טרנספורמציה דיגיטלית

הטכנולוגיה, מתקדמת ומתפתחת היום בצעדי ענק וגורמת לנו כארגונים לוודא שאין אנו נותרים מאחור אלא רצים קדימה יחד איתה תוך שימוש מקסימלי בהזדמנויות שהיא מעניקה לנו.
השאיפה להיות דיגיטליים, חדשניים, גמישים ומסונכרנים עם מציאות החיים המשתנה, הוא תהליך המאפשר לכל ארגון לגדול ולצמוח – אך שינוי בתחומי הטכנולוגיה בלבד אינו מספיק בכדי להגיע להצלחה ולצמיחה אליה שואף להגיע הארגון.

לשם השגת תוצאות ויעדים עסקיים בכל אחד מעולמות התוכן בארגון (לקוחות, הון אנושי, תפעול וכספים), חייב להתבצע תהליך דיגיטציה מקצועי תוך הבנת השפעותיו על כלל הארגון.
יצירת טרנספורמציה דיגיטלית (שינוי דיגיטלי), מחייבת שינוי תפיסתי המשלב בנוסף לטכנולוגיה, ולתהליכים גם הון אנושי ותרבות ארגונית.

מה יש לעשות כדי להוביל טרנספורמציה דיגיטלית בעלת תוצאות?
אסטרטגיה – שינוי תפיסה למען השגת תוצאות. ההנהלה נדרשת להוביל שינוי, להיות פתוחה לחדשנות, לקחת סיכונים, להיות גמישה ולקבל החלטות מהירות. יש להגדיר את היעדים ואת האופן שבו ניתן לממשם כדי להשיג תוצאות עבור הארגון, עבור העובד ועבור הלקוח.
שיתוף פעולה –  סנכרון ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים הארגוניים נדרש לשם השגת תוצאות בטווח קצר וארוך.
תהליכים –  מסע עובד חייב להיות מסונכרן ומשולב עם מסע הלקוח כדי שהתהליך הארגוני והשינוי הדיגיטלי יפיקו את התועלת המרבית.
מבנה ארגוני –  שינוי דיגיטלי ללא התייחסות לשינוי המבנה הארגוני יביא לחוסר הלימה ולחוסר תמיכה של הארגון את הטכנולוגיה ויגרור פערים תפעוליים, מבחינת השירות וההון האנושי.
ניהול ובקרה –  יש לבצע מדידה לפני השינוי, בזמן השינוי וגם לאחריו, כדי להבין אם השינוי אכן השיג התוצאות וכדי להפיק לקחים ותובנות לשיפור מתמיד.
תרבות –  חשוב לרתום לשינוי מנהלים ועובדים גם יחד ולתת מקום להתנגדויות, חששות ושינוי יחסי כוחות.


באילו מדדים עיסקיים, בעולמות התוכן השונים בארגון, נראה שינוי משמעותי אם ניישם נכון טרנספורמציה דיגיטלית?

עולם הלקוחות – שביעות רצון לקוח, עמידה ב- SLA, איכות השירות, FCR, צמצום תלונות, הגדלת כמות לקוחות, הגדלת ערך לקוח ועוד.
עולם ההון האנושי – שביעות רצון עובד, ותק עובד, שירות לעובד, מקצועיות, התאמה לתפקיד, מחוברות ארגונית ועוד.
עולם התפעול – צמצום זמנים בתהליך, יחס תפוקה/תשומה, ממשקים, עבודה ידנית, ניירת, טעויות, ועוד.
עולם הכספים – הכנסות, מכירות, עלויות, הוצאות, רווחיות, תהליכים כספיים פנימיים למול הלקוחות/ספקים, ועוד.

בתקופה האחרונה בה פוקד אותנו משבר הקורונה העולמי, יותר ויותר ארגונים מוצאים עצמם עוברים טרנספורמציה דיגיטלית מואצת ומושלכים אל עולם בו המציאות השתנתה לכזו בה השימוש היומיומי בכלים דיגיטליים הוא בגדר חובה, ועבודה מרחוק אינה עוד אפשרות אלא חלק מהאופן בו נעבוד. ארגונים שלא ישכילו לשמר את הטוב בטרנספורמציה הדיגיטלית ובעבודה מרחוק שנכפתה עליהם, יישארו מאחור.

מה ניתן לעשות? כיצד נוכל להתכונן? האם ישנה תורה סדורה? 
עלינו להכין עצמנו למגמות דיגיטליות עתידיות והשפעתן על חיינו ולגבש לארגון שיטת הפעלה גמישה ומאוזנת, המשלבת עבודה מרחוק. 

אנו ב-ERGO, מובילים תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית בחברות ובארגונים המובילים במשק הישראלי. אנו קוראים את המפה הכוללת, למודי ניסיון ובעלי פתרונות תואמי ארגון, תוך כדי הבנת צרכי עובדים ומנהלים כאחד, במטרה לסנכרון תמידי בין הארגון לבין לקוחותיו.


תכנים רלוונטיים:

גלילה לראש העמוד