מודל איוש משמרות רופאים בחדרי לידה בבית חולים במרכז הארץ

פרופיל לקוח:
מחלקת יולדות בבית חולים בינוני בגודלו במרכז הארץ. הפעילות הרלוונטית כוללת:

  • תפעול חדר מיון יולדות, המקבל את היולדות המגיעות לבדיקות או ללידה.
  • תפעול חדרי הלידה עצמם.
  • תפעול חדרי הניתוח לניתוחים קיסריים וניתוחים כירורגיים נוספים.

במחלקה עובדים 2 מומחים (אחד מהם מנהל חדר לידה) ו-3 מתמחים. אך בפועל עובדים 50 רופאים בתורנויות במחלקה זו.
היקף הפעילות: כ- 650 לידות בחודש.

האתגר:
התמודדות עם משך טיפול משתנה בין הרופאים השונים וכן משך אותו טיפול של אותו רופא – בזמנים שונים של המשמרת. בנייה נכונה של הפעילויות המרכיבות את סוגי הלידה השונים על מנת לאפשר תקינה המייצגת את המצב בשטח.

מטרות הפרויקט:
תקינת רופאים בחדרי לידה במשמרת ותקינת מספר רופאים ללידה

מתודולוגיה:

  • ראיונות עם הרופאים עצמם ועם ממשקי העבודה – רופאים מרדימים, אחיות וכו.
  • ביצוע תצפיות לאורך 48 שעות במצטבר.
  • יצירת תפריט פעילויות.
  • בניית סל הפעילויות המרכיב כל סוג של לידה.
  • תקנון על בסיס משך הזמן המצטבר הנדרש לכל סוג לידה ועל בסיס התפלגות הלידות בבית החולים.

תוצאות:
מודל חיזוי דינמי המאפשר להכניס את נתוני בית החולים: היקף פעילות, התפלגות סוגי לידות ולקבל את מספר הרופאים הנדרש.

מאמרים:
תקינת כח אדם ותכנון של המשאב האנושי – כלים להתייעלות ושיפור הפריון – מאת רתם ירקוני, מנהלת, שותפה ויועצת בכירה ב- ERGO

סיפורי לקוח נוספים

תהליכי עבודה ברשת הלבשה

האתגר: החברה נמצאת בתהליך שינוי מתמשך: העברת היצור לקבלן משנה בסין, התמודדות עם משלוחים לוגיסטיים, שינויים ניהוליים לאור חילופי דורות בחברה והרחבת רשת החנויות. מטרת הפרויקט: הנהלת החברה מבקשת לבחון את תהליכי העבודה בחברה ולהגדירם מחדש על בסיס נהלים כתובים.

קרא עוד »

חברת חשמל – אסטרטגיית שירות רב ערוצי, דיגיטציה

האתגר: גיבוש מדיניות שירות ותכנית עבודה ליישום המדיניות. הרקע לפרויקט, התמודדות עם חוסר שביעות רצון לקוחות מתיפקוד השרות בעת הפסקות חשמל (סערות) ובכלל. זמינות השרות הטלפוני בחח”י גבוהה. אף על פי כן, בשביל שיפור השרות וחוויית הלקוח, זמינות לא מספיקה. נדרשות טכנולוגיות ותהליכים חדשניים, פורצי דרך.

קרא עוד »

טבע תעשיות פרמצבטיות- יישום אסטרטגיית “0 עצירות”

מטרת הפרויקט: במקביל לניהול הייצור, הוחלט לנהל את ה- EHS בטבע במטרה להגיע למצויינות: “0” עצירות שגורמות להפרעות לייצור ולנזקים לפרט, לציוד ולסביבה. שיפור בבטיחות העובדים לצד חסכון בעלויות בגין העדרויות עובדים, נזקים למכונות ומתקנים, פרמיות ביטוחיות וקנסות בגין ליקויי איכות הסביבה.

קרא עוד »
תקינה ותמחיר בבנק גדול

מטרות הפרויקט: שיפור האפקטיביות התפעולית ומודל תקינה דינמי לרמות השירות הנדרשות. כלומר, זמני תקן לכל פעילות בנקאית, קמעונאית ועסקית, שישמשו לאיזון עומסים בסניפים על ידי ניוד כוח אדם ולתמחיר השירותים בבנק.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן