תמחיר ABC בבנק גדול

פרופיל לקוח:
בנק גדול

האתגר:

ארגו התבקשה לגבש שיטת תמחיר לפעילות הבנק באופן שייתן מענה הולם לצרכים העסקיים והרגולטוריים. תמחיר פעילות בבנק היא משימה מורכבת משום שביצוע השירותים מערב פעילותם של גורמי ביצוע כמו גם גורמי מטה מדרגים שונים וכן נתון לשינויים תדירים. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC (Activity Based Costing) שמתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

מטרות הפרויקט:

גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות.

מתודולוגיה:
יישום המתודולוגיה נחלק לשני תחומים. ביחידות המבצעות תמחור הפעילות מבוסס על מדידת התשומות המושקעות בשירות. המדידה משלבת מדידות וסקרי העמסה ממוכנים. ביחידות המטה התמחור מבוסס על ראיונות העמסה בגישת אבחון עיסוקים מוכוון תפוקות. תפוקות בעלי התפקידים במטה מאובחנות וממופות על פני ממדי התמחיר עד לרמת השירות הניתן ללקוח הקצה.

תוצאות:
1. תמחור פעילות הבנק מבוצע באופן שיטתי ויעיל.
2. התמחיר מאפשר קביעת מחירון לשירותי הבנק ונותן מענה הולם לדרישות הרגולציה.
3. התמחיר גמיש לשינויים ומאפשר עדכון מחירים תדיר באופן המותאם לתשומות המושקעות בשירות.
4. גישת התמחיר בבנק נחשבת למתקדמת בתחום.

מאמרים:
תקינת כח אדם ותכנון של המשאב האנושי – כלים להתייעלות ושיפור הפריון – מאת רתם ירקוני, מנהלת, שותפה ויועצת בכירה ב- ERGO

סיפורי לקוח נוספים

חיסכון בעלויות ושיפור ביצועי הרכש בחברת ביטוח

מטרות: פעילות הרכש בחברה נעשתה בצורה מבוזרת על ידי כל יחידה בנפרד, אי לכך עלה הצורך בביצוע שינוי משמעותי בתחום הרכש, הכולל יצירת סטנדרטיזציה ואיחוד הפעילויות לכדי מערך מרכזי אחד במטרה לייצר תהליך רכש יעיל וחסכוני אשר ייתן ערך מוסף לכלל יחידות הארגון.

קרא עוד »

שיפור מערך הטפסים באירגון ממשלתי גדול

האתגר: הארגון מטפל בכל שנה בכ- 3.5 מיליון לקוחות, וחלק גדול מתהליך הטיפול בפניות השונות נעשה באמצעות טפסים. האתגר בפרויקט היה ביצירת ערך מוסף לארגון ולשרותים אותם מספק, ע”י הטפסים המשופרים, שיפור רמת השירות לאזרחים לקוחות הארגון, ושיפור תהליכים פנים ארגוניים המתבצעים באמצעות הטפסים.

קרא עוד »

תקינה ותמחיר בבנק גדול

מטרות הפרויקט: שיפור האפקטיביות התפעולית ומודל תקינה דינמי לרמות השירות הנדרשות. כלומר, זמני תקן לכל פעילות בנקאית, קמעונאית ועסקית, שישמשו לאיזון עומסים בסניפים על ידי ניוד כוח אדם ולתמחיר השירותים בבנק.

קרא עוד »
רכבת ישראל – הדרכות ארגונומיה למסילאים

הדרכות הארגונומיה כללו סקר ראשוני באיזור העבודה של המסילאים להבנת הפעילויות הנדרשות לביצוע, תנוחות עבודה, כלים בשימוש ובחינה ארגונומית של סביבת העבודה.
מטרת ההדרכה להעשיר את הידע ודרכי הפעולה בנושא ניטול ידני בקרב העובדים על מנת להביא לסביבת עבודה נטולת פגיעות ומפגעים כתוצאה מפעילות ידנית.

קרא עוד »
בנק לאומי – תכנון מרכז מזומנים

תכנון מרכז המזומנים של הבנק , בוצע בשילוב עם אדריכל הבנק. התכנון הביא לשימוש וניצול המרחב הקיים בצורה פונקציונלית מיטבית. בעקבות תיכנון פונקציונלי מתקדם נוצר ניצול מקסימלי של שטח המרכז. התכנון החודש איפשר הגדלת מספר עמדות העבודה ועמידה בכל צורכי הבנק.

קרא עוד »
אמישראגז – תכנון קווי יצור

כחלק ממדיניות אמישראגז לייעול תהליכי עבודה, נעשה פרויקט המשלב היבטי תעשיה וניהול והיבטי ארגונומיה, במפעלי הדודים, ומילוי בלוני גז.
קווי הדוודים ובלוני הגז בחברה אופיינו בעבודה ידנית רבה.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן