ארגון לאומי לחיזוק העליה לארץ

פרופיל לקוח:
ארגון לאומי כלל עולמי הפועל מעל ל-80 שנה לחיזוק העליה לארץ ולחיזוק הקהילות היהודיות בארץ ובעולם. הארגון מתקיים בעיקר מכספי תרומות וזוכה להכרה רשמית של ממשלת ישראל.

האתגר:
מדובר בארגון גדול מאוד ובו יחידות משנה רבות ואלפי עובדים מסביב לעולם. על-מנת לעמוד ביעדיו, נדרשנו לחדד את היעדים בתחומי הפעילות השונים, להקים מדדים המשקפים את העמידה ביעדים אלה ולשרשר את המידע בכל חלקי הארגון, בכדי ליצור שפה ניהולית משותפת.
הגדרת היעדים והמדדים ברמות השונות בארגון, על-פי עולמות התוכן השונים (כספים, לקוחות, תפעול ומשאבים) וחיבורם לאסטרטגיה הארגונית היוו תהליך מורכב שבסופו התקבלה תמונה טובה ומלאה על פעילות הארגון ומטרותיו.

מטרת הפרויקט:
הפרויקט נועד להקים מערכת מדדים ויעדים (Balanced Scorecard) לארגון, שתגזר מהאסטרטגיה הארגונית ותסייע להוציא אותה לפועל. מערכת המדדים והיעדים תאפשר להנהלה בקרה טובה על מימוש האסטרטגיה והשימוש בתקציב הארגוני.

מתודולוגיה:
בהתאם למתודולוגית BSC המערכת עוסקת בארבעה תחומים שמשקפים את פעילות הארגון: פיננסים, לקוחות (תורמים לארגון ומוטבים של הארגון), תפעול, ומשאבים.

כשלב ראשון הוקמה “מפה אסטרטגית” המבוססת על עולמות התוכן לעיל. מפה זו משקפת את המדדים והיעדים כפי שהם נגזרים מדרג ההנהלה ומונחלים מטה, אל שכבות הביניים בארגון. המפה נבנתה על-סמך ראיונות עם הדרגים השונים.

בשלב השני, החלה הגדרת המדדים הרלוונטיים למימוש האסטרטגיה הארגונית וזוהו הקשרים וההשפעות בין המדדים השונים. בשלב זה נבחנה ההיתכנות להקמת מערכת ממוחשבת לנושא. ההיתכנות תלויה ביכולת לאסוף מידע רלוונטי, באופן אמין, ממערכות מידע זמינות בארגון.

לאחר השלמת אפיון מערכת המדדים והיעדים החל שלב היישום הטכנולוגי. בשלב זה הארגון בחר מערכת BI ומיישם טכנולוגי והחלה עבודת ההקמה של הכלי. “ארגו” ממשיכה ללוות שלב זה בכדי לפקח על אופן הקמת המערכת, להבטיח את העמידה בדרישות האפיון ולקחת חלק בבחינת התוצר המסופק (התאמה ללקוח הספציפי ולא פתרון שמהווה פשרה עם האופטימום הנדרש), בהטמעת המערכת בארגון בסיום ההקמה.

תוצאות:
השלמת התהליך והשקת המערכת הממוחשבת תעניק לארגון כלי ייחודי לניהול פעילותו. בהקשת כפתור במערכת ניהולית אינטגרטיבית אחת, ניתן לנתח תוצאות שונות לאור מדדים שונים ברמה נקודתית או בצורה רוחבית בארגון. ניתן לזהות מגמות שיפור או נסיגה בביצועי המדדים ולהחליט על הפניית משאבים לשם עמידה ביעדים וניתן לעשות Drill down לרמת המדד הגרעיני.

הפרויקט מאפשר לארגון למקד את הפוקוס בעניינים החשובים להנהלה ולנטר את ההתקדמות בהם בצורה יעילה.
הפרויקט מגדיל את שקיפות הנתונים בארגון ואת אמינות ואחידות הדיווח. התוצר הישיר הן ישיבות עבודה אפקטיביות בהן אין צורך להתעסק באמינות הנתונים או בסיבות להן אלא ניתן לנתח מה נדרש לבצע בכדי להגיע לתוצאות.

ציטוט: “ארגו הנחו אותנו לכל אורך התהליך. ללא הניסיון והידע של ארגו תהליך הגדרת המדדים והיעדים לא היה יוצא לפועל. גם בשלבי בניית היישום הטכנולוגי מקומם של ארגו כמאפיין רעיוני היה חשוב ביותר ואפשר לנו לעמוד על הנקודות החשובות לנו למול קשיי היישום הטכנולוגי.”

סיפורי לקוח נוספים

אמישראגז – תכנון קווי יצור

כחלק ממדיניות אמישראגז לייעול תהליכי עבודה, נעשה פרויקט המשלב היבטי תעשיה וניהול והיבטי ארגונומיה, במפעלי הדודים, ומילוי בלוני גז.
קווי הדוודים ובלוני הגז בחברה אופיינו בעבודה ידנית רבה.

קרא עוד »

מפעל פארמה – תכנון ארגונומי

פרויקט הארגונומיה בוצע במחלקת האריזה במטרה להביא ליצירת סביבת עבודה נוחה, בריאה ובטיחותית שתביא לשיפור יעילות העבודה. יישום הפתרונות לשינוע ידני אשר גרם להעלאת התפוקה ויעילות העבודה, תוך הקפדה על נוחות ובריאות העובד.

קרא עוד »

נסטלה – תמיכה ארגונומית במפעלים השונים

סקר ארגונומי בעמדות העבודה במפעלים השונים של נסטלה. הסקר התמקד בעמדות העבודה ובפעילויות העובדים. וכלל תהליכי עבודה השונים הכרוכים בהרמה נשיאה, ופריקה (Manual Handling), תנוחות ישיבה, טווחי הגעה, זויות ראיה ותאורה. מסמך זה כולל את הצעתנו לביצוע סקר ארגונומי, המלצות ראשוניות לפתרון ארגונומי בעמדות העבודה תוך התייחסות לשיטות העבודה השונות ולצרכים של כל עובד.

קרא עוד »

רכבת ישראל – הדרכות ארגונומיה למסילאים

הדרכות הארגונומיה כללו סקר ראשוני באיזור העבודה של המסילאים להבנת הפעילויות הנדרשות לביצוע, תנוחות עבודה, כלים בשימוש ובחינה ארגונומית של סביבת העבודה.
מטרת ההדרכה להעשיר את הידע ודרכי הפעולה בנושא ניטול ידני בקרב העובדים על מנת להביא לסביבת עבודה נטולת פגיעות ומפגעים כתוצאה מפעילות ידנית.

קרא עוד »

Elop – תכנון עמדות עבודה וסקר סיכוניים ארגונומי

הפרויקט כלל בחינת עמדות עבודה בייצור ובהרכבות, שינוי ושיפור מצב קיים והגדרות לתכנון עתידי. בעקבות הצפת הבעיות הארגונומיות בארגון, הוחלט על ביצוע פרויקט ארגונומיה אשר כלל סקר סיכונים ארגונומי בעמדות העבודה ובחינת האירועים וימי ההיעדרות כתוצאה מפגיעות ארגונומיות.

קרא עוד »
שיפור מערך הטפסים באירגון ממשלתי גדול

האתגר: הארגון מטפל בכל שנה בכ- 3.5 מיליון לקוחות, וחלק גדול מתהליך הטיפול בפניות השונות נעשה באמצעות טפסים. האתגר בפרויקט היה ביצירת ערך מוסף לארגון ולשרותים אותם מספק, ע”י הטפסים המשופרים, שיפור רמת השירות לאזרחים לקוחות הארגון, ושיפור תהליכים פנים ארגוניים המתבצעים באמצעות הטפסים.

קרא עוד »
תקינה ותמחיר בבנק גדול

מטרות הפרויקט: שיפור האפקטיביות התפעולית ומודל תקינה דינמי לרמות השירות הנדרשות. כלומר, זמני תקן לכל פעילות בנקאית, קמעונאית ועסקית, שישמשו לאיזון עומסים בסניפים על ידי ניוד כוח אדם ולתמחיר השירותים בבנק.

קרא עוד »
חברת כרטיסי אשראי מובילה

רקע ומטרות: כחלק מהוראות המפקח על הבנקים לקיצור מועד הדיווח הכספי בקרב גופים פיננסים ופרסום הדוח הכספי השנתי עד 60 יום מתום השנה, ו-45 יום בדוח הרבעוני. בהתאם לכך פנתה החברה לבחינת תהליך הסגירה והדיווח הכספי וגיבוש יוזמות לקיצור משך הזמן הנדרש עד למועד פרסום הדוחות השנתיים והרבעוניים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן