תקינה ותמחיר בבנק גדול

פרופיל לקוח:
בנק גדול

האתגר:
ארגו התבקשה לגבש פתרון לשיפור האפקטיביות התפעולית באופן שיתן מענה הולם לבעיית העומסים בסניפים . הבנק ציין כי השקיע השקעה משמעותית הפריון לא עלה . הבנק חיפש דרכים נוספות להתייעלות.

מטרות הפרויקט:
שיפור האפקטיביות התפעולית ומודל תקינה דינמי לרמות השירות הנדרשות. כלומר, זמני תקן לכל פעילות בנקאית, קמעונאית ועסקית, שישמשו לאיזון עומסים בסניפים על ידי ניוד כח אדם ולתמחיר השירותים בבנק.

מתודולוגיה:
הוקמה ועדת היגוי בהשתתפות הנהלות החטיבות הרלוונטיות, מנהלים מהמטה ומומחי ארגו. נקבעו קוים מנחים לפרויקט והוגדרו סניפים בהם תבוצענה מדידות. התבצע תהליך של רתימת כל הגורמים המעורבים ביישום תוצאות חקר הזמן כבר משלב מוקדם של הפרויקט, להבטחת יישום מוצלח של ההמלצות.

במהלך כחצי שנה בוצעו מדידות חקר זמן ישיר וסקר רב תצפיתי (רת”ץ), בפריסה ארצית. המדידות כללו מאות פעולות בנקאיות שמוכרות וניתנות לאיסוף שוטף במערכות המידע הארגונית ופעילויות עקיפות.

תוצאות:
1. הפרויקט הצליח לייצר זמני תקן לפארטו של זמן העבודה. מעל ל- 80% מסך זמן העבודה בקמעונאות ברמת מובהקות סטטיסטית של 90% ואי דיוק של 10%, או ל- 99% מסך העבודה במובהקות של 70% ואי דיוק של 10%. בפעילות העסקית ייצרנו זמני תקן למעל ל- 70% ו- 96% באותם מדדים סטטיסטיים.

2. בזכות המודלים הדינמיים לתקינה שפותחו בעזרת ארגו יכול היה הבנק לעדכן את האסטרטגיה שלו לניהול כח האדם, ולהכריז כל תחילת שנה על התייעלות משמעותית ביותר. בהמשך לפרויקט יכול היה הבנק לבצע תיכנון כח אדם לשנים הקרובות, ולנייד עובדים בין הסניפים והמטלות על פי מודל ניהול ובקרה דינמי המתבסס על העומסים שנקלטים ממערכות המידע. גם התמחיר עודכן כפועל יוצא מהנ”ל. ה- ROI מפרויקט זה הוא מהגבוהים ביותר שהושגו אי פעם על ידי ארגו.

אין זה טריוויאלי להיכנס למדידות כח אדם בשקט תעשייתי. כמו כן, אין זה טריוויאלי להגיע לאיכות סטטיסטית של חקר עבודה בהיקפים כאלה בחצי שנה.

לארגו מומחיות רבת שנים בחקר עבודה ומדידות. ברשותנו כלים יעודיים מתקדמים לביצוע מדידות (מסופונים), וכלי ניהול המאפשרים ניתוח נתונים מדי יום ביומו ואופטימיזציה של המודדים. אנו מניידים את המודדים לפי התוצאות הסטטיסטיות לכיסוי פארטו הפעילויות הנמדדות מדי יום ביומו. לבסוף, ארגו משיגה חדשנות והצלחה מרשימה בפרויקטים אלה בזכות מנהלים מוכשרים בחקר עבודה, מודדים המוסמכים למדידות, ושיתוף פעולה עם הפרופסורים המובילים בנושא באקדמיה.

מאמרים:
תקינת כח אדם ותכנון של המשאב האנושי – כלים להתייעלות ושיפור הפריון – מאת רתם ירקוני, מנהלת, שותפה ויועצת בכירה ב- ERGO

סיפורי לקוח נוספים

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »

לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »

שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »

תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
מיפוי תהליכי עבודה עיקריים ונהלים בנמל מספנות ישראל

מטרות הפרויקט: יצירת “תורה שבכתב” וכלי אשר יאפשר הצגה אינטגרטיבית של הידע, בכל הקשור להגדרות תפקידים וסמכויות, התפוקות הנדרשות, תהליכי העבודה ונהלי עבודה, כולל דגשים ומיוחדים למצבי התפעול השונים, וכן אפשרות קלה ומהירה לעדכון הכלי מעת לעת.

קרא עוד »
חיסכון בעלויות ושיפור ביצועי הרכש בחברת ביטוח

מטרות: פעילות הרכש בחברה נעשתה בצורה מבוזרת על ידי כל יחידה בנפרד, אי לכך עלה הצורך בביצוע שינוי משמעותי בתחום הרכש, הכולל יצירת סטנדרטיזציה ואיחוד הפעילויות לכדי מערך מרכזי אחד במטרה לייצר תהליך רכש יעיל וחסכוני אשר ייתן ערך מוסף לכלל יחידות הארגון.

קרא עוד »
שיפור מערך הטפסים באירגון ממשלתי גדול

האתגר: הארגון מטפל בכל שנה בכ- 3.5 מיליון לקוחות, וחלק גדול מתהליך הטיפול בפניות השונות נעשה באמצעות טפסים. האתגר בפרויקט היה ביצירת ערך מוסף לארגון ולשרותים אותם מספק, ע”י הטפסים המשופרים, שיפור רמת השירות לאזרחים לקוחות הארגון, ושיפור תהליכים פנים ארגוניים המתבצעים באמצעות הטפסים.

קרא עוד »
תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
אפיון מערכת תהליכית בחברת ביטוח גדולה

בחברת ביטוח מהמובילות במשק עלה הצורך בהחלפת מערכת ניהול תהליכים תפעוליים פוליסות המערכת. המערכת התפעולית שנבחרה הינה מערכת WF התהליכים – בחינה בהיבט תהליכי של End to End, והתייחסות לכל התחנות והגורמים אשר נוגעים בתהליך עד לסיומו.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן