שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל


סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל):
“הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה, על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק, שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

 

פרופיל לקוח:
ארגון רפואי גדול, הכולל בתי חולים, מרפאות ומכונים בפריסה ארצית.

אתגרים ומטרות:
יצירת סטנדרט עבודה אחיד ויעיל בתהליכי העבודה התומכים, ובהיקפי כוח האדם האדמיניסטרטיבי – בכל אחד מהמרכזים הרפואיים הפרוסים ברחבי הארץ ובהתייחס לשונות בין תחומי פעילות. בנוסף, מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר, שימור איכות ורמת הרפואה, ובה בעת מיקסום רווחים.

תועלות צפויות:

  • ניתוב של כ-25% מכוח האדם האדמיניסטרטיבי לביצוע פעילויות איכות וצמצום משמעותי של הפעילויות הטכניות (העלאת יחס תפוקה-תשומה).
  • צמצום ניכר בשטחי עבודה אדמיניסטרטיבית וניתובם לפעילות מייצרת הכנסה.
  • קיצור משך שהיית המטופל במכון בכ- 20%.
  • שיפור חוויית המטופל והעובד
  • מיתוג הארגון כפורץ דרך טכנולוגי ושירותי.

מתודולוגיה:

  1. בחירת מוקדי הפעילות המהווים את מרכז הכובד מבחינת היקף הפעילות, כמות כוח האדם המושקע על ידי ניתוח נתונים ראשוני (פארטו).
  2. מיפוי ותצפיות איכות במרכזים הרפואיים השונים, הכוללים:
    • מיפוי מפורט של תהליכי העבודה במכונים שנבחרו.
    • ניתוח עיסוקים מפורט של המזכירות המעורבות בתהליכים.
    • ניתוח נתונים כמותיים ממערכות המידע (זמני שירות והמתנה, יחס תפוקה-תשומה, היקפי כ”א, SLA למתן פיענוחים, איחורים או הקדמות לבדיקות)
  3. גיבוש המלצות ברמה המפורטת לכל סוג פעילות בנפרד וכן המלצות ברמה רוחבית.

* לאורך כל הפרויקט, הוצפו ללקוח הזדמנויות ליישום מיידי Agile וחלקן אף יושמו לאורך המיפוי.

המלצות לדוגמא:

  • קונסולידציה של עמדות בהתאם לעיסוקים מבלי לפגוע ברמת השירות, לרמת מרכז רפואי ולרמת כלל המרכזים.
  • מעבר לקבלה אדמיניסטרטיבית של המטופל מהבית – צ’ק אין עצמי.
  • דיגיטציה של תהליכים אדמיניסטרטיביים באמצעות כלים טכנולוגיים חדשניים, כגון: פיענוח בדיקות מבוסס בינה מלאכותית (AI), ריבוט תהליכים חזרתיים (RPA), זיהוי מטופל באמצעים דיגיטליים, פיתוח ממשקים בין מערכות מידע, ועוד.
  • צמצום ניירת – מעבר לתיקים דיגיטליים, מחשוב שאלונים וטפסי הסכמה, ביטול תיוק וארכוב ועוד.
  • שיפור אפקטיביות מערך ווידוא ההגעה לבדיקות – העברת האחריות למוקד השירות המרכזי, מקסום השימוש באמצעים דיגיטליים בתהליך (SMS, מודל ניבוי לאי הגעה ועוד), שיפור נוסח ה-SMS למטופל כדי לייצר אחוזי מענה גבוהים יותר ועוד.
  • פיתוח ממשק דיגיטלי חדשני לצפייה בתוצאות הבדיקות, במקום מסירת דיסקים למטופלים.
  • יצירת כלי ניהול ובקרה כגון: דוחות, מדדים, דשבורדים וכו’.

סיפורי לקוח נוספים

שיפור אפקטיביות מערך השירות והרפואה בבית – חברה לשיווק והפצת תרופות וטכנולוגיות חדשניות

החברה מעוניינת לשפר את השירות ללקוחות, לייעל את תהליכי העבודה ולהרחיב את הפעילות העסקית.
בין התועלות העיקריות הצפויות של הפרוייקט: חסכון של כ- 35% במשאבים מושקעים, עליה של כ- 20% בתפוקות, עליה של כ- 30% ברווח הגולמי.

קרא עוד »

פרויקט בנצ’מרק עבור בנק הפועלים

המטרה: ביצוע בנצ’מרק השוואתי לחברות שירותים פיננסיים בארץ. יחד עם זאת, על מנת לשאוב ידע מקצועי ותפיסות חדשות, נבחנו גם ארגונים מסקטורים נוספים. בנוסף בוצע מחקר ספרותי מעמיק בנושאים ומדדים אשר הוגדרו ביחד עם הלקוח, על מנת לזהות מגמות בתחום השירותים הפיננסיים בשוק המקומי והעולמי בכל אחד מתחומי הפעילות שהוגדרו.

קרא עוד »

בנק ירושלים – יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית

בנק ירושלים, לקוח ותיק וחשוב שלנו, לוקח צעד אמיץ לכיוון העתיד (Organization 2030), ואנו גאים מאוד להיות שותפים במסע המדהים הזה! יחד, אנו מתניעים תהליך משמעותי של שינוי, יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית, המשלבת עבודה מרחוק עם עבודה מהבית לרוחב מטה בנק ירושלים.

קרא עוד »

שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל

סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל): “הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

קרא עוד »

חברת ביטוח גדולה – אפיון ואוטומציה בתהליך התביעות

עולם תביעות הביטוח הוא מורכב מאוד ותוכנו כולל אלפי חוקים, סעיפים, החלטות ועוד. בעקבות מורכבות זו, שילבנו ב- ERGO כוחות בין יועצי ניהול הידע ויועצי ארגון ושיטות, וביצענו פרויקט רוחבי, מורכב ומוצלח של אפיון ואוטומציה בתהליכי התביעות בחברה.

קרא עוד »
אתר “כל הבריאות”

באוקטובר 2014 השיק האגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, את אתר “כל הבריאות​” – מערכת ממוחשבת לבדיקת זכויות והשוואת ביטוחי הבריאות של קופות החולים. את אתר “כל הבריאות” יזמו והקימו האגף לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים, בשיתוף פעולה עם חברת ארגו יעוץ (ERGO Consulting Group) וחברת אורקל.

קרא עוד »
כנסת ישראל – מיפוי ארגונומי ותכנון עמדות עבודה

התכנון המוצע מתבסס על הגישה הארגונומית, האומרת שכדי להגיע למערך אופטימלי, עבודת הניתוח מתבצעת במקביל משני כיוונים מנוגדים: תכנון ברמת המיקרו ותכנון ברמת המקרו, במטרה להפגישם ומתוכן להגיע למערך אופטימלי של סביבת העבודה.

קרא עוד »
לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד