדים שונים ברמה נקודתית או בצורה רוחבית בארגון. ניתן לזהות מגמות שיפור או נסיגה בביצועי המדדים ולהחליט על הפניית משאבים לשם עמידה ביעדים וניתן לעשות Drill down לרמת המדד הגרעיני.

הפרויקט מאפשר לארגון למקד את הפוקוס בעניינים החשובים להנהלה ולנטר את ההתקדמות בהם בצורה יעילה.
הפרויקט מגדיל את שקיפות הנתונים בארגון ואת אמינות ואחידות הדיווח. התוצר הישיר הן ישיבות עבודה אפקטיביות בהן אין צורך להתעסק באמינות הנתונים או בסיבות להן אלא ניתן לנתח מה נדרש לבצע בכדי להגיע לתוצאות.

ציטוט: “ארגו הנחו אותנו לכל אורך התהליך. ללא הניסיון והידע של ארגו תהליך הגדרת המדדים והיעדים לא היה יוצא לפועל. גם בשלבי בניית היישום הטכנולוגי מקומם של ארגו כמאפיין רעיוני היה חשוב ביותר ואפשר לנו לעמוד על הנקודות החשובות לנו למול קשיי היישום הטכנולוגי.”

סיפורי לקוח נוספים

בנק ישראל

ציטוט מדבריה של פנינה קרן, ראש חטיבת משאבי אנוש ומנהל בבנק ישראל על Ergo: “מעורבות החברה סייעה לנו לייצר מודל עבודה שתוך זמן קצר הוכיח עצמו כנכון ויעיל. כמו כן, תוך כדי העבודה יצרה לנו החברה מודל קצר וחכם לקבלת החלטה על תוספת תקנים – מודל שמוכיח עצמו כיעיל בקבלת החלטות מהירות. מאוד ממליצה על העבודה איתם”​​.

קרא עוד »

אפיון מערכת תהליכית בחברת ביטוח גדולה

בחברת ביטוח מהמובילות במשק עלה הצורך בהחלפת מערכת ניהול תהליכים תפעוליים פוליסות המערכת. המערכת התפעולית שנבחרה הינה מערכת WF התהליכים – בחינה בהיבט תהליכי של End to End, והתייחסות לכל התחנות והגורמים אשר נוגעים בתהליך עד לסיומו.

קרא עוד »

אדמה מכתשים – ליווי ארגונומי פונקציונלי בתכנון מעבדות מתקנים ומערכי עבודה

מטרות הפרויקט: איפיון אופטימלי של המערך ועמדות העבודה תוך בחינת הצרכים הפונקציונליים, תהליכי העבודה, זרימת עובדים וחומר, אמצעי שינוע, צרכי אחסון וכדומה. כל זאת על מנת להביא, יעילות מרבית בסביבות העבודה השונות, תוך הקפדה על בריאות ונוחות המשתמשים. בנוסף, ליווי ביצוע מעקב ובקרה עם צוות המתכננים.

קרא עוד »
בנק ישראל

ציטוט מדבריה של פנינה קרן, ראש חטיבת משאבי אנוש ומנהל בבנק ישראל על Ergo: “מעורבות החברה סייעה לנו לייצר מודל עבודה שתוך זמן קצר הוכיח עצמו כנכון ויעיל. כמו כן, תוך כדי העבודה יצרה לנו החברה מודל קצר וחכם לקבלת החלטה על תוספת תקנים – מודל שמוכיח עצמו כיעיל בקבלת החלטות מהירות. מאוד ממליצה על העבודה איתם”​​.

קרא עוד »
בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »
רכבת ישראל – הדרכות ארגונומיה למסילאים

הדרכות הארגונומיה כללו סקר ראשוני באיזור העבודה של המסילאים להבנת הפעילויות הנדרשות לביצוע, תנוחות עבודה, כלים בשימוש ובחינה ארגונומית של סביבת העבודה.
מטרת ההדרכה להעשיר את הידע ודרכי הפעולה בנושא ניטול ידני בקרב העובדים על מנת להביא לסביבת עבודה נטולת פגיעות ומפגעים כתוצאה מפעילות ידנית.

קרא עוד »
שירות במרפאות אמבולטוריות

מטרות הפרויקט: אסטרטגיית שירות ממוקד לקוח מתחילה ב-Benchmark של המתחרים והצבת יעדים ומדדים רלוונטיים (BSC), על מנת לבדל את השירות ובכדי לעמוד בחוויית השירות הרצויה ולשפר את האפקטיביות התפעולית.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן