תהליכי עבודה במוסד פיננסי גדול

פרופיל לקוח:
מוסד פיננסי גדול ומוביל בישראל, המספק שירותים פיננסיים מגוונים למיליוני לקוחות עסקיים ופרטיים.

האתגר:
בעקבות מיזוג של שלוש יחידות תפעוליות למחלקה אחת הוחלט לבצע מיפוי של תהליכי העבודה המתבצעים בכל מחלקה ולבחון האם ניתן לעבוד באופן דומה (כולל מערכות ממוכנות) בכל תתי המחלקות.

מטרת הפרויקט:
אפיון מבנה ארגוני חדש לתמיכה בהשגת יעדי היחידה החדשה.
ייעול תהליכי העבודה הקיימים תוך התייחסות לאפיון תהליכי עבודה אחידים לכל יחידות השימור.

מתודולוגיה:
בשלב הראשון התבצעה בחינת מצב קיים בשלושת היחידות התפעוליות במחלקת שימור לקוחות בחטיבת הלקוחות תוך שימת דגש על הנושאים הבאים:
• מבנה ארגוני (כולל עיסוקים)
• תהליכי עבודה:
– מיפוי תהליכי שימור הקיימים בכל אחת מהיחידות התפעוליות.
– זיהוי הבדלים בתהליכי העבודה המשותפים ל-3 היחידות התפעוליות והסיבות להבדלים.
– מיפוי היכולות והאילוצים המיכוניים של כל מערכת תפעולית בכל מחלקה.
בשלב השני נכתב ד”וח המלצות הכולל:
• הגדרת מבנה אירגוני משותף.
• הגדרת תהליכים משותפים הדומים ככל האפשר תוך התיחסות לאילוצי מערכת וממשקי עבודה.
• הגדרת מדדים ויעדים למחלקה.

תהליכי עבודה:
• מיפוי תהליכי שימור הקיימים בכל אחת מהיחידות התפעוליות.
• זיהוי הבדלים בתהליכי העבודה המשותפים ל- 3 היחידות התפעוליות והסיבות להבדלים.
• מיפוי היכולות והאילוצים המיכוניים של כל מערכת תפעולית בכל מחלקה.

בשלב השני נכתב ד”וח המלצות הכולל:
• הגדרת מבנה אירגוני משותף.
• הגדרת תהליכים משותפים הדומים ככל האפשר תוך התיחסות לאילוצי מערכת וממשקי עבודה.
• הגדרת מדדים ויעדים למחלקה.

תוצאות:
• הוגדר מבנה ארגוני חדש התומך במחלקה החדשה תוך מינוי ראשי צוותים מקצועיים לכל צוות תפעולי.
• התבצעו שינויים בנהלי ובתהליכי העבודה על מנת לשוות למחלקה אופי עבודה דומה ככל שניתן.
• התבצעו שינויים ממוכנים במערכות התפעוליות בשביל לקצר ולייעל את תהליכי העבודה.
• נקבעו יעדים ומדדים לעובדי המחלקה.

סיפורי לקוח נוספים

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »

לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »

שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »

תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
רכבת ישראל – הדרכות ארגונומיה למסילאים

הדרכות הארגונומיה כללו סקר ראשוני באיזור העבודה של המסילאים להבנת הפעילויות הנדרשות לביצוע, תנוחות עבודה, כלים בשימוש ובחינה ארגונומית של סביבת העבודה.
מטרת ההדרכה להעשיר את הידע ודרכי הפעולה בנושא ניטול ידני בקרב העובדים על מנת להביא לסביבת עבודה נטולת פגיעות ומפגעים כתוצאה מפעילות ידנית.

קרא עוד »
קיצור זמני טיפול בבקשות לקוחות – חברת ביטוח גדולה

מטרת החברה הייתה להוביל בשירות על ידי קיצור ניכר בזמני מתן השירות. לצורך יישום החוזר בוצעה בחברה פעילות פנים ארגונית מקיפה לשיפור תהליכי השירות. בעבודה זו ישנה התמקדות בשני תהליכים עיקריים: קבלת מבוטח לביטוח – טיפול בטופסי הצעה ובקשות לפדיון כספי פוליסה.

קרא עוד »
מפעל תעשייתי גדול

בשטח פרוסים חמרי גלם. מניתוח התפלגות המכירות פר מוצר וגודל ייצור מנות אופטימלי, הוחלט לאחסן תוצ”ג בשטח המפעל על פי העיקרון שהמוצרים השכיחים יהיו קרוב למרכז שטח ההעמסה. מקטים “מתים” הוצאו משטח המפעל.

קרא עוד »
בנק ישראל

ציטוט מדבריה של פנינה קרן, ראש חטיבת משאבי אנוש ומנהל בבנק ישראל על Ergo: “מעורבות החברה סייעה לנו לייצר מודל עבודה שתוך זמן קצר הוכיח עצמו כנכון ויעיל. כמו כן, תוך כדי העבודה יצרה לנו החברה מודל קצר וחכם לקבלת החלטה על תוספת תקנים – מודל שמוכיח עצמו כיעיל בקבלת החלטות מהירות. מאוד ממליצה על העבודה איתם”​​.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן