בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת.
ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות.
עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

לפני מספר חודשים, פנה אלינו מנכ”ל אחד מלקוחותינו ושיתף אותנו בכך, שהם בעיצומו של תהליך Due Diligent במטרה לרכוש חברה, שתרחיב את מפרט השירותים והמוצרים אותם הם מספקים. הוא הוסיף ואמר, כי הם מעוניינים בביצוע Due diligent תפעולי, במטרה לאתר הזדמנויות תפעוליות ושירותיות בחברה הנרכשת – על מנת להשלים את תמונת המצב הכלכלית והמשפטית העומדת לפניה ולקבל החלטה מושכלת לגבי העיסקה המתהווה, כמו גם לבנות תכנית עבודה לשיפור האפקטיביות בתפעול ובשירות, בסיום התהליך.

תהליך Due Diligent נדרש להתבצע במהירות, תוך שמירה על סודיות, שכן במרבית הפעמים, שותפים למידע גורמים בכירים בלבד –  הן בהנהלת החברה הרוכשת והן בהנהלת החברה הנרכשת.

כדי לתת מענה לצורך זה, הקמנו צוות פרויקט, הכולל יועצים בעלי התמחות בתחום הנדסת תעשייה וניהול ומנהל עסקים והוגדר לוח זמנים של כחודש לבחינה, אשר כללה:

  • למידת הפעילות הנרכשת – פריסה גיאוגרפית ותחומי פעילות, מבנה ארגוני, תהליכים מרכזיים, KPI’s תפעוליים ושירותיים, מערכות מידע בשימוש, נתוני כ”א ועוד. הבחינה התבצעה אל מול המנהלים השותפים לתהליך, ללא מעורבות עובדים מצד החברה הנרכשת על מנת שלא לחשוף מידע לגבי העיסקה.
  • איתור חוזקות והזדמנויות לשיפור – בשל לוח הזמנים הנדרש, קיימת חשיבות גבוהה באיתור מהיר של חוזקות והזדמנויות לשיפור והתמקדות והעמקה בנושאים אלו.
  • מתן המלצות לשיפור יעילות התפעול והשירות בחברה הנרכשת – ההמלצות כללו ניתוח של פוטנציאל השיפור הצפוי, רמת החשיבות וההשקעה הנדרשת אל מול Benchmark מקובל בענף.

תוצאות הבחינה שהוצגו להנהלת החברה הרוכשת, כללו:

  • סקירת הפעילות של החברה הנרכשת והשוואה בין היעילות התפעולית והשירותית של תחומי הפעילות השונים והסניפים השונים.
  • סקירת Kpi’s תפעוליים ושירותיים, תוך חיבור לביצועים כספיים ואיתור הזדמנויות לשיפור.
  • סקירת תהליכים מרכזיים אשר שיפורם עשוי להביא ערך משמעותי, כגון:
    • גביה
    • שירות לקוחות
    • תפעול ו-Back Office
  • סקירת מערכות מידע בשימוש בחברה הנרכשת והזדמנויות לייעול באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית והטמעת מערכות, אשר בשימוש החברה הרוכשת.
  • נושאים נוספים כגון: פרויקטים בתהליך, מודלי העיסקה וכו’.

במסגרת העיסקה המדוברת, הנהלת החברה הנרכשת יועדה להמשיך ולנהל את החברה גם לאחר השלמת העיסקה. לאור זאת, קיימת חשיבות גבוהה לרתימתם לתהליך והממצאים הוצגו גם להם, תוך הגדרת תכנית עבודה קונספטואלית ליישום ההמלצות.

מספר חודשים לאחר סיום הפרויקט, שמחנו לקרוא בעיתונות על השלמת עיסקת רכישה “מפתיעה”.

אם גם אתם עומדים לפני רכישת חברה או פעילות, נשמח לסייע לכם בביצוע Due-Diligent תפעולי.

סיפורי לקוח נוספים

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »

לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »

שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »

תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »
ניהול פרוייקטים בגוף ממשלתי

האתגר המרכזי בפרויקט היה לייצר התאמה בין תהליכי עבודה של גורמים שונים, כאשר התהליך החדש שייבנה חייב להתגבש בהסכמה של כלל הגורמים, תוך שהוא נותן מענה לגורמים שונים, לעיתים בעלי צרכים שונים, ואף סותרים. נוסף על אתגר זה, הפרויקט אופיין במורכבות פוליטית פנים-ארגונית רבה, בשל היותו חוצה ארגון, ושיתף בעלי עניין רבים עם אינטרסים שונים.

קרא עוד »
שיכון ובינוי – פורגרמה תכנון פונקציונלי ליווי מעקב וביצוע הדרכות ארגונומיות

כחלק ממעבר מטה החברה למשרדים חדשים באיירפורט סיטי פותחה פורגרמה מפורטת, תכנון פונקציונלי שלווה על ידי אדריכל החברה בכל שלבי הפרויקט. במהלך כשנתיים לייותה אוה את חברת שיכון ובינוי בתהליך החלטה על המעבר בהתאם לאיסוף הנתונים שבוצע. תוך התחשבות בגידול העתידי של החברה ומעבר למטה מאוחד (קיבוץ עובדים ממספר מקומות שונים).

קרא עוד »
חברת חשמל – אסטרטגיית שירות רב ערוצי, דיגיטציה

האתגר: גיבוש מדיניות שירות ותכנית עבודה ליישום המדיניות. הרקע לפרויקט, התמודדות עם חוסר שביעות רצון לקוחות מתיפקוד השרות בעת הפסקות חשמל (סערות) ובכלל. זמינות השרות הטלפוני בחח”י גבוהה. אף על פי כן, בשביל שיפור השרות וחוויית הלקוח, זמינות לא מספיקה. נדרשות טכנולוגיות ותהליכים חדשניים, פורצי דרך.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן