גזר שליט – רה ארגון לצורך התייעלות ושיפור תפוקות הייצור,
תוך שדרוג תשתית התכנון, השליטה והבקרה

מר יעקב מזרחי, מנכ”ל ‘גזר שליט’:
“אני מאמין שתועלות אלה, ובעיקר הכפלת התפוקה לשעה במערך הייצור העיקרי,
(וגם אלה שתרומתן עדיין לא נראית) יאפשרו לחברתנו בשלב המיידי
לצלוח את הקשיים המיוחדים של השנה ויכינו אותנו בצורה טובה לצמיחה בעתיד הקרוב”.

 

פרופיל לקוח:
גזר שליט הנה אחת מהחברות הגדולות ביותר בישראל לגידול, אריזה ושילוח גזר בארץ ולחו”ל. בנוסף, גזר שליט מגדלת ומשווקת גם מוצרים נוספים כמו: תפוחי אדמה, שורש פטרוזיליה ובצל.
פעילות החברה חולשת על כל שרשרת אספקת הגזר – החל מתהליך הזריעה ועד שיווק ומכירת התוצרים החקלאיים ללקוחות הקצה, בארץ ובעולם.
גזר שליט מיישמת את הטכנולוגיות המובילות בעולם לאריזה ואחסון הגזר.
אסטרטגית החברה מתמקדת במצוינות תפעולית ושיפור מתמיד שמביאים אותה למצוינות עסקית.

האתגר:
גזר שליט צומחת ומתרחבת בארץ ובעולם תודות לשרות ברמה הגבוהה ביותר (איכות ומהירות) ולפיכך נדרשת לאסטרטגיה ארגונית, ניהולית ותפעולית חדשה.

מטרות הפרויקט:
רה ארגון לצורך התייעלות ושיפור תפוקות הייצור, תוך שדרוג תשתית התכנון, השליטה והבקרה.

תועלות:

  • התייעלות שביטלה את הצורך במשמרות הלילה כפי שהיה נהוג עד כה בבית האריזה, ומעבר לייצור עיקר התפוקה השבועית בהיקף שעות מצומצם יותר.
  • ביצוע תכנון עבודה שבועי ועדכונה ברמה יומית, מתוך מטרה לעמוד ברמות המלאי הנדרשות ואספקה מהירה, איכותית וסדורה ללקוחות החברה בארץ ובחו”ל.
  • חיסכון בעליות כוח אדם וחשמל.
  • מזעור הסט-אפים – החלפות בין מוצרים בתהליך הייצור.
  • מזעור העצירות בקו הייצור ושיפור נצילות המכונות והעובדים.
  • הגדלת תפוקת הייצור הממוצעת לשעה במערך העיקרי וניהול רמות מלאי נדרשות בהתאם לביקוש ולמדיניות המלאי הנדרשת.
  • היערכות להמשך צמיחה.
  • הגדלת הרווחיות.

     

מתודולוגיה:

  • רה ארגון התפקידים הניהוליים בבית האריזה.
  • ליווי השמת מנהל חדש לבית האריזה.
  • גיוס פונקציות חדשות בחברה בתחומי התפ”י והאיכות.
  • איסוף וניתוח נתונים באמצעות דוחות, מדידות, תצפיות, ותשאול עובדים ומנהלים.
  • גיבוש המלצות לתהליכי בקרה ניהולית צמודה יותר.
  • גיבוש המלצות בניהוג מנכ”ל גזר שליט, בשיתוף המנהלים והפונקציות השונות בבית האריזה (ייצור ותפעול, הנדסה, אחזקה, תפ”י ואיכות).
  • המיפוי הראשוני וגיבוש אלטרנטיבות להתייעלות התבצעו במהלך החודשיים הראשונים. לאחר מכן, מלווה ארגו את החברה ברמה שבועית ליישום ההמלצות והמשך התייעלות.

מתוך אתר ERGO:

סיפורי לקוח נוספים

בנק ירושלים – יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית

בנק ירושלים, לקוח ותיק וחשוב שלנו, לוקח צעד אמיץ לכיוון העתיד (Organization 2030), ואנו גאים מאוד להיות שותפים במסע המדהים הזה! יחד, אנו מתניעים תהליך משמעותי של שינוי, יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית, המשלבת עבודה מרחוק עם עבודה מהבית לרוחב מטה בנק ירושלים.

קרא עוד »

שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל

סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל): “הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

קרא עוד »

חברת ביטוח גדולה – אפיון ואוטומציה בתהליך התביעות

עולם תביעות הביטוח הוא מורכב מאוד ותוכנו כולל אלפי חוקים, סעיפים, החלטות ועוד. בעקבות מורכבות זו, שילבנו ב- ERGO כוחות בין יועצי ניהול הידע ויועצי ארגון ושיטות, וביצענו פרויקט רוחבי, מורכב ומוצלח של אפיון ואוטומציה בתהליכי התביעות בחברה.

קרא עוד »

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »
מפעל תעשייתי גדול

בשטח פרוסים חמרי גלם. מניתוח התפלגות המכירות פר מוצר וגודל ייצור מנות אופטימלי, הוחלט לאחסן תוצ”ג בשטח המפעל על פי העיקרון שהמוצרים השכיחים יהיו קרוב למרכז שטח ההעמסה. מקטים “מתים” הוצאו משטח המפעל.

קרא עוד »
קיצור זמני טיפול בבקשות לקוחות – חברת ביטוח גדולה

מטרת החברה הייתה להוביל בשירות על ידי קיצור ניכר בזמני מתן השירות. לצורך יישום החוזר בוצעה בחברה פעילות פנים ארגונית מקיפה לשיפור תהליכי השירות. בעבודה זו ישנה התמקדות בשני תהליכים עיקריים: קבלת מבוטח לביטוח – טיפול בטופסי הצעה ובקשות לפדיון כספי פוליסה.

קרא עוד »
שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל

סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל): “הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

קרא עוד »
לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »
אמישראגז – תכנון קווי יצור

כחלק ממדיניות אמישראגז לייעול תהליכי עבודה, נעשה פרויקט המשלב היבטי תעשיה וניהול והיבטי ארגונומיה, במפעלי הדודים, ומילוי בלוני גז.
קווי הדוודים ובלוני הגז בחברה אופיינו בעבודה ידנית רבה.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד