בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת.
ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות.
עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

לפני מספר חודשים, פנה אלינו מנכ”ל אחד מלקוחותינו ושיתף אותנו בכך, שהם בעיצומו של תהליך Due Diligent במטרה לרכוש חברה, שתרחיב את מפרט השירותים והמוצרים אותם הם מספקים. הוא הוסיף ואמר, כי הם מעוניינים בביצוע Due diligent תפעולי, במטרה לאתר הזדמנויות תפעוליות ושירותיות בחברה הנרכשת – על מנת להשלים את תמונת המצב הכלכלית והמשפטית העומדת לפניה ולקבל החלטה מושכלת לגבי העיסקה המתהווה, כמו גם לבנות תכנית עבודה לשיפור האפקטיביות בתפעול ובשירות, בסיום התהליך.

תהליך Due Diligent נדרש להתבצע במהירות, תוך שמירה על סודיות, שכן במרבית הפעמים, שותפים למידע גורמים בכירים בלבד –  הן בהנהלת החברה הרוכשת והן בהנהלת החברה הנרכשת.

כדי לתת מענה לצורך זה, הקמנו צוות פרויקט, הכולל יועצים בעלי התמחות בתחום הנדסת תעשייה וניהול ומנהל עסקים והוגדר לוח זמנים של כחודש לבחינה, אשר כללה:

  • למידת הפעילות הנרכשת – פריסה גיאוגרפית ותחומי פעילות, מבנה ארגוני, תהליכים מרכזיים, KPI’s תפעוליים ושירותיים, מערכות מידע בשימוש, נתוני כ”א ועוד. הבחינה התבצעה אל מול המנהלים השותפים לתהליך, ללא מעורבות עובדים מצד החברה הנרכשת על מנת שלא לחשוף מידע לגבי העיסקה.
  • איתור חוזקות והזדמנויות לשיפור – בשל לוח הזמנים הנדרש, קיימת חשיבות גבוהה באיתור מהיר של חוזקות והזדמנויות לשיפור והתמקדות והעמקה בנושאים אלו.
  • מתן המלצות לשיפור יעילות התפעול והשירות בחברה הנרכשת – ההמלצות כללו ניתוח של פוטנציאל השיפור הצפוי, רמת החשיבות וההשקעה הנדרשת אל מול Benchmark מקובל בענף.

תוצאות הבחינה שהוצגו להנהלת החברה הרוכשת, כללו:

  • סקירת הפעילות של החברה הנרכשת והשוואה בין היעילות התפעולית והשירותית של תחומי הפעילות השונים והסניפים השונים.
  • סקירת Kpi’s תפעוליים ושירותיים, תוך חיבור לביצועים כספיים ואיתור הזדמנויות לשיפור.
  • סקירת תהליכים מרכזיים אשר שיפורם עשוי להביא ערך משמעותי, כגון:
    • גביה
    • שירות לקוחות
    • תפעול ו-Back Office
  • סקירת מערכות מידע בשימוש בחברה הנרכשת והזדמנויות לייעול באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית והטמעת מערכות, אשר בשימוש החברה הרוכשת.
  • נושאים נוספים כגון: פרויקטים בתהליך, מודלי העיסקה וכו’.

במסגרת העיסקה המדוברת, הנהלת החברה הנרכשת יועדה להמשיך ולנהל את החברה גם לאחר השלמת העיסקה. לאור זאת, קיימת חשיבות גבוהה לרתימתם לתהליך והממצאים הוצגו גם להם, תוך הגדרת תכנית עבודה קונספטואלית ליישום ההמלצות.

מספר חודשים לאחר סיום הפרויקט, שמחנו לקרוא בעיתונות על השלמת עיסקת רכישה “מפתיעה”.

אם גם אתם עומדים לפני רכישת חברה או פעילות, נשמח לסייע לכם בביצוע Due-Diligent תפעולי.

סיפורי לקוח נוספים

בנק ישראל

ציטוט מדבריה של פנינה קרן, ראש חטיבת משאבי אנוש ומנהל בבנק ישראל על Ergo: “מעורבות החברה סייעה לנו לייצר מודל עבודה שתוך זמן קצר הוכיח עצמו כנכון ויעיל. כמו כן, תוך כדי העבודה יצרה לנו החברה מודל קצר וחכם לקבלת החלטה על תוספת תקנים – מודל שמוכיח עצמו כיעיל בקבלת החלטות מהירות. מאוד ממליצה על העבודה איתם”​​.

קרא עוד »

אפיון מערכת תהליכית בחברת ביטוח גדולה

בחברת ביטוח מהמובילות במשק עלה הצורך בהחלפת מערכת ניהול תהליכים תפעוליים פוליסות המערכת. המערכת התפעולית שנבחרה הינה מערכת WF התהליכים – בחינה בהיבט תהליכי של End to End, והתייחסות לכל התחנות והגורמים אשר נוגעים בתהליך עד לסיומו.

קרא עוד »

אדמה מכתשים – ליווי ארגונומי פונקציונלי בתכנון מעבדות מתקנים ומערכי עבודה

מטרות הפרויקט: איפיון אופטימלי של המערך ועמדות העבודה תוך בחינת הצרכים הפונקציונליים, תהליכי העבודה, זרימת עובדים וחומר, אמצעי שינוע, צרכי אחסון וכדומה. כל זאת על מנת להביא, יעילות מרבית בסביבות העבודה השונות, תוך הקפדה על בריאות ונוחות המשתמשים. בנוסף, ליווי ביצוע מעקב ובקרה עם צוות המתכננים.

קרא עוד »
Intel- תכנון עמדות עבודה במפעלים השונים והדרכות ארגונומיה

עם כניסת אינטל לישראל, אוה – ראש תחום ארגונומיה / הנדסת גורמי אנוש ומנהלת פרויקטים ב – Ergo, הייתה מעורבת בפיתוח תוכנית ארגונומיה באינטל ישראל, התוכנית התבססה על סטנדרטים ותקנים אמריקאים של NIOSH , בנוסף תוכננו עמדות העבודה בחדרים הנקיים, בהתאם לעקרונות והנחיות ארגונומיות.

קרא עוד »
ניהול פרוייקטים בגוף ממשלתי

האתגר המרכזי בפרויקט היה לייצר התאמה בין תהליכי עבודה של גורמים שונים, כאשר התהליך החדש שייבנה חייב להתגבש בהסכמה של כלל הגורמים, תוך שהוא נותן מענה לגורמים שונים, לעיתים בעלי צרכים שונים, ואף סותרים. נוסף על אתגר זה, הפרויקט אופיין במורכבות פוליטית פנים-ארגונית רבה, בשל היותו חוצה ארגון, ושיתף בעלי עניין רבים עם אינטרסים שונים.

קרא עוד »
תקינה ותמחיר בבנק גדול

מטרות הפרויקט: שיפור האפקטיביות התפעולית ומודל תקינה דינמי לרמות השירות הנדרשות. כלומר, זמני תקן לכל פעילות בנקאית, קמעונאית ועסקית, שישמשו לאיזון עומסים בסניפים על ידי ניוד כוח אדם ולתמחיר השירותים בבנק.

קרא עוד »
שיכון ובינוי – פורגרמה תכנון פונקציונלי ליווי מעקב וביצוע הדרכות ארגונומיות

כחלק ממעבר מטה החברה למשרדים חדשים באיירפורט סיטי פותחה פורגרמה מפורטת, תכנון פונקציונלי שלווה על ידי אדריכל החברה בכל שלבי הפרויקט. במהלך כשנתיים לייותה אוה את חברת שיכון ובינוי בתהליך החלטה על המעבר בהתאם לאיסוף הנתונים שבוצע. תוך התחשבות בגידול העתידי של החברה ומעבר למטה מאוחד (קיבוץ עובדים ממספר מקומות שונים).

קרא עוד »
שירות במרפאות אמבולטוריות

מטרות הפרויקט: אסטרטגיית שירות ממוקד לקוח מתחילה ב-Benchmark של המתחרים והצבת יעדים ומדדים רלוונטיים (BSC), על מנת לבדל את השירות ובכדי לעמוד בחוויית השירות הרצויה ולשפר את האפקטיביות התפעולית.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן