Photo by rawpixel.com on Unsplash
תהליכי עבודה במוסד פיננסי גדול

פרופיל לקוח:
מוסד פיננסי גדול ומוביל בישראל, המספק שירותים פיננסיים מגוונים למיליוני לקוחות עסקיים ופרטיים.

האתגר:
בעקבות מיזוג של שלוש יחידות תפעוליות למחלקה אחת הוחלט לבצע מיפוי של תהליכי העבודה המתבצעים בכל מחלקה ולבחון האם ניתן לעבוד באופן דומה (כולל מערכות ממוכנות) בכל תתי המחלקות.

מטרת הפרויקט:
אפיון מבנה ארגוני חדש לתמיכה בהשגת יעדי היחידה החדשה.
ייעול תהליכי העבודה הקיימים תוך התייחסות לאפיון תהליכי עבודה אחידים לכל יחידות השימור.

מתודולוגיה:
בשלב הראשון התבצעה בחינת מצב קיים בשלושת היחידות התפעוליות במחלקת שימור לקוחות בחטיבת הלקוחות תוך שימת דגש על הנושאים הבאים:
• מבנה ארגוני (כולל עיסוקים)
• תהליכי עבודה:
– מיפוי תהליכי שימור הקיימים בכל אחת מהיחידות התפעוליות.
– זיהוי הבדלים בתהליכי העבודה המשותפים ל-3 היחידות התפעוליות והסיבות להבדלים.
– מיפוי היכולות והאילוצים המיכוניים של כל מערכת תפעולית בכל מחלקה.
בשלב השני נכתב ד”וח המלצות הכולל:
• הגדרת מבנה אירגוני משותף.
• הגדרת תהליכים משותפים הדומים ככל האפשר תוך התיחסות לאילוצי מערכת וממשקי עבודה.
• הגדרת מדדים ויעדים למחלקה.

תהליכי עבודה:
• מיפוי תהליכי שימור הקיימים בכל אחת מהיחידות התפעוליות.
• זיהוי הבדלים בתהליכי העבודה המשותפים ל- 3 היחידות התפעוליות והסיבות להבדלים.
• מיפוי היכולות והאילוצים המיכוניים של כל מערכת תפעולית בכל מחלקה.

בשלב השני נכתב ד”וח המלצות הכולל:
• הגדרת מבנה אירגוני משותף.
• הגדרת תהליכים משותפים הדומים ככל האפשר תוך התיחסות לאילוצי מערכת וממשקי עבודה.
• הגדרת מדדים ויעדים למחלקה.

תוצאות:
• הוגדר מבנה ארגוני חדש התומך במחלקה החדשה תוך מינוי ראשי צוותים מקצועיים לכל צוות תפעולי.
• התבצעו שינויים בנהלי ובתהליכי העבודה על מנת לשוות למחלקה אופי עבודה דומה ככל שניתן.
• התבצעו שינויים ממוכנים במערכות התפעוליות בשביל לקצר ולייעל את תהליכי העבודה.
• נקבעו יעדים ומדדים לעובדי המחלקה.

סיפורי לקוח נוספים

פרויקט בנצ’מרק עבור בנק הפועלים

המטרה: ביצוע בנצ’מרק השוואתי לחברות שירותים פיננסיים בארץ. יחד עם זאת, על מנת לשאוב ידע מקצועי ותפיסות חדשות, נבחנו גם ארגונים מסקטורים נוספים. בנוסף בוצע מחקר ספרותי מעמיק בנושאים ומדדים אשר הוגדרו ביחד עם הלקוח, על מנת לזהות מגמות בתחום השירותים הפיננסיים בשוק המקומי והעולמי בכל אחד מתחומי הפעילות שהוגדרו.

קרא עוד »

בנק ירושלים – יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית

בנק ירושלים, לקוח ותיק וחשוב שלנו, לוקח צעד אמיץ לכיוון העתיד (Organization 2030), ואנו גאים מאוד להיות שותפים במסע המדהים הזה! יחד, אנו מתניעים תהליך משמעותי של שינוי, יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית, המשלבת עבודה מרחוק עם עבודה מהבית לרוחב מטה בנק ירושלים.

קרא עוד »

שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל

סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל): “הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

קרא עוד »

חברת ביטוח גדולה – אפיון ואוטומציה בתהליך התביעות

עולם תביעות הביטוח הוא מורכב מאוד ותוכנו כולל אלפי חוקים, סעיפים, החלטות ועוד. בעקבות מורכבות זו, שילבנו ב- ERGO כוחות בין יועצי ניהול הידע ויועצי ארגון ושיטות, וביצענו פרויקט רוחבי, מורכב ומוצלח של אפיון ואוטומציה בתהליכי התביעות בחברה.

קרא עוד »

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »
מוסד פיננסי גדול ומוביל בישראל

מטרות הפרויקט: צמצום משמעותי, מהיר ואפקטיבי של אחוז ה”שגויים”, במסלולים השונים של התוצרים הפיננסיים המגוונים של החברה. ציטוט : “שוב נוכחנו לדעת שכדי “לגלות” את הפתרון למצב בעייתי יש יתרון רב לעיניים מקצועיות, בלתי מוטות, ובעלות ראיה רחבה ורב-תחומית”.

קרא עוד »
בנק ירושלים – יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית

בנק ירושלים, לקוח ותיק וחשוב שלנו, לוקח צעד אמיץ לכיוון העתיד (Organization 2030), ואנו גאים מאוד להיות שותפים במסע המדהים הזה! יחד, אנו מתניעים תהליך משמעותי של שינוי, יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית, המשלבת עבודה מרחוק עם עבודה מהבית לרוחב מטה בנק ירושלים.

קרא עוד »
מפעל תעשייתי גדול

בשטח פרוסים חמרי גלם. מניתוח התפלגות המכירות פר מוצר וגודל ייצור מנות אופטימלי, הוחלט לאחסן תוצ”ג בשטח המפעל על פי העיקרון שהמוצרים השכיחים יהיו קרוב למרכז שטח ההעמסה. מקטים “מתים” הוצאו משטח המפעל.

קרא עוד »
שירות במרפאות אמבולטוריות

מטרות הפרויקט: אסטרטגיית שירות ממוקד לקוח מתחילה ב-Benchmark של המתחרים והצבת יעדים ומדדים רלוונטיים (BSC), על מנת לבדל את השירות ובכדי לעמוד בחוויית השירות הרצויה ולשפר את האפקטיביות התפעולית.

קרא עוד »
פסגות – הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות

הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות של פסגות קופות גמל, להשגת היעדים הבאים: הגדלת עצמאותו ויכולותיו של הנציג, מתן מענה מקצועי ברמה אחידה ומוגדרת לפונים, הקטנת מספר השיחות החוזרות למוקד וקיצור זמן שיחה במוקד השירות.

קרא עוד »
אפיון מערכת תהליכית בחברת ביטוח גדולה

בחברת ביטוח מהמובילות במשק עלה הצורך בהחלפת מערכת ניהול תהליכים תפעוליים פוליסות המערכת. המערכת התפעולית שנבחרה הינה מערכת WF התהליכים – בחינה בהיבט תהליכי של End to End, והתייחסות לכל התחנות והגורמים אשר נוגעים בתהליך עד לסיומו.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד