בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת.
ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות.
עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

לפני מספר חודשים, פנה אלינו מנכ”ל אחד מלקוחותינו ושיתף אותנו בכך, שהם בעיצומו של תהליך Due Diligent במטרה לרכוש חברה, שתרחיב את מפרט השירותים והמוצרים אותם הם מספקים. הוא הוסיף ואמר, כי הם מעוניינים בביצוע Due diligent תפעולי, במטרה לאתר הזדמנויות תפעוליות ושירותיות בחברה הנרכשת – על מנת להשלים את תמונת המצב הכלכלית והמשפטית העומדת לפניה ולקבל החלטה מושכלת לגבי העיסקה המתהווה, כמו גם לבנות תכנית עבודה לשיפור האפקטיביות בתפעול ובשירות, בסיום התהליך.

תהליך Due Diligent נדרש להתבצע במהירות, תוך שמירה על סודיות, שכן במרבית הפעמים, שותפים למידע גורמים בכירים בלבד –  הן בהנהלת החברה הרוכשת והן בהנהלת החברה הנרכשת.

כדי לתת מענה לצורך זה, הקמנו צוות פרויקט, הכולל יועצים בעלי התמחות בתחום הנדסת תעשייה וניהול ומנהל עסקים והוגדר לוח זמנים של כחודש לבחינה, אשר כללה:

  • למידת הפעילות הנרכשת – פריסה גיאוגרפית ותחומי פעילות, מבנה ארגוני, תהליכים מרכזיים, KPI’s תפעוליים ושירותיים, מערכות מידע בשימוש, נתוני כ”א ועוד. הבחינה התבצעה אל מול המנהלים השותפים לתהליך, ללא מעורבות עובדים מצד החברה הנרכשת על מנת שלא לחשוף מידע לגבי העיסקה.
  • איתור חוזקות והזדמנויות לשיפור – בשל לוח הזמנים הנדרש, קיימת חשיבות גבוהה באיתור מהיר של חוזקות והזדמנויות לשיפור והתמקדות והעמקה בנושאים אלו.
  • מתן המלצות לשיפור יעילות התפעול והשירות בחברה הנרכשת – ההמלצות כללו ניתוח של פוטנציאל השיפור הצפוי, רמת החשיבות וההשקעה הנדרשת אל מול Benchmark מקובל בענף.

תוצאות הבחינה שהוצגו להנהלת החברה הרוכשת, כללו:

  • סקירת הפעילות של החברה הנרכשת והשוואה בין היעילות התפעולית והשירותית של תחומי הפעילות השונים והסניפים השונים.
  • סקירת Kpi’s תפעוליים ושירותיים, תוך חיבור לביצועים כספיים ואיתור הזדמנויות לשיפור.
  • סקירת תהליכים מרכזיים אשר שיפורם עשוי להביא ערך משמעותי, כגון:
    • גביה
    • שירות לקוחות
    • תפעול ו-Back Office
  • סקירת מערכות מידע בשימוש בחברה הנרכשת והזדמנויות לייעול באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית והטמעת מערכות, אשר בשימוש החברה הרוכשת.
  • נושאים נוספים כגון: פרויקטים בתהליך, מודלי העיסקה וכו’.

במסגרת העיסקה המדוברת, הנהלת החברה הנרכשת יועדה להמשיך ולנהל את החברה גם לאחר השלמת העיסקה. לאור זאת, קיימת חשיבות גבוהה לרתימתם לתהליך והממצאים הוצגו גם להם, תוך הגדרת תכנית עבודה קונספטואלית ליישום ההמלצות.

מספר חודשים לאחר סיום הפרויקט, שמחנו לקרוא בעיתונות על השלמת עיסקת רכישה “מפתיעה”.

אם גם אתם עומדים לפני רכישת חברה או פעילות, נשמח לסייע לכם בביצוע Due-Diligent תפעולי.

סיפורי לקוח נוספים

אמישראגז – תכנון קווי יצור

כחלק ממדיניות אמישראגז לייעול תהליכי עבודה, נעשה פרויקט המשלב היבטי תעשיה וניהול והיבטי ארגונומיה, במפעלי הדודים, ומילוי בלוני גז.
קווי הדוודים ובלוני הגז בחברה אופיינו בעבודה ידנית רבה.

קרא עוד »

מפעל פארמה – תכנון ארגונומי

פרויקט הארגונומיה בוצע במחלקת האריזה במטרה להביא ליצירת סביבת עבודה נוחה, בריאה ובטיחותית שתביא לשיפור יעילות העבודה. יישום הפתרונות לשינוע ידני אשר גרם להעלאת התפוקה ויעילות העבודה, תוך הקפדה על נוחות ובריאות העובד.

קרא עוד »

נסטלה – תמיכה ארגונומית במפעלים השונים

סקר ארגונומי בעמדות העבודה במפעלים השונים של נסטלה. הסקר התמקד בעמדות העבודה ובפעילויות העובדים. וכלל תהליכי עבודה השונים הכרוכים בהרמה נשיאה, ופריקה (Manual Handling), תנוחות ישיבה, טווחי הגעה, זויות ראיה ותאורה. מסמך זה כולל את הצעתנו לביצוע סקר ארגונומי, המלצות ראשוניות לפתרון ארגונומי בעמדות העבודה תוך התייחסות לשיטות העבודה השונות ולצרכים של כל עובד.

קרא עוד »

רכבת ישראל – הדרכות ארגונומיה למסילאים

הדרכות הארגונומיה כללו סקר ראשוני באיזור העבודה של המסילאים להבנת הפעילויות הנדרשות לביצוע, תנוחות עבודה, כלים בשימוש ובחינה ארגונומית של סביבת העבודה.
מטרת ההדרכה להעשיר את הידע ודרכי הפעולה בנושא ניטול ידני בקרב העובדים על מנת להביא לסביבת עבודה נטולת פגיעות ומפגעים כתוצאה מפעילות ידנית.

קרא עוד »

Elop – תכנון עמדות עבודה וסקר סיכוניים ארגונומי

הפרויקט כלל בחינת עמדות עבודה בייצור ובהרכבות, שינוי ושיפור מצב קיים והגדרות לתכנון עתידי. בעקבות הצפת הבעיות הארגונומיות בארגון, הוחלט על ביצוע פרויקט ארגונומיה אשר כלל סקר סיכונים ארגונומי בעמדות העבודה ובחינת האירועים וימי ההיעדרות כתוצאה מפגיעות ארגונומיות.

קרא עוד »
הערכת אפקטיביות פרויקט הדרכת בטיחות שבוצע במשקים חקלאיים

מטרת הפרויקט: לענות על השאלה – האם פרויקט ההתערבות היה אפקטיבי? מה הייתה רמת ההשפעה של פעולת ההתערבות על רמת הבטיחות במשקים? הפרויקט הסתיים והוכיח כי המתודולוגיה שיושמה בו להערכת אפקטיביות פעולת ההתערבות היתה ישימה, ונתנה אינדיקציות טובות לכדאיות ההשקעה בפרויקט ההתערבות (עלות-תועלת).

קרא עוד »
בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »
רשת מלונות שרתון

הקמת מערכת ניהול ידע במרכז ההזמנות הרישתי של שרתון ישראל. במהלך ההקמה הוגדרה אסטרטגית ניהול ידע ועולמות התוכן לשלושת המוקדים השונים במרכז ההזמנות.

קרא עוד »
קיצור זמני טיפול בבקשות לקוחות – חברת ביטוח גדולה

מטרת החברה הייתה להוביל בשירות על ידי קיצור ניכר בזמני מתן השירות. לצורך יישום החוזר בוצעה בחברה פעילות פנים ארגונית מקיפה לשיפור תהליכי השירות. בעבודה זו ישנה התמקדות בשני תהליכים עיקריים: קבלת מבוטח לביטוח – טיפול בטופסי הצעה ובקשות לפדיון כספי פוליסה.

קרא עוד »
חברת כרטיסי אשראי מובילה

רקע ומטרות: כחלק מהוראות המפקח על הבנקים לקיצור מועד הדיווח הכספי בקרב גופים פיננסים ופרסום הדוח הכספי השנתי עד 60 יום מתום השנה, ו-45 יום בדוח הרבעוני. בהתאם לכך פנתה החברה לבחינת תהליך הסגירה והדיווח הכספי וגיבוש יוזמות לקיצור משך הזמן הנדרש עד למועד פרסום הדוחות השנתיים והרבעוניים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן