התאמת תהליכי עבודה ברשות מקומית גדולה

פרופיל לקוח: רשות מקומית גדולה

האתגר: הפרויקט בוצע ביחידה שפעילותה הופסקה לפני כשנתיים, ונדרש לחדש את פעילותה. לאחר הגדרת מבנה ארגוני ורכישת מערכת מידע, היה צורך להתאים את שגרות הניהול וממשקי העבודה למטרות וליעדי האגף, במסגרת האילוצים הקיימים

מטרת הפרויקט: התאמת תהליכי העבודה במישור התפעולי ושגרות הניהול למבנה הארגוני החדש של היחידה, באמצעות המערכות התפעוליות, בדגש על סמכות ואחריות של הגורמים המעורבים בתהליכים

מתודולוגיה:

בשלב ראשון בוצע מיפוי מצב קיים, באמצעות תצפיות וראיונות עם עובדים ומנהלים רלוונטיים. במסגרת הראיונות נבחנו תחומי אחריות והגדרות תפקידים של היחידות השונות באגף ובעלי התפקידים השונים ביחידה שתוקם, וכן תהליכי וממשקי העבודה בין היחידה לשאר היחידות באגף (כ-11 יחידות נוספות).

בשלב השני זוהו הזדמנויות לשימור ולשיפור, וגובשה תפיסת תפעול בראייה או”שית תוך התייחסות לתפקידים, תחומי האחריות וסמכויות, תהליכי עבודה ברמת מאקרו, מערכות מידע, וכלי ניהול ובקרה (בקרות בתהליך, SLA, יעדים ומדדים, דוחות ניהוליים ותפעוליים, ועוד).

בשלב השלישי אותרו שלושה תהליכי עבודה מרכזים, שאופיינו והוגדרו בצורה מפורטת ומעמיקה. האפיון כלל תרשימי תהליך בחלוקה לבעלי התפקידים השונים (ממופים ב- Visio), התייחסות לתחומי אחריות וסמכויות, הגדרת ממשקים פנימיים וחיצוניים, הגדרת טפסים וכלי עזר נדרשים, הגדרת רמות שירות (SLA), התאמות של מערכות המידע והגדרת בקרות ניהוליות ותפעוליות.

בשלב הרביעי והאחרון הוצגו ללקוח תפיסת התפעול ותהליכי העבודה המומלצים, כולל הזדמנויות לשיפור וחלופות לפתרון, תוך כדי התייחסות ליתרונות, חסרונות, יישום בטווח הקצר ובטווח הארוך ומשמעויות. לאחר דיונים של ועדת ההיגוי בליווי של ארגו – התקבלו החלטות ע”י הלקוח לגבי ההמלצות שהוצגו בחלופות השונות.

תוצאות: תפיסת תפעול ושגרות עבודה בראיית או”ש, תוך הגדרת זמני שירות ומתן כלים ניהוליים ותפעוליים להקלה בעומסים של האגף

סיפורי לקוח נוספים

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »

לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »

שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »

תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
רפאל – תכנון עמדות ייצור והדרכת ארגונומיה בסביבת העבודה

אוה,ראש תחום ארגונומיה / הנדסת גורמי אנוש ומנהלת פרויקטים ב Ergo, שולבה באתרי רפאל השונים לתכנון ארגונומי של עמדות העבודה והדרכת עובדים. כל זאת על מנת לשפר את סביבת העובד תוך שיפור היעילות, נוחות וסביבת העבודה.​

קרא עוד »
פסגות – הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות

הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות של פסגות קופות גמל, להשגת היעדים הבאים: הגדלת עצמאותו ויכולותיו של הנציג, מתן מענה מקצועי ברמה אחידה ומוגדרת לפונים, הקטנת מספר השיחות החוזרות למוקד וקיצור זמן שיחה במוקד השירות.

קרא עוד »
מכללת אפקה

Ergo ליוותה וביצעה פרויקט בנושא “אבחון מנהל הסטודנטים” במכללת אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב.

קרא עוד »
רשת מלונות שרתון

הקמת מערכת ניהול ידע במרכז ההזמנות הרישתי של שרתון ישראל. במהלך ההקמה הוגדרה אסטרטגית ניהול ידע ועולמות התוכן לשלושת המוקדים השונים במרכז ההזמנות.

קרא עוד »
מפעל פארמה – תכנון ארגונומי

פרויקט הארגונומיה בוצע במחלקת האריזה במטרה להביא ליצירת סביבת עבודה נוחה, בריאה ובטיחותית שתביא לשיפור יעילות העבודה. יישום הפתרונות לשינוע ידני אשר גרם להעלאת התפוקה ויעילות העבודה, תוך הקפדה על נוחות ובריאות העובד.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן