שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל


סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל):
“הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה, על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק, שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

 

פרופיל לקוח:
ארגון רפואי גדול, הכולל בתי חולים, מרפאות ומכונים בפריסה ארצית.

אתגרים ומטרות:
יצירת סטנדרט עבודה אחיד ויעיל בתהליכי העבודה התומכים, ובהיקפי כוח האדם האדמיניסטרטיבי – בכל אחד מהמרכזים הרפואיים הפרוסים ברחבי הארץ ובהתייחס לשונות בין תחומי פעילות. בנוסף, מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר, שימור איכות ורמת הרפואה, ובה בעת מיקסום רווחים.

תועלות צפויות:

  • ניתוב של כ-25% מכוח האדם האדמיניסטרטיבי לביצוע פעילויות איכות וצמצום משמעותי של הפעילויות הטכניות (העלאת יחס תפוקה-תשומה).
  • צמצום ניכר בשטחי עבודה אדמיניסטרטיבית וניתובם לפעילות מייצרת הכנסה.
  • קיצור משך שהיית המטופל במכון בכ- 20%.
  • שיפור חוויית המטופל והעובד
  • מיתוג הארגון כפורץ דרך טכנולוגי ושירותי.

מתודולוגיה:

  1. בחירת מוקדי הפעילות המהווים את מרכז הכובד מבחינת היקף הפעילות, כמות כוח האדם המושקע על ידי ניתוח נתונים ראשוני (פארטו).
  2. מיפוי ותצפיות איכות במרכזים הרפואיים השונים, הכוללים:
    • מיפוי מפורט של תהליכי העבודה במכונים שנבחרו.
    • ניתוח עיסוקים מפורט של המזכירות המעורבות בתהליכים.
    • ניתוח נתונים כמותיים ממערכות המידע (זמני שירות והמתנה, יחס תפוקה-תשומה, היקפי כ”א, SLA למתן פיענוחים, איחורים או הקדמות לבדיקות)
  3. גיבוש המלצות ברמה המפורטת לכל סוג פעילות בנפרד וכן המלצות ברמה רוחבית.

* לאורך כל הפרויקט, הוצפו ללקוח הזדמנויות ליישום מיידי Agile וחלקן אף יושמו לאורך המיפוי.

המלצות לדוגמא:

  • קונסולידציה של עמדות בהתאם לעיסוקים מבלי לפגוע ברמת השירות, לרמת מרכז רפואי ולרמת כלל המרכזים.
  • מעבר לקבלה אדמיניסטרטיבית של המטופל מהבית – צ’ק אין עצמי.
  • דיגיטציה של תהליכים אדמיניסטרטיביים באמצעות כלים טכנולוגיים חדשניים, כגון: פיענוח בדיקות מבוסס בינה מלאכותית (AI), ריבוט תהליכים חזרתיים (RPA), זיהוי מטופל באמצעים דיגיטליים, פיתוח ממשקים בין מערכות מידע, ועוד.
  • צמצום ניירת – מעבר לתיקים דיגיטליים, מחשוב שאלונים וטפסי הסכמה, ביטול תיוק וארכוב ועוד.
  • שיפור אפקטיביות מערך ווידוא ההגעה לבדיקות – העברת האחריות למוקד השירות המרכזי, מקסום השימוש באמצעים דיגיטליים בתהליך (SMS, מודל ניבוי לאי הגעה ועוד), שיפור נוסח ה-SMS למטופל כדי לייצר אחוזי מענה גבוהים יותר ועוד.
  • פיתוח ממשק דיגיטלי חדשני לצפייה בתוצאות הבדיקות, במקום מסירת דיסקים למטופלים.
  • יצירת כלי ניהול ובקרה כגון: דוחות, מדדים, דשבורדים וכו’.

סיפורי לקוח נוספים

שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל

סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל): “הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

קרא עוד »

חברת ביטוח גדולה – אפיון ואוטומציה בתהליך התביעות

עולם תביעות הביטוח הוא מורכב מאוד ותוכנו כולל אלפי חוקים, סעיפים, החלטות ועוד. בעקבות מורכבות זו, שילבנו ב- ERGO כוחות בין יועצי ניהול הידע ויועצי ארגון ושיטות, וביצענו פרויקט רוחבי, מורכב ומוצלח של אפיון ואוטומציה בתהליכי התביעות בחברה.

קרא עוד »

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »

לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »
מפעל פארמה – תכנון ארגונומי

פרויקט הארגונומיה בוצע במחלקת האריזה במטרה להביא ליצירת סביבת עבודה נוחה, בריאה ובטיחותית שתביא לשיפור יעילות העבודה. יישום הפתרונות לשינוע ידני אשר גרם להעלאת התפוקה ויעילות העבודה, תוך הקפדה על נוחות ובריאות העובד.

קרא עוד »
בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »
פסגות – הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות

הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות של פסגות קופות גמל, להשגת היעדים הבאים: הגדלת עצמאותו ויכולותיו של הנציג, מתן מענה מקצועי ברמה אחידה ומוגדרת לפונים, הקטנת מספר השיחות החוזרות למוקד וקיצור זמן שיחה במוקד השירות.

קרא עוד »
שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל

סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל): “הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

קרא עוד »
תהליכי עבודה ברשת הלבשה

האתגר: החברה נמצאת בתהליך שינוי מתמשך: העברת היצור לקבלן משנה בסין, התמודדות עם משלוחים לוגיסטיים, שינויים ניהוליים לאור חילופי דורות בחברה והרחבת רשת החנויות. מטרת הפרויקט: הנהלת החברה מבקשת לבחון את תהליכי העבודה בחברה ולהגדירם מחדש על בסיס נהלים כתובים.

קרא עוד »
חברת ביטוח גדולה – אפיון ואוטומציה בתהליך התביעות

עולם תביעות הביטוח הוא מורכב מאוד ותוכנו כולל אלפי חוקים, סעיפים, החלטות ועוד. בעקבות מורכבות זו, שילבנו ב- ERGO כוחות בין יועצי ניהול הידע ויועצי ארגון ושיטות, וביצענו פרויקט רוחבי, מורכב ומוצלח של אפיון ואוטומציה בתהליכי התביעות בחברה.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד