ארגון לאומי לחיזוק העליה לארץ

פרופיל לקוח:
ארגון לאומי כלל עולמי הפועל מעל ל-80 שנה לחיזוק העליה לארץ ולחיזוק הקהילות היהודיות בארץ ובעולם. הארגון מתקיים בעיקר מכספי תרומות וזוכה להכרה רשמית של ממשלת ישראל.

האתגר:
מדובר בארגון גדול מאוד ובו יחידות משנה רבות ואלפי עובדים מסביב לעולם. על-מנת לעמוד ביעדיו, נדרשנו לחדד את היעדים בתחומי הפעילות השונים, להקים מדדים המשקפים את העמידה ביעדים אלה ולשרשר את המידע בכל חלקי הארגון, בכדי ליצור שפה ניהולית משותפת.
הגדרת היעדים והמדדים ברמות השונות בארגון, על-פי עולמות התוכן השונים (כספים, לקוחות, תפעול ומשאבים) וחיבורם לאסטרטגיה הארגונית היוו תהליך מורכב שבסופו התקבלה תמונה טובה ומלאה על פעילות הארגון ומטרותיו.

מטרת הפרויקט:
הפרויקט נועד להקים מערכת מדדים ויעדים (Balanced Scorecard) לארגון, שתגזר מהאסטרטגיה הארגונית ותסייע להוציא אותה לפועל. מערכת המדדים והיעדים תאפשר להנהלה בקרה טובה על מימוש האסטרטגיה והשימוש בתקציב הארגוני.

מתודולוגיה:
בהתאם למתודולוגית BSC המערכת עוסקת בארבעה תחומים שמשקפים את פעילות הארגון: פיננסים, לקוחות (תורמים לארגון ומוטבים של הארגון), תפעול, ומשאבים.

כשלב ראשון הוקמה “מפה אסטרטגית” המבוססת על עולמות התוכן לעיל. מפה זו משקפת את המדדים והיעדים כפי שהם נגזרים מדרג ההנהלה ומונחלים מטה, אל שכבות הביניים בארגון. המפה נבנתה על-סמך ראיונות עם הדרגים השונים.

בשלב השני, החלה הגדרת המדדים הרלוונטיים למימוש האסטרטגיה הארגונית וזוהו הקשרים וההשפעות בין המדדים השונים. בשלב זה נבחנה ההיתכנות להקמת מערכת ממוחשבת לנושא. ההיתכנות תלויה ביכולת לאסוף מידע רלוונטי, באופן אמין, ממערכות מידע זמינות בארגון.

לאחר השלמת אפיון מערכת המדדים והיעדים החל שלב היישום הטכנולוגי. בשלב זה הארגון בחר מערכת BI ומיישם טכנולוגי והחלה עבודת ההקמה של הכלי. “ארגו” ממשיכה ללוות שלב זה בכדי לפקח על אופן הקמת המערכת, להבטיח את העמידה בדרישות האפיון ולקחת חלק בבחינת התוצר המסופק (התאמה ללקוח הספציפי ולא פתרון שמהווה פשרה עם האופטימום הנדרש), בהטמעת המערכת בארגון בסיום ההקמה.

תוצאות:
השלמת התהליך והשקת המערכת הממוחשבת תעניק לארגון כלי ייחודי לניהול פעילותו. בהקשת כפתור במערכת ניהולית אינטגרטיבית אחת, ניתן לנתח תוצאות שונות לאור מדדים שונים ברמה נקודתית או בצורה רוחבית בארגון. ניתן לזהות מגמות שיפור או נסיגה בביצועי המדדים ולהחליט על הפניית משאבים לשם עמידה ביעדים וניתן לעשות Drill down לרמת המדד הגרעיני.

הפרויקט מאפשר לארגון למקד את הפוקוס בעניינים החשובים להנהלה ולנטר את ההתקדמות בהם בצורה יעילה.
הפרויקט מגדיל את שקיפות הנתונים בארגון ואת אמינות ואחידות הדיווח. התוצר הישיר הן ישיבות עבודה אפקטיביות בהן אין צורך להתעסק באמינות הנתונים או בסיבות להן אלא ניתן לנתח מה נדרש לבצע בכדי להגיע לתוצאות.

ציטוט: “ארגו הנחו אותנו לכל אורך התהליך. ללא הניסיון והידע של ארגו תהליך הגדרת המדדים והיעדים לא היה יוצא לפועל. גם בשלבי בניית היישום הטכנולוגי מקומם של ארגו כמאפיין רעיוני היה חשוב ביותר ואפשר לנו לעמוד על הנקודות החשובות לנו למול קשיי היישום הטכנולוגי.”

סיפורי לקוח נוספים

שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »

תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »

בנק ישראל

ציטוט מדבריה של פנינה קרן, ראש חטיבת משאבי אנוש ומנהל בבנק ישראל על Ergo: “מעורבות החברה סייעה לנו לייצר מודל עבודה שתוך זמן קצר הוכיח עצמו כנכון ויעיל. כמו כן, תוך כדי העבודה יצרה לנו החברה מודל קצר וחכם לקבלת החלטה על תוספת תקנים – מודל שמוכיח עצמו כיעיל בקבלת החלטות מהירות. מאוד ממליצה על העבודה איתם”​​.

קרא עוד »

אפיון מערכת תהליכית בחברת ביטוח גדולה

בחברת ביטוח מהמובילות במשק עלה הצורך בהחלפת מערכת ניהול תהליכים תפעוליים פוליסות המערכת. המערכת התפעולית שנבחרה הינה מערכת WF התהליכים – בחינה בהיבט תהליכי של End to End, והתייחסות לכל התחנות והגורמים אשר נוגעים בתהליך עד לסיומו.

קרא עוד »
מיפוי תהליכי עבודה עיקריים ונהלים בנמל מספנות ישראל

מטרות הפרויקט: יצירת “תורה שבכתב” וכלי אשר יאפשר הצגה אינטגרטיבית של הידע, בכל הקשור להגדרות תפקידים וסמכויות, התפוקות הנדרשות, תהליכי העבודה ונהלי עבודה, כולל דגשים ומיוחדים למצבי התפעול השונים, וכן אפשרות קלה ומהירה לעדכון הכלי מעת לעת.

קרא עוד »
תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
חיסכון בעלויות ושיפור ביצועי הרכש בחברת ביטוח

מטרות: פעילות הרכש בחברה נעשתה בצורה מבוזרת על ידי כל יחידה בנפרד, אי לכך עלה הצורך בביצוע שינוי משמעותי בתחום הרכש, הכולל יצירת סטנדרטיזציה ואיחוד הפעילויות לכדי מערך מרכזי אחד במטרה לייצר תהליך רכש יעיל וחסכוני אשר ייתן ערך מוסף לכלל יחידות הארגון.

קרא עוד »
קיצור זמני טיפול בבקשות לקוחות – חברת ביטוח גדולה

מטרת החברה הייתה להוביל בשירות על ידי קיצור ניכר בזמני מתן השירות. לצורך יישום החוזר בוצעה בחברה פעילות פנים ארגונית מקיפה לשיפור תהליכי השירות. בעבודה זו ישנה התמקדות בשני תהליכים עיקריים: קבלת מבוטח לביטוח – טיפול בטופסי הצעה ובקשות לפדיון כספי פוליסה.

קרא עוד »
שירות במרפאות אמבולטוריות

מטרות הפרויקט: אסטרטגיית שירות ממוקד לקוח מתחילה ב-Benchmark של המתחרים והצבת יעדים ומדדים רלוונטיים (BSC), על מנת לבדל את השירות ובכדי לעמוד בחוויית השירות הרצויה ולשפר את האפקטיביות התפעולית.

קרא עוד »
חברת כרטיסי אשראי מובילה

רקע ומטרות: כחלק מהוראות המפקח על הבנקים לקיצור מועד הדיווח הכספי בקרב גופים פיננסים ופרסום הדוח הכספי השנתי עד 60 יום מתום השנה, ו-45 יום בדוח הרבעוני. בהתאם לכך פנתה החברה לבחינת תהליך הסגירה והדיווח הכספי וגיבוש יוזמות לקיצור משך הזמן הנדרש עד למועד פרסום הדוחות השנתיים והרבעוניים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן