ארגון לאומי לחיזוק העליה לארץ

פרופיל לקוח:
ארגון לאומי כלל עולמי הפועל מעל ל-80 שנה לחיזוק העליה לארץ ולחיזוק הקהילות היהודיות בארץ ובעולם. הארגון מתקיים בעיקר מכספי תרומות וזוכה להכרה רשמית של ממשלת ישראל.

האתגר:
מדובר בארגון גדול מאוד ובו יחידות משנה רבות ואלפי עובדים מסביב לעולם. על-מנת לעמוד ביעדיו, נדרשנו לחדד את היעדים בתחומי הפעילות השונים, להקים מדדים המשקפים את העמידה ביעדים אלה ולשרשר את המידע בכל חלקי הארגון, בכדי ליצור שפה ניהולית משותפת.
הגדרת היעדים והמדדים ברמות השונות בארגון, על-פי עולמות התוכן השונים (כספים, לקוחות, תפעול ומשאבים) וחיבורם לאסטרטגיה הארגונית היוו תהליך מורכב שבסופו התקבלה תמונה טובה ומלאה על פעילות הארגון ומטרותיו.

מטרת הפרויקט:
הפרויקט נועד להקים מערכת מדדים ויעדים (Balanced Scorecard) לארגון, שתגזר מהאסטרטגיה הארגונית ותסייע להוציא אותה לפועל. מערכת המדדים והיעדים תאפשר להנהלה בקרה טובה על מימוש האסטרטגיה והשימוש בתקציב הארגוני.

מתודולוגיה:
בהתאם למתודולוגית BSC המערכת עוסקת בארבעה תחומים שמשקפים את פעילות הארגון: פיננסים, לקוחות (תורמים לארגון ומוטבים של הארגון), תפעול, ומשאבים.

כשלב ראשון הוקמה “מפה אסטרטגית” המבוססת על עולמות התוכן לעיל. מפה זו משקפת את המדדים והיעדים כפי שהם נגזרים מדרג ההנהלה ומונחלים מטה, אל שכבות הביניים בארגון. המפה נבנתה על-סמך ראיונות עם הדרגים השונים.

בשלב השני, החלה הגדרת המדדים הרלוונטיים למימוש האסטרטגיה הארגונית וזוהו הקשרים וההשפעות בין המדדים השונים. בשלב זה נבחנה ההיתכנות להקמת מערכת ממוחשבת לנושא. ההיתכנות תלויה ביכולת לאסוף מידע רלוונטי, באופן אמין, ממערכות מידע זמינות בארגון.

לאחר השלמת אפיון מערכת המדדים והיעדים החל שלב היישום הטכנולוגי. בשלב זה הארגון בחר מערכת BI ומיישם טכנולוגי והחלה עבודת ההקמה של הכלי. “ארגו” ממשיכה ללוות שלב זה בכדי לפקח על אופן הקמת המערכת, להבטיח את העמידה בדרישות האפיון ולקחת חלק בבחינת התוצר המסופק (התאמה ללקוח הספציפי ולא פתרון שמהווה פשרה עם האופטימום הנדרש), בהטמעת המערכת בארגון בסיום ההקמה.

תוצאות:
השלמת התהליך והשקת המערכת הממוחשבת תעניק לארגון כלי ייחודי לניהול פעילותו. בהקשת כפתור במערכת ניהולית אינטגרטיבית אחת, ניתן לנתח תוצאות שונות לאור מדדים שונים ברמה נקודתית או בצורה רוחבית בארגון. ניתן לזהות מגמות שיפור או נסיגה בביצועי המדדים ולהחליט על הפניית משאבים לשם עמידה ביעדים וניתן לעשות Drill down לרמת המדד הגרעיני.

הפרויקט מאפשר לארגון למקד את הפוקוס בעניינים החשובים להנהלה ולנטר את ההתקדמות בהם בצורה יעילה.
הפרויקט מגדיל את שקיפות הנתונים בארגון ואת אמינות ואחידות הדיווח. התוצר הישיר הן ישיבות עבודה אפקטיביות בהן אין צורך להתעסק באמינות הנתונים או בסיבות להן אלא ניתן לנתח מה נדרש לבצע בכדי להגיע לתוצאות.

ציטוט: “ארגו הנחו אותנו לכל אורך התהליך. ללא הניסיון והידע של ארגו תהליך הגדרת המדדים והיעדים לא היה יוצא לפועל. גם בשלבי בניית היישום הטכנולוגי מקומם של ארגו כמאפיין רעיוני היה חשוב ביותר ואפשר לנו לעמוד על הנקודות החשובות לנו למול קשיי היישום הטכנולוגי.”

סיפורי לקוח נוספים

ניהול פרוייקטים בגוף ממשלתי

האתגר המרכזי בפרויקט היה לייצר התאמה בין תהליכי עבודה של גורמים שונים, כאשר התהליך החדש שייבנה חייב להתגבש בהסכמה של כלל הגורמים, תוך שהוא נותן מענה לגורמים שונים, לעיתים בעלי צרכים שונים, ואף סותרים. נוסף על אתגר זה, הפרויקט אופיין במורכבות פוליטית פנים-ארגונית רבה, בשל היותו חוצה ארגון, ושיתף בעלי עניין רבים עם אינטרסים שונים.

קרא עוד »

ארגון לאומי לחיזוק העליה לארץ

מטרת הפרויקט: הפרויקט נועד להקים מערכת מדדים ויעדים (Balanced Scorecard) לארגון, שתגזר מהאסטרטגיה הארגונית ותסייע להוציא אותה לפועל. מערכת המדדים והיעדים תאפשר להנהלה בקרה טובה על מימוש האסטרטגיה והשימוש בתקציב הארגוני.

קרא עוד »

מודל איוש משמרות רופאים בחדרי לידה בבית חולים במרכז הארץ

האתגר: התמודדות עם משך טיפול משתנה בין הרופאים השונים וכן משך אותו טיפול של אותו רופא – בזמנים שונים של המשמרת. בנייה נכונה של הפעילויות המרכיבות את סוגי הלידה השונים על מנת לאפשר תקינה המייצגת את המצב בשטח. מטרות הפרויקט: תקינת רופאים בחדרי לידה במשמרת ותקינת מספר רופאים ללידה.

קרא עוד »

מוסד פיננסי גדול ומוביל בישראל

מטרות הפרויקט: צמצום משמעותי, מהיר ואפקטיבי של אחוז ה”שגויים”, במסלולים השונים של התוצרים הפיננסיים המגוונים של החברה. ציטוט : “שוב נוכחנו לדעת שכדי “לגלות” את הפתרון למצב בעייתי יש יתרון רב לעיניים מקצועיות, בלתי מוטות, ובעלות ראיה רחבה ורב-תחומית”.

קרא עוד »
תהליכי עבודה ברשת הלבשה

האתגר: החברה נמצאת בתהליך שינוי מתמשך: העברת היצור לקבלן משנה בסין, התמודדות עם משלוחים לוגיסטיים, שינויים ניהוליים לאור חילופי דורות בחברה והרחבת רשת החנויות. מטרת הפרויקט: הנהלת החברה מבקשת לבחון את תהליכי העבודה בחברה ולהגדירם מחדש על בסיס נהלים כתובים.

קרא עוד »
רשת מלונות שרתון

הקמת מערכת ניהול ידע במרכז ההזמנות הרישתי של שרתון ישראל. במהלך ההקמה הוגדרה אסטרטגית ניהול ידע ועולמות התוכן לשלושת המוקדים השונים במרכז ההזמנות.

קרא עוד »
רכבת ישראל – הדרכות ארגונומיה למסילאים

הדרכות הארגונומיה כללו סקר ראשוני באיזור העבודה של המסילאים להבנת הפעילויות הנדרשות לביצוע, תנוחות עבודה, כלים בשימוש ובחינה ארגונומית של סביבת העבודה.
מטרת ההדרכה להעשיר את הידע ודרכי הפעולה בנושא ניטול ידני בקרב העובדים על מנת להביא לסביבת עבודה נטולת פגיעות ומפגעים כתוצאה מפעילות ידנית.

קרא עוד »
רפאל – תכנון עמדות ייצור והדרכת ארגונומיה בסביבת העבודה

אוה,ראש תחום ארגונומיה / הנדסת גורמי אנוש ומנהלת פרויקטים ב Ergo, שולבה באתרי רפאל השונים לתכנון ארגונומי של עמדות העבודה והדרכת עובדים. כל זאת על מנת לשפר את סביבת העובד תוך שיפור היעילות, נוחות וסביבת העבודה.​

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן