ארגון לאומי לחיזוק העליה לארץ

פרופיל לקוח:
ארגון לאומי כלל עולמי הפועל מעל ל-80 שנה לחיזוק העליה לארץ ולחיזוק הקהילות היהודיות בארץ ובעולם. הארגון מתקיים בעיקר מכספי תרומות וזוכה להכרה רשמית של ממשלת ישראל.

האתגר:
מדובר בארגון גדול מאוד ובו יחידות משנה רבות ואלפי עובדים מסביב לעולם. על-מנת לעמוד ביעדיו, נדרשנו לחדד את היעדים בתחומי הפעילות השונים, להקים מדדים המשקפים את העמידה ביעדים אלה ולשרשר את המידע בכל חלקי הארגון, בכדי ליצור שפה ניהולית משותפת.
הגדרת היעדים והמדדים ברמות השונות בארגון, על-פי עולמות התוכן השונים (כספים, לקוחות, תפעול ומשאבים) וחיבורם לאסטרטגיה הארגונית היוו תהליך מורכב שבסופו התקבלה תמונה טובה ומלאה על פעילות הארגון ומטרותיו.

מטרת הפרויקט:
הפרויקט נועד להקים מערכת מדדים ויעדים (Balanced Scorecard) לארגון, שתגזר מהאסטרטגיה הארגונית ותסייע להוציא אותה לפועל. מערכת המדדים והיעדים תאפשר להנהלה בקרה טובה על מימוש האסטרטגיה והשימוש בתקציב הארגוני.

מתודולוגיה:
בהתאם למתודולוגית BSC המערכת עוסקת בארבעה תחומים שמשקפים את פעילות הארגון: פיננסים, לקוחות (תורמים לארגון ומוטבים של הארגון), תפעול, ומשאבים.

כשלב ראשון הוקמה “מפה אסטרטגית” המבוססת על עולמות התוכן לעיל. מפה זו משקפת את המדדים והיעדים כפי שהם נגזרים מדרג ההנהלה ומונחלים מטה, אל שכבות הביניים בארגון. המפה נבנתה על-סמך ראיונות עם הדרגים השונים.

בשלב השני, החלה הגדרת המדדים הרלוונטיים למימוש האסטרטגיה הארגונית וזוהו הקשרים וההשפעות בין המדדים השונים. בשלב זה נבחנה ההיתכנות להקמת מערכת ממוחשבת לנושא. ההיתכנות תלויה ביכולת לאסוף מידע רלוונטי, באופן אמין, ממערכות מידע זמינות בארגון.

לאחר השלמת אפיון מערכת המדדים והיעדים החל שלב היישום הטכנולוגי. בשלב זה הארגון בחר מערכת BI ומיישם טכנולוגי והחלה עבודת ההקמה של הכלי. “ארגו” ממשיכה ללוות שלב זה בכדי לפקח על אופן הקמת המערכת, להבטיח את העמידה בדרישות האפיון ולקחת חלק בבחינת התוצר המסופק (התאמה ללקוח הספציפי ולא פתרון שמהווה פשרה עם האופטימום הנדרש), בהטמעת המערכת בארגון בסיום ההקמה.

תוצאות:
השלמת התהליך והשקת המערכת הממוחשבת תעניק לארגון כלי ייחודי לניהול פעילותו. בהקשת כפתור במערכת ניהולית אינטגרטיבית אחת, ניתן לנתח תוצאות שונות לאור מדדים שונים ברמה נקודתית או בצורה רוחבית בארגון. ניתן לזהות מגמות שיפור או נסיגה בביצועי המדדים ולהחליט על הפניית משאבים לשם עמידה ביעדים וניתן לעשות Drill down לרמת המדד הגרעיני.

הפרויקט מאפשר לארגון למקד את הפוקוס בעניינים החשובים להנהלה ולנטר את ההתקדמות בהם בצורה יעילה.
הפרויקט מגדיל את שקיפות הנתונים בארגון ואת אמינות ואחידות הדיווח. התוצר הישיר הן ישיבות עבודה אפקטיביות בהן אין צורך להתעסק באמינות הנתונים או בסיבות להן אלא ניתן לנתח מה נדרש לבצע בכדי להגיע לתוצאות.

ציטוט: “ארגו הנחו אותנו לכל אורך התהליך. ללא הניסיון והידע של ארגו תהליך הגדרת המדדים והיעדים לא היה יוצא לפועל. גם בשלבי בניית היישום הטכנולוגי מקומם של ארגו כמאפיין רעיוני היה חשוב ביותר ואפשר לנו לעמוד על הנקודות החשובות לנו למול קשיי היישום הטכנולוגי.”

סיפורי לקוח נוספים

בנק לאומי – פתרונות ניהול ידע

בחודשים האחרונים מלווה חברת ארגו את בנק לאומי הן כיועצים והן ביישום פתרונות ניהול ידע בסביבת שרפוינט.
הפרויקט כולל בין השאר הסבות מקומיוג׳ן לשרפוינט תוך מתן מענה להיבטים טכנולוגיים ומתודולוגיים.
לתחושתנו ארגו הנו שותף משמעותי לדרך, לאתגרים ולפתרונות.

קרא עוד »

פסגות – הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות

הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות של פסגות קופות גמל, להשגת היעדים הבאים: הגדלת עצמאותו ויכולותיו של הנציג, מתן מענה מקצועי ברמה אחידה ומוגדרת לפונים, הקטנת מספר השיחות החוזרות למוקד וקיצור זמן שיחה במוקד השירות.

קרא עוד »

מכללת אפקה

Ergo ליוותה וביצעה פרויקט בנושא “אבחון מנהל הסטודנטים” במכללת אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב.

קרא עוד »

רשת מלונות שרתון

הקמת מערכת ניהול ידע במרכז ההזמנות הרישתי של שרתון ישראל. במהלך ההקמה הוגדרה אסטרטגית ניהול ידע ועולמות התוכן לשלושת המוקדים השונים במרכז ההזמנות.

קרא עוד »
Intel- תכנון עמדות עבודה במפעלים השונים והדרכות ארגונומיה

עם כניסת אינטל לישראל, אוה – ראש תחום ארגונומיה / הנדסת גורמי אנוש ומנהלת פרויקטים ב – Ergo, הייתה מעורבת בפיתוח תוכנית ארגונומיה באינטל ישראל, התוכנית התבססה על סטנדרטים ותקנים אמריקאים של NIOSH , בנוסף תוכננו עמדות העבודה בחדרים הנקיים, בהתאם לעקרונות והנחיות ארגונומיות.

קרא עוד »
שיכון ובינוי – פורגרמה תכנון פונקציונלי ליווי מעקב וביצוע הדרכות ארגונומיות

כחלק ממעבר מטה החברה למשרדים חדשים באיירפורט סיטי פותחה פורגרמה מפורטת, תכנון פונקציונלי שלווה על ידי אדריכל החברה בכל שלבי הפרויקט. במהלך כשנתיים לייותה אוה את חברת שיכון ובינוי בתהליך החלטה על המעבר בהתאם לאיסוף הנתונים שבוצע. תוך התחשבות בגידול העתידי של החברה ומעבר למטה מאוחד (קיבוץ עובדים ממספר מקומות שונים).

קרא עוד »
תהליך רכש מחשוב למוסדות החינוך ברשות מקומית – בחינה ארגונית והמלצות

מטרת הפרויקט: זיהוי נקודות התורפה העיקריות בתהליך רכש מחשוב למוסדות החינוך הרשות המקומית, השוואה (Benchmarking) של המצב לרשויות מקומיות אחרות, גיבוש המלצות לשיפור לצורך יישום והטמעה של השינוי הנדרש. כתוצאה מהפרויקט בוצעו שינויים פרסונליים, שולב ייעוץ פדגוגי בתהליך הייזום והאישור של דרישות הרכש, והוכנסו שינויים בנהלי העבודה.

קרא עוד »
אתר “כל הבריאות”

באוקטובר 2014 השיק האגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, את אתר “כל הבריאות​” – מערכת ממוחשבת לבדיקת זכויות והשוואת ביטוחי הבריאות של קופות החולים. את אתר “כל הבריאות” יזמו והקימו האגף לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים, בשיתוף פעולה עם חברת ארגו יעוץ (ERGO Consulting Group) וחברת אורקל.

קרא עוד »
תהליכי עבודה ברשת הלבשה

האתגר: החברה נמצאת בתהליך שינוי מתמשך: העברת היצור לקבלן משנה בסין, התמודדות עם משלוחים לוגיסטיים, שינויים ניהוליים לאור חילופי דורות בחברה והרחבת רשת החנויות. מטרת הפרויקט: הנהלת החברה מבקשת לבחון את תהליכי העבודה בחברה ולהגדירם מחדש על בסיס נהלים כתובים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן