הגדרות תפקידים וניתוחי עיסוקים

“על התשומות הדרושות לך ידעת להיאבק בתקיפות. כשהגענו לתפוקות – לפתע היה לך קשה להגדיר…”

התחרות הגוברת, המצב הכלכלי ואילוצי העבודה מרחוק בעידן הקורונה – מאלצים את ארגונך לעסוק בדחיפות בפעולות של התייעלות, הגדרת דפוסי עבודה ותהליכי שירות המבוססים על עבודה מרחוק, הגדרה מחדש של היעדים והמדדים, וחתירה למצוינות בשירות.

כל זאת במטרה לשפר את כושר התחרות, התוצאות העסקיות, והיכולת להתמודד בהצלחה עם השינויים שכופה עלינו מודל ההעסקה מרחוק, שבשלב זה הופך להיות חלק בלתי נפרד מהמציאות העסקית.

אפקטיביות מהלכים אלה תהיה גבוהה יותר, כאשר קיימת בארגונך תשתית בסיסית מתקדמת: אפיון עיסוקים מוכוון תפוקות, אשר יהווה בסיס לניהול המשאב היקר ביותר בארגונך – עלות העובדים.

המתודולוגיה שלנו, אפיון עיסוקים מוכוון תפוקות, פותחה כתוצאה מניסיוננו העשיר בליווי ארגונים ועסקים בכל מגזרי המשק בהתמודדות עם האילוצים שנכפו עליהם, ומוכיחה את עצמה במיוחד במצבי הקיצון שכופה עלינו המציאות החדשה.

גישת אפיון עיסוקים מוכוון תפוקות, משמשת כתשתית תפיסתית ויישומית מחוייבת המציאות, למספר מהלכים ארגוניים הכרחיים כיום:

  • מיפוי כולל של העיסוקים בארגון או ביחידה הארגונית בהקשר של התפוקות הארגוניות
  • ביצוע סינכרון והסכמה בין מנהל לעובד לגבי העיסוק ותפוקותיו, ברמת התפקיד וברמה ארגונית
  • הגדרת יעדים ומדדים (Balanced Score-Card) ברמת העיסוק, כולל בהתאמה לעבודה מרחוק
  • ניתוח “מסוגלות עיסוקים” למעבר לעבודה מרחוק (הגדרת תמהיל נכון לרמת עיסוק/יחידה)
  • חיבור העיסוק לתהליכי עבודה וממשקים, כולל אלה המותאמים לעבודה מרחוק
  • זיהוי צרכי הדרכה וחיבור העיסוק לכישורים הנדרשים, כולל התאמה לצרכי העבודה מרחוק
  • עיצוב עיסוקים חדשים לצורך הקמת יחידה ארגונית חדשה או מיזוג יחידות ארגוניות
  • גזירת שאלוני הערכת עובדים מוכווני עיסוק, כולל בהתאמה לצרכי העבדוה מרחוק

לחברת הייעוץ ERGO, ידע מקצועי ונסיון מצטבר בארגונים בכל מגזרי המשק הישראלי, במשך למעלה מ- 30 שנה.
ERGO מלווה ארגונים בהיבטים של יישום האסטרטגיה, ניהול, מדדים ויעדים, תכניות עבודה, ארגון ושיטות, תהליכי עבודה, הגדרות תפקידים ואפיוני עיסוקים, תפעול, שירות לקוחות, רמת שירות (SLA), תקינת כוח אדם, הערכת עומסים, מערכות מידע, נהלים, ועוד.

אנו מלווים ארגונים בתהליכי שינוי משמעותיים, תוך שימוש במתודולוגיה ובכלים של אפיון עיסוקים מוכוון תפוקות המחוברים לצרכי הארגון. מטרתנו “לייצר” סנכרון בין המנהלים לעובדים, לשיפור האפקטיביות ולהשגת תוצאות עסקיות חיוביות, הנדרשות במיוחד בתקופה מאתגרת זאת של סגר על המשק והפעילות האזרחית ברמות עצימות משתנות.

בחודשים האחרונים, מלווה ERGO את לקוחותיה בתהליכי שינוי מואצים, שמטרתם שיפור רמת ההיערכות וההתאמה הארגונית למציאות החדשה.
בעקבות המודעות ההולכת וגוברת של הנהלות ארגונים לכך שחלק נכבד מאילוצי תקופת הקורונה יישארו, כנראה, לתקופת זמן ארוכה מאד (ב”שעון הזמן” העסקי) – התאימה ERGO את המתודולוגיה אותה היא מיישמת למציאות החדשה, על מנת להפיק את המיטב עבור לקוחותיה.

 

גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן