מיפוי תהליכי עבודה עיקריים ונהלים בנמל מספנות ישראל

פרופיל לקוח: נמל פרטי במפרץ חיפה הנמצא בתהליך גידול משמעותי בנפח המטענים הנכנסים ויוצאים

מטרת הפרויקט
:
יצירת “תורה שבכתב” וכלי אשר יאפשר הצגה אינטגרטיבית של הידע, בכל הקשור להגדרות תפקידים וסמכויות, התפוקות הנדרשות, תהליכי העבודה ונהלי עבודה, כולל דגשים ומיוחדים למצבי התפעול השונים, וכן אפשרות קלה ומהירה לעדכון הכלי מעת לעת.

מתודולוגיה
:
בשלב ראשון בוצע מיפוי של המצב הקיים, בכל הקשור למבנה הארגוני, הגדרות תפקידים וסמכויות, התפוקות הנדרשות, תהליכים עיקריים חוצי ארגון הקשורים בהטענה, פריקה, אחסנה והוצאת מטענים מהנמל באמצעות חברות הובלה, ממשקים בין יחידות ארגוניות, מערכות המידע התומכות בתהליכים, היבטי ניהול, ושגרות ניהוליות, תפעול ושירות. העבודה נעשתה באמצעות ראיונות ותצפיות עם בעלי התפקידים הרלוונטיים בנמל. החומר כולו נתמך ע”י תרשימי תהליך מאירי עיניים.

בשלב השני כל המידע הנ”ל תוקף באמצעות בעלי תפקידים בכירים בנמל ומנכ”ל הנמל, כולם עובדים ותיקים מאוד אשר יצרו את “התורה שבעל פה” בתהליך הפיתוח המהיר של הנמל ושירותיו. הערותיהם והתוקף שנתנו לחומר שנאסף אפשרו את המשך הפרויקט.

שלב זה “נארז” החומר כולו בגישה מתודולוגית ייחודית שפותחה לצורך פרויקט זה, אשר איפשרה אינטגרציה יעילה בין כל סוגי המידע והידע: הגדרות התפקידים, תחומי האחריות והסמכויות, התפוקות הנדרשות, תהליכי העבודה, הממשקים, נהלי העבודה ודגשים עיקריים לביצוע.

בשלב השלישי
הוצג הכלי אשר ארז את כל החומרים הנ”ל למומחי התוכן של הלקוח, אשר בעזרתם נבחנה ישימות הכלי למטרות שהוגדרו: תיעוד מקיף ומדויק של הגדרות התפקידים, תחומי האחריות והסמכויות, התפוקות הנדרשות, הממשקים, תהליכי העבודה חוצי ארגון, נהלי העבודה, השגרות הניהוליות ודגשים עיקריים לביצוע.

תוצאות: התוצר של הפרויקט משמש כלי העבודה המרכזי להדרכת עובדים חדשים, ריענון הידע של העובדים הקיימים, ישיבות הנהלה וישיבות תחום שמטרתן שיפור שיטות ותהליכי עבודה. באמצעות כלי זה מתבצע בקלות העדכון השוטף של שינויים ושיפורים בעבודת הנמל. ​

מאמרים:
תקינת כח אדם ותכנון של המשאב האנושי – כלים להתייעלות ושיפור הפריון

סיפורי לקוח נוספים

הגדרת מדיניות של ניהול ובקרה של פרויקטים עסקיים בחברת ישראכרט

מיפוי צרכים והגדרת מדיניות מאקרו. משלב הייזום-האישור-התכנון המפורט והביצוע הגדרת תשתית ארגונית לניהול פרויקטים חוצי ארגון – הגדרת עיסוק מנהל הפרויקט ותחומי אחריות, הגדרת עיסוקים תומכים בארגון, הגדרה ובניה של קיט המסמכים לניהול הפרויקט באופן פרקטי וישים אשר תואם את יכולות הארגון.

קרא עוד »

פרוייקט התחדשות עירונית שהביא להכפלת יכולת החברה לטיפול בהזדמנויות ולקידום מואץ של שלבי התכנון

הפרוייקט החל בעקבות התרחבות החברה ושאיפה להובלתה בתחום “התחדשות עירונית” ועם זאת חוסר יכולת החברה למימוש הזדמנויות. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – הוכפלה היכולת לטיפול בהזדמנויות על ידי הגדלת פרודוקטיביות העובדים, קודמו שלבי התכנון של הפרויקטים, וקודם מבנה ארגוני חדש הפועל בצורה יעילה יותר להשגת מטרות החברה.

קרא עוד »

פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »

אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »

פרוייקט התייעלות בחטיבת הכספים של יבואנית רכב מובילה

בעקבות צמיחה משמעותית בהיקפי המכירות, פעילות החברה העוסקת ביבוא ושיווק רכבים הורחבה. כדי לעמוד בהיקפי הפעילות, החברה בחרה לקיים מספר תהליכי התייעלות תפעולית בתהליכים שונים בחברה. בוצע מיקוד במחלקות חטיבת הכספים, אבחון תהליכי ליבה וזיהוי הזדמנויות לשיפור תוך הגדרת יעדי הפרויקט ויעדי המחלקות וכן גיבוש המלצות וליווי יישומן בפועל. תוצאות הפרוייקט הביאו לקיצור זמנים בתהליכי מחלקות הכספים, צמצום טעויות אנוש, שיפור חוויית לקוח ועוד.

קרא עוד »

הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »
אתר “כל הבריאות”

באוקטובר 2014 השיק האגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, את אתר “כל הבריאות​” – מערכת ממוחשבת לבדיקת זכויות והשוואת ביטוחי הבריאות של קופות החולים. את אתר “כל הבריאות” יזמו והקימו האגף לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים, בשיתוף פעולה עם חברת ארגו יעוץ (ERGO Consulting Group) וחברת אורקל.

קרא עוד »
נסטלה – תמיכה ארגונומית במפעלים השונים

סקר ארגונומי בעמדות העבודה במפעלים השונים של נסטלה. הסקר התמקד בעמדות העבודה ובפעילויות העובדים. וכלל תהליכי עבודה השונים הכרוכים בהרמה נשיאה, ופריקה (Manual Handling), תנוחות ישיבה, טווחי הגעה, זויות ראיה ותאורה. מסמך זה כולל את הצעתנו לביצוע סקר ארגונומי, המלצות ראשוניות לפתרון ארגונומי בעמדות העבודה תוך התייחסות לשיטות העבודה השונות ולצרכים של כל עובד.

קרא עוד »
פרוייקט תפעולי תהליכי – מערך כיבוס וגיהוץ בבתי החולים ובמרפאות קופת חולים כללית

הכביסה הנאספת מהמוסדות הרפואיים של קופ”ח כללית מועברת למכבסה מרכזית. מפאת כמויות הכביסה, פריטים רבים נעלמים. היקף האובדנים עומד על מיליוני שקלים בשנה.
בין תועלות הפרוייקט: בוצע עדכון שרשרת האספקה לרבות הכנסת טכנולוגיית RFID. הוצג ביזנס קייס מפורט להשקעה בטכנולוגית RFID. בוצע ניהול מלאי סדור ומתועד וכן עודכן מודל התמחיר ויצירת מפתח לעלות כיבוס לפריט כדי לגשר על הפער בין קצב זליגת הכביסה (אובדנים) לבין העלות השוטפת

קרא עוד »
שיפור מערך הטפסים באירגון ממשלתי גדול

האתגר: הארגון מטפל בכל שנה בכ- 3.5 מיליון לקוחות, וחלק גדול מתהליך הטיפול בפניות השונות נעשה באמצעות טפסים. האתגר בפרויקט היה ביצירת ערך מוסף לארגון ולשרותים אותם מספק, ע”י הטפסים המשופרים, שיפור רמת השירות לאזרחים לקוחות הארגון, ושיפור תהליכים פנים ארגוניים המתבצעים באמצעות הטפסים.

קרא עוד »
רפאל – תכנון עמדות ייצור והדרכת ארגונומיה בסביבת העבודה

אוה,ראש תחום ארגונומיה / הנדסת גורמי אנוש ומנהלת פרויקטים ב Ergo, שולבה באתרי רפאל השונים לתכנון ארגונומי של עמדות העבודה והדרכת עובדים. כל זאת על מנת לשפר את סביבת העובד תוך שיפור היעילות, נוחות וסביבת העבודה.​

קרא עוד »
בנק ירושלים – יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית

בנק ירושלים, לקוח ותיק וחשוב שלנו, לוקח צעד אמיץ לכיוון העתיד (Organization 2030), ואנו גאים מאוד להיות שותפים במסע המדהים הזה! יחד, אנו מתניעים תהליך משמעותי של שינוי, יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית, המשלבת עבודה מרחוק עם עבודה מהבית לרוחב מטה בנק ירושלים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד