התאמת תהליכי עבודה ברשות מקומית גדולה

פרופיל לקוח: רשות מקומית גדולה

האתגר: הפרויקט בוצע ביחידה שפעילותה הופסקה לפני כשנתיים, ונדרש לחדש את פעילותה. לאחר הגדרת מבנה ארגוני ורכישת מערכת מידע, היה צורך להתאים את שגרות הניהול וממשקי העבודה למטרות וליעדי האגף, במסגרת האילוצים הקיימים

מטרת הפרויקט: התאמת תהליכי העבודה במישור התפעולי ושגרות הניהול למבנה הארגוני החדש של היחידה, באמצעות המערכות התפעוליות, בדגש על סמכות ואחריות של הגורמים המעורבים בתהליכים

מתודולוגיה:

בשלב ראשון בוצע מיפוי מצב קיים, באמצעות תצפיות וראיונות עם עובדים ומנהלים רלוונטיים. במסגרת הראיונות נבחנו תחומי אחריות והגדרות תפקידים של היחידות השונות באגף ובעלי התפקידים השונים ביחידה שתוקם, וכן תהליכי וממשקי העבודה בין היחידה לשאר היחידות באגף (כ-11 יחידות נוספות).

בשלב השני זוהו הזדמנויות לשימור ולשיפור, וגובשה תפיסת תפעול בראייה או”שית תוך התייחסות לתפקידים, תחומי האחריות וסמכויות, תהליכי עבודה ברמת מאקרו, מערכות מידע, וכלי ניהול ובקרה (בקרות בתהליך, SLA, יעדים ומדדים, דוחות ניהוליים ותפעוליים, ועוד).

בשלב השלישי אותרו שלושה תהליכי עבודה מרכזים, שאופיינו והוגדרו בצורה מפורטת ומעמיקה. האפיון כלל תרשימי תהליך בחלוקה לבעלי התפקידים השונים (ממופים ב- Visio), התייחסות לתחומי אחריות וסמכויות, הגדרת ממשקים פנימיים וחיצוניים, הגדרת טפסים וכלי עזר נדרשים, הגדרת רמות שירות (SLA), התאמות של מערכות המידע והגדרת בקרות ניהוליות ותפעוליות.

בשלב הרביעי והאחרון הוצגו ללקוח תפיסת התפעול ותהליכי העבודה המומלצים, כולל הזדמנויות לשיפור וחלופות לפתרון, תוך כדי התייחסות ליתרונות, חסרונות, יישום בטווח הקצר ובטווח הארוך ומשמעויות. לאחר דיונים של ועדת ההיגוי בליווי של ארגו – התקבלו החלטות ע”י הלקוח לגבי ההמלצות שהוצגו בחלופות השונות.

תוצאות: תפיסת תפעול ושגרות עבודה בראיית או”ש, תוך הגדרת זמני שירות ומתן כלים ניהוליים ותפעוליים להקלה בעומסים של האגף

סיפורי לקוח נוספים

הגדרת מדיניות של ניהול ובקרה של פרויקטים עסקיים בחברת ישראכרט

מיפוי צרכים והגדרת מדיניות מאקרו. משלב הייזום-האישור-התכנון המפורט והביצוע הגדרת תשתית ארגונית לניהול פרויקטים חוצי ארגון – הגדרת עיסוק מנהל הפרויקט ותחומי אחריות, הגדרת עיסוקים תומכים בארגון, הגדרה ובניה של קיט המסמכים לניהול הפרויקט באופן פרקטי וישים אשר תואם את יכולות הארגון.

קרא עוד »

פרוייקט התחדשות עירונית שהביא להכפלת יכולת החברה לטיפול בהזדמנויות ולקידום מואץ של שלבי התכנון

הפרוייקט החל בעקבות התרחבות החברה ושאיפה להובלתה בתחום “התחדשות עירונית” ועם זאת חוסר יכולת החברה למימוש הזדמנויות. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – הוכפלה היכולת לטיפול בהזדמנויות על ידי הגדלת פרודוקטיביות העובדים, קודמו שלבי התכנון של הפרויקטים, וקודם מבנה ארגוני חדש הפועל בצורה יעילה יותר להשגת מטרות החברה.

קרא עוד »

פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »

אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »

פרוייקט התייעלות בחטיבת הכספים של יבואנית רכב מובילה

בעקבות צמיחה משמעותית בהיקפי המכירות, פעילות החברה העוסקת ביבוא ושיווק רכבים הורחבה. כדי לעמוד בהיקפי הפעילות, החברה בחרה לקיים מספר תהליכי התייעלות תפעולית בתהליכים שונים בחברה. בוצע מיקוד במחלקות חטיבת הכספים, אבחון תהליכי ליבה וזיהוי הזדמנויות לשיפור תוך הגדרת יעדי הפרויקט ויעדי המחלקות וכן גיבוש המלצות וליווי יישומן בפועל. תוצאות הפרוייקט הביאו לקיצור זמנים בתהליכי מחלקות הכספים, צמצום טעויות אנוש, שיפור חוויית לקוח ועוד.

קרא עוד »

הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »
חיסכון בעלויות ושיפור ביצועי הרכש בחברת ביטוח

מטרות: פעילות הרכש בחברה נעשתה בצורה מבוזרת על ידי כל יחידה בנפרד, אי לכך עלה הצורך בביצוע שינוי משמעותי בתחום הרכש, הכולל יצירת סטנדרטיזציה ואיחוד הפעילויות לכדי מערך מרכזי אחד במטרה לייצר תהליך רכש יעיל וחסכוני אשר ייתן ערך מוסף לכלל יחידות הארגון.

קרא עוד »
חברת חשמל – אסטרטגיית שירות רב ערוצי, דיגיטציה

האתגר: גיבוש מדיניות שירות ותכנית עבודה ליישום המדיניות. הרקע לפרויקט, התמודדות עם חוסר שביעות רצון לקוחות מתיפקוד השרות בעת הפסקות חשמל (סערות) ובכלל. זמינות השרות הטלפוני בחח”י גבוהה. אף על פי כן, בשביל שיפור השרות וחוויית הלקוח, זמינות לא מספיקה. נדרשות טכנולוגיות ותהליכים חדשניים, פורצי דרך.

קרא עוד »
פרוייקט תפעולי תהליכי – מערך כיבוס וגיהוץ בבתי החולים ובמרפאות קופת חולים כללית

הכביסה הנאספת מהמוסדות הרפואיים של קופ”ח כללית מועברת למכבסה מרכזית. מפאת כמויות הכביסה, פריטים רבים נעלמים. היקף האובדנים עומד על מיליוני שקלים בשנה.
בין תועלות הפרוייקט: בוצע עדכון שרשרת האספקה לרבות הכנסת טכנולוגיית RFID. הוצג ביזנס קייס מפורט להשקעה בטכנולוגית RFID. בוצע ניהול מלאי סדור ומתועד וכן עודכן מודל התמחיר ויצירת מפתח לעלות כיבוס לפריט כדי לגשר על הפער בין קצב זליגת הכביסה (אובדנים) לבין העלות השוטפת

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד