חברת חשמל – אסטרטגיית שירות רב ערוצי, דיגיטציה

פרופיל לקוח:
חברת החשמל לישראל מקימה תשתיות, מייצרת, מוליכה ומובילה באספקת חשמל למליוני לקוחות פרטיים ועסקיים בארץ. אסטרטגיית חח”י לספק חשמל בזמינות, באיכות ובאמינות, במחיר כלכלי, תוך הקפדה על רמת שירות גבוהה ושאיפה לשביעות רצון הלקוחות.

האתגר:
גיבוש מדיניות שירות ותכנית עבודה ליישום המדיניות. הרקע לפרויקט, התמודדות עם חוסר שביעות רצון לקוחות מתיפקוד השרות בעת הפסקות חשמל (סערות) ובכלל. זמינות השרות הטלפוני בחח”י גבוהה. אף על פי כן, בשביל שיפור השרות וחוויית הלקוח, זמינות לא מספיקה. נדרשות טכנולוגיות ותהליכים חדשניים, פורצי דרך.

מטרת הפרויקט:

  • שירות רב ערוצי 24/7
  • שירות פרואקטיבי- יוזם
  • שפה אחידה ושקיפות מידע לכלל הגורמים בחברה
  • עיצוב Customer journey
  • Customer Service Excellence
  • התייעלות בתפעול השרות
  • ROI מהיר לפרויקט 


       מתודולוגיה:

  • רה ארגון מערך השרות והתפעול (חוצה ארגון) למצויינות בשרות
  • פיתוח וניתוב שירותים לערוצים ישירים כגון: אתר, אפליקציית מובייל, SMS ורשתות חברתיות
  • שירות פרואקטיבי- עדכון הלקוח עוד לפני שהלקוח פונה לחח”י בנוגע לבעיה או בירור סטאטוס
  • תהליכי שרות end to end
  • הטמעת תרבות השרות בקרב עובדים וקבלנים
  • הקמת מדדי שירות בעולמות משלימים: פיננסי, יזמות, שירות, תפעול ומשאבים
  • אחידות ומקצועיות בשרות בכל הערוצים
  • פילוח לקוחות ופניות

תוצאות:
האסטרטגיה התקבלה ומיושמת בימים אלה. הדיגיטציה בעיצומה והלקוחות חווים שירות ועידכון יוזם וידידותי בערוצים כגון: SMS ואפליקציה. השרות משתפר בשוטף, בעת ביקושי שיא ובמצבי חירום. אחוזים ניכרים מפניות טלפוניות צפויים לעבור לעבודה עצמית של הלקוחות בערוצים הישירים. חח”י צפויה לחסוך כסף רב מעלות התפעול הטלפוני ומפנה את המשאבים לדיגיטציה.​

סיפורי לקוח נוספים

הגדרת מדיניות של ניהול ובקרה של פרויקטים עסקיים בחברת ישראכרט

מיפוי צרכים והגדרת מדיניות מאקרו. משלב הייזום-האישור-התכנון המפורט והביצוע הגדרת תשתית ארגונית לניהול פרויקטים חוצי ארגון – הגדרת עיסוק מנהל הפרויקט ותחומי אחריות, הגדרת עיסוקים תומכים בארגון, הגדרה ובניה של קיט המסמכים לניהול הפרויקט באופן פרקטי וישים אשר תואם את יכולות הארגון.

קרא עוד »

פרוייקט התחדשות עירונית שהביא להכפלת יכולת החברה לטיפול בהזדמנויות ולקידום מואץ של שלבי התכנון

הפרוייקט החל בעקבות התרחבות החברה ושאיפה להובלתה בתחום “התחדשות עירונית” ועם זאת חוסר יכולת החברה למימוש הזדמנויות. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – הוכפלה היכולת לטיפול בהזדמנויות על ידי הגדלת פרודוקטיביות העובדים, קודמו שלבי התכנון של הפרויקטים, וקודם מבנה ארגוני חדש הפועל בצורה יעילה יותר להשגת מטרות החברה.

קרא עוד »

פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »

אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »

פרוייקט התייעלות בחטיבת הכספים של יבואנית רכב מובילה

בעקבות צמיחה משמעותית בהיקפי המכירות, פעילות החברה העוסקת ביבוא ושיווק רכבים הורחבה. כדי לעמוד בהיקפי הפעילות, החברה בחרה לקיים מספר תהליכי התייעלות תפעולית בתהליכים שונים בחברה. בוצע מיקוד במחלקות חטיבת הכספים, אבחון תהליכי ליבה וזיהוי הזדמנויות לשיפור תוך הגדרת יעדי הפרויקט ויעדי המחלקות וכן גיבוש המלצות וליווי יישומן בפועל. תוצאות הפרוייקט הביאו לקיצור זמנים בתהליכי מחלקות הכספים, צמצום טעויות אנוש, שיפור חוויית לקוח ועוד.

קרא עוד »

הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »
שיפור תהליכי עבודה במחלקת ניירות ערך בבנק בישראל

תהליכי העבודה במחלקת ניירות ערך, באחד מהבנקים בישראל מתבצעים ברובם באופן ידני. הדבר יוצר ריבוי זמנים בתהליכים תפעוליים, ריבוי ניירת, סיכויים לטעויות אנוש ואיכות השירות ללקוח הקצה נפגעת. לאחר ראיונות עובדים, מיפוי תהליכים, זיהוי אתגרים מול לקוחות הקצה וממשקים פנימיים, גיבוש המלצות מותאמות ותיעדופן – שופרו תהליכים, צומצמו סיכויי טעויות אנוש, בוצע מיקוד במשימות הליבה ושופר השירות ללקוחות הקצה.

קרא עוד »
מודל איוש משמרות רופאים בחדרי לידה בבית חולים במרכז הארץ

האתגר: התמודדות עם משך טיפול משתנה בין הרופאים השונים וכן משך אותו טיפול של אותו רופא – בזמנים שונים של המשמרת. בנייה נכונה של הפעילויות המרכיבות את סוגי הלידה השונים על מנת לאפשר תקינה המייצגת את המצב בשטח. מטרות הפרויקט: תקינת רופאים בחדרי לידה במשמרת ותקינת מספר רופאים ללידה.

קרא עוד »
שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד