Photo by Lauren Mancke on Unsplash
ייעול ושיפור עבודת לשכות הנהלה במוסד ממלכתי פיננסי

פרופיל לקוח:
מוסד ממלכתי פיננסי העוסק בשמירה על יציבות המחירים, תמיכה בהשגת יעדי הממשלה בתחומי הצמיחה והתעסוקה ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית.

        האתגרים:

  • אפיון צרכים לכלל הפעילויות המגוונות המבוצעות בשתי הלשכות הבכירות במוסד (כגון: קליטת מסמכים, איתורם, הפצתם, הפקת מסמכים לקראת אירוע מסוים, תיאומים, תזכורות, שיתוף פעולה בין משתמשים, מעקבים הכוללים בקרת סטאטוס, מטלות, פרויקטים ועוד).
  • הבניית קישורים לוגיים בין פריטי הידע השונים בפעילות
  • שיפור ויעול תהליכי העבודה בשתי הלשכות, הבניית תהליכים ושגרות עבודה ממוכנים אשר יתנו מענה מקסימאלי לכלל הלשכות במוסד בטווח הארוך.
  • הבניית תהליכים ממוכנים אשר יאפשרו לשתי הלשכות לתפעל, לנהל ולבקר את הפעילות השוטפת באופן רציף.
  • צמצום בתעבורת המיילים ובשימוש בניירת.

    מטרות הפרויקט:
  • יעול ושיפור עבודת הלשכות
  • קביעת סטנדרט גבוה ליעילות, אמינות ושלמות תהליכי העבודה כמודל לשאר גורמי המוסד.
  •  בניית תשתית נוחה לתרבות ארגונית תומכת ידע תוך מתן כלים לחיפוש ומפתוח נכון של הידע.
  •  בניית כלים לשמירת זכרון ארגוני שיאפשר תחקור ולמידה מהעבר
  • בניית כלי ניהולי למעקב אחר פרויקטים וביצוע משימות בחלוקה לתחומי עיסוק עיקריים.

    מתודולוגיה:

    בהתאם למוטו שלנו “Technology is not enough”, אנו חותרים לכך שהטכנולוגיה תתאים לצרכי הארגון ולא להיפך, על מנת לממש את היעדים העסקיים והארגוניים.
    בשלב הראשון קיים צוות הפרויקט פגישות איתור צרכים עם כל עובדי הלשכות שמטרתן: אפיון עיסוקים לכל בעלי התפקיד, הגדרת תהליכי העבודה והידע בלשכות, אבחון בעיות, כשלים ואתגרים בתהליכי עבודה.
    בשלב השני מופו תהליכי העבודה בלשכות ברזולוציה גבוהה מאוד ובצורה גראפית, על בסיס תרשימי VISIO. בכל תהליך שמופה ניתנה גם התייחסות לכשלים הקיימים בו.
    בשלב השלישי אופיינו תהליכי עבודה חדשים נתמכי מערכת ומשולבי יכולת לתיעוד, תיוג ואחזור של מידע. על בסיס התהליכים שאופיינו נבנתה רשימת דרישות פונקציונליות, מדדי בקרה ודוחות נדרשים.
    הפרויקט בוצע על כל שלביו, בשיתוף פעולה מלא עם חברת בינת והגורמים הרלוונטיים בלשכות ובמערכות מידע של המוסד.

    תוצאות:

    שיפור בתפעול פעילות הלשכות ותפוקותיהן ע”י מיכון תהליכי העבודה, תוך שימוש בפתרון טכנולוגי המהווה כלי מתקדם לתפעול, ניהול ובקרה. הכלי יושם על כלל הפעילות ותעבורת המידע בלשכות ובין בעלי התפקידים הבכירים בהן, תוך מתן דגש על תהליכי העבודה (Workflow), ניהול ידע ומסמכים, ניהול פגישות ואירועים, מעקב פרויקטים, ניהול פעילויות ומשימות, הבנייתם, הבניית הקשר ביניהם ומיכונם.

  הפתרון הביא לשליטה במידע, בתהליכים, במשימות ובמעקב אחר קבלת החלטות, תוך מתן אפשרות להרחבתו לכלל חטיבות המוסד.

ציטוט:
“תודה רבה לכל צוות ארגו על העבודה המקצועית והיעילה. נוכחנו לדעת כי תהליך מקדים של אפיון או”ש לתהליכי העבודה הוא הכרחי ותרם רבות לטיב הפתרון הסופי”. 

סיפורי לקוח נוספים

פרוייקט התחדשות עירונית שהביא להכפלת יכולת החברה לטיפול בהזדמנויות ולקידום מואץ של שלבי התכנון

הפרוייקט החל בעקבות התרחבות החברה ושאיפה להובלתה בתחום “התחדשות עירונית” ועם זאת חוסר יכולת החברה למימוש הזדמנויות. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – הוכפלה היכולת לטיפול בהזדמנויות על ידי הגדלת פרודוקטיביות העובדים, קודמו שלבי התכנון של הפרויקטים, וקודם מבנה ארגוני חדש הפועל בצורה יעילה יותר להשגת מטרות החברה.

קרא עוד »

פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »

אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »

פרוייקט התייעלות בחטיבת הכספים של יבואנית רכב מובילה

בעקבות צמיחה משמעותית בהיקפי המכירות, פעילות החברה העוסקת ביבוא ושיווק רכבים הורחבה. כדי לעמוד בהיקפי הפעילות, החברה בחרה לקיים מספר תהליכי התייעלות תפעולית בתהליכים שונים בחברה. בוצע מיקוד במחלקות חטיבת הכספים, אבחון תהליכי ליבה וזיהוי הזדמנויות לשיפור תוך הגדרת יעדי הפרויקט ויעדי המחלקות וכן גיבוש המלצות וליווי יישומן בפועל. תוצאות הפרוייקט הביאו לקיצור זמנים בתהליכי מחלקות הכספים, צמצום טעויות אנוש, שיפור חוויית לקוח ועוד.

קרא עוד »

הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »

שיפור תהליכי עבודה במחלקת ניירות ערך בבנק בישראל

תהליכי העבודה במחלקת ניירות ערך, באחד מהבנקים בישראל מתבצעים ברובם באופן ידני. הדבר יוצר ריבוי זמנים בתהליכים תפעוליים, ריבוי ניירת, סיכויים לטעויות אנוש ואיכות השירות ללקוח הקצה נפגעת. לאחר ראיונות עובדים, מיפוי תהליכים, זיהוי אתגרים מול לקוחות הקצה וממשקים פנימיים, גיבוש המלצות מותאמות ותיעדופן – שופרו תהליכים, צומצמו סיכויי טעויות אנוש, בוצע מיקוד במשימות הליבה ושופר השירות ללקוחות הקצה.

קרא עוד »
אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »
קיצור תורנויות לילה של מתמחים במחלקות בית חולים

לאור מחאת הרופאים המתמחים בסוף שנת 2021, החליטה ממשלת ישראל על יישום מתווה קיצור שעות תורנות לילה של המתמחים בבתי החולים. מטרת הפרויקט: ניתוח השפעת יישום המתווה על מחלקות בית החולים בדגש על: תוספת תקנים נדרשת לשמירה על איכות הטיפול הרפואי, נוכחות המתמחים בעבודת יום, בכדי שמשך ההתמחות לא תתארך ואיוש בחודש של לא יותר מ-6 תורנויות לילה במחלקה ובמיון.

קרא עוד »
טבע תעשיות פרמצבטיות- יישום אסטרטגיית “0 עצירות”

מטרת הפרויקט: במקביל לניהול הייצור, הוחלט לנהל את ה- EHS בטבע במטרה להגיע למצויינות: “0” עצירות שגורמות להפרעות לייצור ולנזקים לפרט, לציוד ולסביבה. שיפור בבטיחות העובדים לצד חסכון בעלויות בגין העדרויות עובדים, נזקים למכונות ומתקנים, פרמיות ביטוחיות וקנסות בגין ליקויי איכות הסביבה.

קרא עוד »
תהליך רכש מחשוב למוסדות החינוך ברשות מקומית – בחינה ארגונית והמלצות

מטרת הפרויקט: זיהוי נקודות התורפה העיקריות בתהליך רכש מחשוב למוסדות החינוך הרשות המקומית, השוואה (Benchmarking) של המצב לרשויות מקומיות אחרות, גיבוש המלצות לשיפור לצורך יישום והטמעה של השינוי הנדרש. כתוצאה מהפרויקט בוצעו שינויים פרסונליים, שולב ייעוץ פדגוגי בתהליך הייזום והאישור של דרישות הרכש, והוכנסו שינויים בנהלי העבודה.

קרא עוד »
הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד