Photo by Picsea on Unsplash

מודל איוש משמרות רופאים בחדרי לידה בבית חולים במרכז הארץ

פרופיל לקוח:
מחלקת יולדות בבית חולים בינוני בגודלו במרכז הארץ. הפעילות הרלוונטית כוללת:

  • תפעול חדר מיון יולדות, המקבל את היולדות המגיעות לבדיקות או ללידה.
  • תפעול חדרי הלידה עצמם.
  • תפעול חדרי הניתוח לניתוחים קיסריים וניתוחים כירורגיים נוספים.

במחלקה עובדים 2 מומחים (אחד מהם מנהל חדר לידה) ו-3 מתמחים. אך בפועל עובדים 50 רופאים בתורנויות במחלקה זו.
היקף הפעילות: כ- 650 לידות בחודש.

האתגר:
התמודדות עם משך טיפול משתנה בין הרופאים השונים וכן משך אותו טיפול של אותו רופא – בזמנים שונים של המשמרת. בנייה נכונה של הפעילויות המרכיבות את סוגי הלידה השונים על מנת לאפשר תקינה המייצגת את המצב בשטח.

מטרות הפרויקט:
תקינת רופאים בחדרי לידה במשמרת ותקינת מספר רופאים ללידה

מתודולוגיה:

  • ראיונות עם הרופאים עצמם ועם ממשקי העבודה – רופאים מרדימים, אחיות וכו.
  • ביצוע תצפיות לאורך 48 שעות במצטבר.
  • יצירת תפריט פעילויות.
  • בניית סל הפעילויות המרכיב כל סוג של לידה.
  • תקנון על בסיס משך הזמן המצטבר הנדרש לכל סוג לידה ועל בסיס התפלגות הלידות בבית החולים.

תוצאות:
מודל חיזוי דינמי המאפשר להכניס את נתוני בית החולים: היקף פעילות, התפלגות סוגי לידות ולקבל את מספר הרופאים הנדרש.

מאמרים:
תקינת כח אדם ותכנון של המשאב האנושי – כלים להתייעלות ושיפור הפריון – מאת רתם ירקוני, מנהלת, שותפה ויועצת בכירה ב- ERGO

סיפורי לקוח נוספים

בנק ירושלים – יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית

בנק ירושלים, לקוח ותיק וחשוב שלנו, לוקח צעד אמיץ לכיוון העתיד (Organization 2030), ואנו גאים מאוד להיות שותפים במסע המדהים הזה! יחד, אנו מתניעים תהליך משמעותי של שינוי, יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית, המשלבת עבודה מרחוק עם עבודה מהבית לרוחב מטה בנק ירושלים.

קרא עוד »

שיפור אפקטיביות מערך האדמיניסטרציה – ארגון רפואי גדול ומוביל

סמנכ”ל משאבי אנוש (ארגון רפואי גדול ומוביל): “הובלת הפרויקט במשותף ואף בהרמוניה על ידי מנהלת ותיקה ומקצועית מהארגון לצד יועצים מחברת ארגו, השיאה ערך מוסף משמעותי והובילה לתוצר איכותי המשלב ידע וניסיון מעמיקים מהשטח לצד פרקטיקות חדשות ורעננות. אין לי ספק שהשילוב בין השניים יתרום גם בהמשך ליישום חיובי של ההמלצות והשגת תועלות בכל הרבדים: ארגוני, תהליכי, כלכלי, מבני ורגשי ולניהול מיטבי והטמעה של השינויים הנדרשים”.

קרא עוד »

חברת ביטוח גדולה – אפיון ואוטומציה בתהליך התביעות

עולם תביעות הביטוח הוא מורכב מאוד ותוכנו כולל אלפי חוקים, סעיפים, החלטות ועוד. בעקבות מורכבות זו, שילבנו ב- ERGO כוחות בין יועצי ניהול הידע ויועצי ארגון ושיטות, וביצענו פרויקט רוחבי, מורכב ומוצלח של אפיון ואוטומציה בתהליכי התביעות בחברה.

קרא עוד »

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »
פסגות – הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות

הקמה והטמעה של מערכת ניהול ידע במוקד השירות של פסגות קופות גמל, להשגת היעדים הבאים: הגדלת עצמאותו ויכולותיו של הנציג, מתן מענה מקצועי ברמה אחידה ומוגדרת לפונים, הקטנת מספר השיחות החוזרות למוקד וקיצור זמן שיחה במוקד השירות.

קרא עוד »
שיפור מערך הטפסים באירגון ממשלתי גדול

האתגר: הארגון מטפל בכל שנה בכ- 3.5 מיליון לקוחות, וחלק גדול מתהליך הטיפול בפניות השונות נעשה באמצעות טפסים. האתגר בפרויקט היה ביצירת ערך מוסף לארגון ולשרותים אותם מספק, ע”י הטפסים המשופרים, שיפור רמת השירות לאזרחים לקוחות הארגון, ושיפור תהליכים פנים ארגוניים המתבצעים באמצעות הטפסים.

קרא עוד »
חברת כרטיסי אשראי מובילה

רקע ומטרות: כחלק מהוראות המפקח על הבנקים לקיצור מועד הדיווח הכספי בקרב גופים פיננסים ופרסום הדוח הכספי השנתי עד 60 יום מתום השנה, ו-45 יום בדוח הרבעוני. בהתאם לכך פנתה החברה לבחינת תהליך הסגירה והדיווח הכספי וגיבוש יוזמות לקיצור משך הזמן הנדרש עד למועד פרסום הדוחות השנתיים והרבעוניים.

קרא עוד »
תהליכי עבודה ברשת הלבשה

האתגר: החברה נמצאת בתהליך שינוי מתמשך: העברת היצור לקבלן משנה בסין, התמודדות עם משלוחים לוגיסטיים, שינויים ניהוליים לאור חילופי דורות בחברה והרחבת רשת החנויות. מטרת הפרויקט: הנהלת החברה מבקשת לבחון את תהליכי העבודה בחברה ולהגדירם מחדש על בסיס נהלים כתובים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד