בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

פרופיל הלקוח:
מוסד פיננסי העוסק במתן הלוואות לצורכי דיור (משכנתא).

האתגר:
הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח.

מטרות הפרויקט:
שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

מתודולוגיה:
בפרויקט זה בוצע אבחון ארגוני לתהליך המשכנתא, שכלל:

  • מיפוי מצב קיים – בחינת שלבי התהליך בערוצי המכירה השונים, ניתוח ממשקים ומערכות תומכות, ניתוח נתונים (תפוקות, SLA, משאבים מושקעים בכל שלב, ועוד), מיפוי סוגי טפסים ומסמכים הנדרשים בתיק המשכנתא, בחינת כלי ניהול ובקרה ועוד.
  • זיהוי הזדמנויות והמלצות לשיפור אפקטיביות ודיגיטציה בתהליך – צמצום שלבים ללא ערך, צמצום בירוקרטיה, הורדת עבודה ידנית ודיגיטציה של תהליכים, צמצום ניירת על ידי דיגיטציה של טפסים ועבודה עם תיק מסמכים ממוכן, ועוד
  • בניית תכנית עבודה ליישום.
  • ליווי יישום והטמעה.

תועלות:

  • קיצור זמן הטיפול (SLA) עד לשלב הכנת תיק מסמכים ממוכן בכ- 40%, ובתהליך כולו בכ-20%.
  • העלאת שקיפות ומדידת ביצועים אשר יביאו לצמצום “פחת” מלקוחות שנטשו והגדלת מכירות.
  • קיצור זמן בניית תיק לחתימה בכ- 75%.
  • הגדלת יחס תשומה תפוקה בכ- 20%.
  • העלאת שביעות רצון מקבל המשכנתא.
  • צמצום ניירת וארכוב.
  • שיפור שליטה ובקרה של כלל הגורמים בתהליך.

     

המלצת לקוח –
אורית בסקי אהרוני, מנהלת מחלקת תכנון, שיטות ובקרה בחטיבת משאבים וחדשנות טכנולוגית, בנק ירושלים:
“אסנת וויטלי חברו אלינו לראשונה, לפרויקט תהליך בחינת לקיחת המשכנתא בבנק. לא הייתה לנו הכרות מוקדמת של עבודתם. הפרויקט בוצע לפי מתודולוגיה ברורה, מיפוי מצב קיים, מציאת כשלים ומתן המלצות לשיפור, כולל תוכנית עבודה ליישום. העבודה בוצעה בהתאם ללוחות זמנים שהוגדרו, בצורה מקצועית ואדיבה.
הפתרונות שניתנו, היו בהתאם לאופי הבנק וכללו Quick Wins, כך שניתן היה להרגיש שיפור מיידי של התהליכים. כל זה בליווי צמוד של אסנת כמנהלת הפרויקט, אשר נתנה אוזן קשבת והייתה שותפה לדרך.
ההצלחה של הפרויקט היוותה בסיס להמשך עבודה בפרויקטים נוספים. תודה לכם”.

 
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן