שיפור תהליכי עבודה במחלקת ניירות ערך בבנק בישראל

רקע

  • מחלקת ניירות ערך, באחד מהבנקים בישראל, כוללת יחידות לתפעול ני”ע ישראליים, ני”ע זרים ומט”ח.
  • תהליכי העבודה במחלקה, מתבצעים ברובם באופן ידני, הן בביצוע והן בתיעוד ומעקב – תהליכי העבודה אינם ממוכנים  והמעקב אחר סטטוס ביצוע המשימות נעשה באופן ידני.
  • משמעות העבודה הידנית המרובה מתבטאת בריבוי זמנים מושקעים בתהליכים תפעוליים פשוטים, ריבוי ניירת וסיכויים לטעויות אנוש. בנוסף, איכות השירות ללקוח הקצה נפגעה כתוצאה מאופן ניהול וביצוע התהליכים.


מתודולוגיה

  • ראיונות עם כלל עובדי המחלקה.
  • מיפוי התהליכים והמערכות בהן מבוצעים התהליכים.
  • זיהוי האתגרים העיקריים בתהליכים אל מול לקוחות קצה ואל מול ממשקים פנימיים.
  • גיבוש המלצות מותאמות לשיפור תהליכי העבודה התפעוליים והעסקיים.
  • תיעדוף ההמלצות בשיתוף עם מנהל היחידה ועם ההנהלה בבנק.
  • ליווי יישום ההמלצות – הדרכות עובדים, בקרה על התקדמות יישום ההמלצות.
  • ליווי הקשר עם ממשקים חיצוניים.



תוצרים ותועלות

  • שיפור תהליכי העבודה תוך צמצום זמן מושקע.
  • צמצום סיכויים לטעויות אנוש.
  • מיקוד העיסוקים במשימות הליבה.
  • שיפור השירות ללקוח הקצה.

סיפורי לקוח נוספים

פרוייקט התחדשות עירונית שהביא להכפלת יכולת החברה לטיפול בהזדמנויות ולקידום מואץ של שלבי התכנון

הפרוייקט החל בעקבות התרחבות החברה ושאיפה להובלתה בתחום “התחדשות עירונית” ועם זאת חוסר יכולת החברה למימוש הזדמנויות. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – הוכפלה היכולת לטיפול בהזדמנויות על ידי הגדלת פרודוקטיביות העובדים, קודמו שלבי התכנון של הפרויקטים, וקודם מבנה ארגוני חדש הפועל בצורה יעילה יותר להשגת מטרות החברה.

קרא עוד »

פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »

אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »

פרוייקט התייעלות בחטיבת הכספים של יבואנית רכב מובילה

בעקבות צמיחה משמעותית בהיקפי המכירות, פעילות החברה העוסקת ביבוא ושיווק רכבים הורחבה. כדי לעמוד בהיקפי הפעילות, החברה בחרה לקיים מספר תהליכי התייעלות תפעולית בתהליכים שונים בחברה. בוצע מיקוד במחלקות חטיבת הכספים, אבחון תהליכי ליבה וזיהוי הזדמנויות לשיפור תוך הגדרת יעדי הפרויקט ויעדי המחלקות וכן גיבוש המלצות וליווי יישומן בפועל. תוצאות הפרוייקט הביאו לקיצור זמנים בתהליכי מחלקות הכספים, צמצום טעויות אנוש, שיפור חוויית לקוח ועוד.

קרא עוד »

הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »

שיפור תהליכי עבודה במחלקת ניירות ערך בבנק בישראל

תהליכי העבודה במחלקת ניירות ערך, באחד מהבנקים בישראל מתבצעים ברובם באופן ידני. הדבר יוצר ריבוי זמנים בתהליכים תפעוליים, ריבוי ניירת, סיכויים לטעויות אנוש ואיכות השירות ללקוח הקצה נפגעת. לאחר ראיונות עובדים, מיפוי תהליכים, זיהוי אתגרים מול לקוחות הקצה וממשקים פנימיים, גיבוש המלצות מותאמות ותיעדופן – שופרו תהליכים, צומצמו סיכויי טעויות אנוש, בוצע מיקוד במשימות הליבה ושופר השירות ללקוחות הקצה.

קרא עוד »
קיצור זמני טיפול בבקשות לקוחות – חברת ביטוח גדולה

מטרת החברה הייתה להוביל בשירות על ידי קיצור ניכר בזמני מתן השירות. לצורך יישום החוזר בוצעה בחברה פעילות פנים ארגונית מקיפה לשיפור תהליכי השירות. בעבודה זו ישנה התמקדות בשני תהליכים עיקריים: קבלת מבוטח לביטוח – טיפול בטופסי הצעה ובקשות לפדיון כספי פוליסה.

קרא עוד »
Intel- תכנון עמדות עבודה במפעלים השונים והדרכות ארגונומיה

עם כניסת אינטל לישראל, אוה – ראש תחום ארגונומיה / הנדסת גורמי אנוש ומנהלת פרויקטים ב – Ergo, הייתה מעורבת בפיתוח תוכנית ארגונומיה באינטל ישראל, התוכנית התבססה על סטנדרטים ותקנים אמריקאים של NIOSH , בנוסף תוכננו עמדות העבודה בחדרים הנקיים, בהתאם לעקרונות והנחיות ארגונומיות.

קרא עוד »
כנסת ישראל – מיפוי ארגונומי ותכנון עמדות עבודה

התכנון המוצע מתבסס על הגישה הארגונומית, האומרת שכדי להגיע למערך אופטימלי, עבודת הניתוח מתבצעת במקביל משני כיוונים מנוגדים: תכנון ברמת המיקרו ותכנון ברמת המקרו, במטרה להפגישם ומתוכן להגיע למערך אופטימלי של סביבת העבודה.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד