מפעל פארמה – תכנון ארגונומי

פרויקט הארגונומיה בוצע במחלקת האריזה במטרה להביא ליצירת סביבת עבודה נוחה, בריאה ובטיחותית שתביא לשיפור יעילות העבודה. יישום הפתרונות לשינוע ידני אשר גרם להעלאת התפוקה ויעילות העבודה, תוך הקפדה על נוחות ובריאות העובד.

בפרויקט במחלקת האריזה עורבו נציגים מקרב העובדים, במטרה להביא לסביבת עבודה נקיה מסיכונים ארגונומיים בעמדות העבודה השונות במחלקת האריזה.

הסיבות העיקריות להקמת צוות שיפור ארגונומי היו:

  • עלייה במספר ימיי היעדרות כתוצאה מאי נוחות וכאבים במערכת שריר שלד.
  • תלונות של עובדים לאי נוחות וכאבי גב
  • חוסר יעילות בתהליכי עבודה
  • מס’ רב של פעילויות ידניות הכולל הרמות נשיאות וטעינות

הפרויקט קיבל את מחוייבות ההנהלה ותמיכת חטיבת הבטיחות ואיכות הסביבה הגלובלית. חברי צוות השיפור כללו את ראש התחום, מהנדס המפעל, עובדים מהמחלקה, ממונה הבטיחות ומומחה ארגונומיה.
תהליך העבודה של הצוות כלל הערכת סיכונים והפחתתם. הערכת הסיכונים בוצעה ע”י העובדים.
הערכת הסיכונים בשטח בוצעה על ידי תצפיות, לזיהוי צרכים אשר יכולים להקל על הפעילות ולהקטין את הסיכון והמאמץ הפיזי הנדרש.

תהליך העבודה אשר בו פעל הצוות כלל אבחון הבעיות הארגונומיות וזיהוי הסיכונים, הערכת הסיכונים בעמדות העבודה ובפעילויות העובדים כולל תהליכי העבודה השונים הכרוכים בחזרתיות כוח מכני וניטול ידני הכולל: הרמה נשיאה, ופריקה (Manual Handling). ​

הערכת הסיכונים נבחנה במודלים ארגונומיים לבחינת עומסים ביומכניים כדוגמת NIOSH back equation ותקנים ארגונומיים בינלאומיים (תקני NIOSH). בנוסף השתמש הצוות הבעיות במודל “עצם דג”.

בסיום הפרויקט נמצא כי ה ROI (החזר ההשקעה) היה בתוך 6 חודשים, כלומר ההשקעה שנדרשה הוחזרה במלואה וזאת ע”י קיצור תהליך העבודה ב% 30 , דבר שהעלה את התפוקה ב 22%.​

סיפורי לקוח נוספים

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »

לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »

שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »

תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
תהליכי עבודה ברשת הלבשה

האתגר: החברה נמצאת בתהליך שינוי מתמשך: העברת היצור לקבלן משנה בסין, התמודדות עם משלוחים לוגיסטיים, שינויים ניהוליים לאור חילופי דורות בחברה והרחבת רשת החנויות. מטרת הפרויקט: הנהלת החברה מבקשת לבחון את תהליכי העבודה בחברה ולהגדירם מחדש על בסיס נהלים כתובים.

קרא עוד »
שיכון ובינוי – פורגרמה תכנון פונקציונלי ליווי מעקב וביצוע הדרכות ארגונומיות

כחלק ממעבר מטה החברה למשרדים חדשים באיירפורט סיטי פותחה פורגרמה מפורטת, תכנון פונקציונלי שלווה על ידי אדריכל החברה בכל שלבי הפרויקט. במהלך כשנתיים לייותה אוה את חברת שיכון ובינוי בתהליך החלטה על המעבר בהתאם לאיסוף הנתונים שבוצע. תוך התחשבות בגידול העתידי של החברה ומעבר למטה מאוחד (קיבוץ עובדים ממספר מקומות שונים).

קרא עוד »
מפעל פארמה – תכנון ארגונומי

פרויקט הארגונומיה בוצע במחלקת האריזה במטרה להביא ליצירת סביבת עבודה נוחה, בריאה ובטיחותית שתביא לשיפור יעילות העבודה. יישום הפתרונות לשינוע ידני אשר גרם להעלאת התפוקה ויעילות העבודה, תוך הקפדה על נוחות ובריאות העובד.

קרא עוד »
בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן