פרויקט הארגונומיה בוצע במחלקת האריזה במטרה להביא ליצירת סביבת עבודה נוחה, בריאה ובטיחותית שתביא לשיפור יעילות העבודה. יישום הפתרונות לשינוע ידני אשר גרם להעלאת התפוקה ויעילות העבודה, תוך הקפדה על נוחות ובריאות העובד.
בפרויקט במחלקת האריזה עורבו נציגים מקרב העובדים, במטרה להביא לסביבת עבודה נקיה מסיכונים ארגונומיים בעמדות העבודה השונות במחלקת האריזה.
הסיבות העיקריות להקמת צוות שיפור ארגונומי היו:
- עלייה במספר ימיי היעדרות כתוצאה מאי נוחות וכאבים במערכת שריר שלד.
- תלונות של עובדים לאי נוחות וכאבי גב
- חוסר יעילות בתהליכי עבודה
- מס’ רב של פעילויות ידניות הכולל הרמות נשיאות וטעינות
הפרויקט קיבל את מחוייבות ההנהלה ותמיכת חטיבת הבטיחות ואיכות הסביבה הגלובלית. חברי צוות השיפור כללו את ראש התחום, מהנדס המפעל, עובדים מהמחלקה, ממונה הבטיחות ומומחה ארגונומיה.
תהליך העבודה של הצוות כלל הערכת סיכונים והפחתתם. הערכת הסיכונים בוצעה ע”י העובדים.
הערכת הסיכונים בשטח בוצעה על ידי תצפיות, לזיהוי צרכים אשר יכולים להקל על הפעילות ולהקטין את הסיכון והמאמץ הפיזי הנדרש.
תהליך העבודה אשר בו פעל הצוות כלל אבחון הבעיות הארגונומיות וזיהוי הסיכונים, הערכת הסיכונים בעמדות העבודה ובפעילויות העובדים כולל תהליכי העבודה השונים הכרוכים בחזרתיות כוח מכני וניטול ידני הכולל: הרמה נשיאה, ופריקה (Manual Handling).
הערכת הסיכונים נבחנה במודלים ארגונומיים לבחינת עומסים ביומכניים כדוגמת NIOSH back equation ותקנים ארגונומיים בינלאומיים (תקני NIOSH). בנוסף השתמש הצוות הבעיות במודל “עצם דג”.
בסיום הפרויקט נמצא כי ה ROI (החזר ההשקעה) היה בתוך 6 חודשים, כלומר ההשקעה שנדרשה הוחזרה במלואה וזאת ע”י קיצור תהליך העבודה ב% 30 , דבר שהעלה את התפוקה ב 22%.