מוסד פיננסי גדול ומוביל בישראל

פרופיל לקוח:
מוסד פיננסי גדול ומוביל בישראל, המספק שירותים פיננסיים מגוונים למיליוני לקוחות עסקיים ופרטיים.

האתגר:

לחברה מספר מחלקות תפעוליות המעסיקות למעלה מ- 500 עובדים ומנהלים, במבנה של צוותי עבודה.
במסגרת תהליכי עבודה חוצי ארגון מבצעים העובדים מספר רב של פעולות, עבור סוגי מוצרים שונים ובעלי מורכבות משתנה.
רמת הדיוק וההקפדה על קיום הוראות החברה והוראות הרגולציה בתחום – חיוניים לצורך הפקת התוצר הפיננסי הנדרש.

בבדיקות איכות שגרתיות נתגלה אחוז “שגויים” גבוה (תוצרים לא תקינים שיש להחזירם לקו הייצור לצורך תיקון והשלמה), בשיעור של- 70%. משמעות מצב זה הינה אי-עמידה ברמות השרות (SLA) של החברה כלפי הלקוחות הפנימיים והחיצוניים, יצירת עומס יתר על קו הייצור, וגידול בעלויות. בדיקות איכות יזומות ומעמיקות חשפו ליקויים רבים בביצוע התהליך.

מטרות הפרויקט:
צמצום משמעותי, מהיר ואפקטיבי של אחוז ה”שגויים”, במסלולים השונים של התוצרים הפיננסיים המגוונים של החברה.

מתודולוגיה:
נערך ניתוח סטטיסטי מעמיק של הממצאים, אשר הצביע על מוקדי הבעיה.
נותחו תהליכים חוצי ארגון במצב הקיים ונהלי עבודה רלוונטיים, בדגש על ממשקים בין יחידות ארגוניות שונות, על ידי ראיון מנהלים, עובדים, גורמי בקרה ולקוחות פנימיים.
בוצעו תצפיות איכותניות בתחנות עבודה, אשר הנתונים והממצאים הצביעו עליהן כנקודות תורפה פוטנציאליות משמעותיות.
גובשה תמונת מצב קיים””, אשר הצביעה על שלושה מוקדים עיקריים של הזדמנויות לשיפור, שיושמו בפרויקט:

  • העלאת רמת התפקוד של הבקרה הפנימית בתהליכי העבודה. לצורך זה חודדו הגדרת התפקיד והתפוקות הנדרשות והוגדרו הכישורים וסוגי הידע הנדרשים לתפקיד.
  • השבחה משמעותית של כל מערך הטפסים הרלוונטי לתפעול, בהיבטים של ארגון ושיטות, הנדסת גורמי אנוש ועיצוב גראפי, למניעת טעויות מילוי והזנת נתונים.
  • גיבוש פתרון ישים ואפקטיבי בהיבט של ניהול ידע במערך התפעולי, אשר הוביל ליצירת רשימות ביקורת (Checklist) לשימושם של בעלי התפקידים.

תוצאות:
ההמלצות שכבר יושמו גרמו להורדת אחוז השגויים ל- 30%.
חלק מההמלצות טרם יושם, ויוכנס לתכנית העבודה לשנת 2010.

ציטוט: “שוב נוכחנו לדעת שכדי “לגלות” את הפתרון למצב בעייתי יש יתרון רב לעיניים מקצועיות, בלתי מוטות, ובעלות ראיה רחבה ורב-תחומית”.

סיפורי לקוח נוספים

שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »

תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »

בנק ישראל

ציטוט מדבריה של פנינה קרן, ראש חטיבת משאבי אנוש ומנהל בבנק ישראל על Ergo: “מעורבות החברה סייעה לנו לייצר מודל עבודה שתוך זמן קצר הוכיח עצמו כנכון ויעיל. כמו כן, תוך כדי העבודה יצרה לנו החברה מודל קצר וחכם לקבלת החלטה על תוספת תקנים – מודל שמוכיח עצמו כיעיל בקבלת החלטות מהירות. מאוד ממליצה על העבודה איתם”​​.

קרא עוד »

אפיון מערכת תהליכית בחברת ביטוח גדולה

בחברת ביטוח מהמובילות במשק עלה הצורך בהחלפת מערכת ניהול תהליכים תפעוליים פוליסות המערכת. המערכת התפעולית שנבחרה הינה מערכת WF התהליכים – בחינה בהיבט תהליכי של End to End, והתייחסות לכל התחנות והגורמים אשר נוגעים בתהליך עד לסיומו.

קרא עוד »
אמישראגז – תכנון קווי יצור

כחלק ממדיניות אמישראגז לייעול תהליכי עבודה, נעשה פרויקט המשלב היבטי תעשיה וניהול והיבטי ארגונומיה, במפעלי הדודים, ומילוי בלוני גז.
קווי הדוודים ובלוני הגז בחברה אופיינו בעבודה ידנית רבה.

קרא עוד »
ניהול פרוייקטים בגוף ממשלתי

האתגר המרכזי בפרויקט היה לייצר התאמה בין תהליכי עבודה של גורמים שונים, כאשר התהליך החדש שייבנה חייב להתגבש בהסכמה של כלל הגורמים, תוך שהוא נותן מענה לגורמים שונים, לעיתים בעלי צרכים שונים, ואף סותרים. נוסף על אתגר זה, הפרויקט אופיין במורכבות פוליטית פנים-ארגונית רבה, בשל היותו חוצה ארגון, ושיתף בעלי עניין רבים עם אינטרסים שונים.

קרא עוד »
תהליך רכש מחשוב למוסדות החינוך ברשות מקומית – בחינה ארגונית והמלצות

מטרת הפרויקט: זיהוי נקודות התורפה העיקריות בתהליך רכש מחשוב למוסדות החינוך הרשות המקומית, השוואה (Benchmarking) של המצב לרשויות מקומיות אחרות, גיבוש המלצות לשיפור לצורך יישום והטמעה של השינוי הנדרש. כתוצאה מהפרויקט בוצעו שינויים פרסונליים, שולב ייעוץ פדגוגי בתהליך הייזום והאישור של דרישות הרכש, והוכנסו שינויים בנהלי העבודה.

קרא עוד »
תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן