Photo by Jonathan Francisca on Unsplash

מוסד פיננסי גדול ומוביל בישראל

פרופיל לקוח:
מוסד פיננסי גדול ומוביל בישראל, המספק שירותים פיננסיים מגוונים למיליוני לקוחות עסקיים ופרטיים.

האתגר:

לחברה מספר מחלקות תפעוליות המעסיקות למעלה מ- 500 עובדים ומנהלים, במבנה של צוותי עבודה.
במסגרת תהליכי עבודה חוצי ארגון מבצעים העובדים מספר רב של פעולות, עבור סוגי מוצרים שונים ובעלי מורכבות משתנה.
רמת הדיוק וההקפדה על קיום הוראות החברה והוראות הרגולציה בתחום – חיוניים לצורך הפקת התוצר הפיננסי הנדרש.

בבדיקות איכות שגרתיות נתגלה אחוז “שגויים” גבוה (תוצרים לא תקינים שיש להחזירם לקו הייצור לצורך תיקון והשלמה), בשיעור של- 70%. משמעות מצב זה הינה אי-עמידה ברמות השרות (SLA) של החברה כלפי הלקוחות הפנימיים והחיצוניים, יצירת עומס יתר על קו הייצור, וגידול בעלויות. בדיקות איכות יזומות ומעמיקות חשפו ליקויים רבים בביצוע התהליך.

מטרות הפרויקט:
צמצום משמעותי, מהיר ואפקטיבי של אחוז ה”שגויים”, במסלולים השונים של התוצרים הפיננסיים המגוונים של החברה.

מתודולוגיה:
נערך ניתוח סטטיסטי מעמיק של הממצאים, אשר הצביע על מוקדי הבעיה.
נותחו תהליכים חוצי ארגון במצב הקיים ונהלי עבודה רלוונטיים, בדגש על ממשקים בין יחידות ארגוניות שונות, על ידי ראיון מנהלים, עובדים, גורמי בקרה ולקוחות פנימיים.
בוצעו תצפיות איכותניות בתחנות עבודה, אשר הנתונים והממצאים הצביעו עליהן כנקודות תורפה פוטנציאליות משמעותיות.
גובשה תמונת מצב קיים””, אשר הצביעה על שלושה מוקדים עיקריים של הזדמנויות לשיפור, שיושמו בפרויקט:

  • העלאת רמת התפקוד של הבקרה הפנימית בתהליכי העבודה. לצורך זה חודדו הגדרת התפקיד והתפוקות הנדרשות והוגדרו הכישורים וסוגי הידע הנדרשים לתפקיד.
  • השבחה משמעותית של כל מערך הטפסים הרלוונטי לתפעול, בהיבטים של ארגון ושיטות, הנדסת גורמי אנוש ועיצוב גראפי, למניעת טעויות מילוי והזנת נתונים.
  • גיבוש פתרון ישים ואפקטיבי בהיבט של ניהול ידע במערך התפעולי, אשר הוביל ליצירת רשימות ביקורת (Checklist) לשימושם של בעלי התפקידים.

תוצאות:
ההמלצות שכבר יושמו גרמו להורדת אחוז השגויים ל- 30%.
חלק מההמלצות טרם יושם, ויוכנס לתכנית העבודה לשנת 2010.

ציטוט: “שוב נוכחנו לדעת שכדי “לגלות” את הפתרון למצב בעייתי יש יתרון רב לעיניים מקצועיות, בלתי מוטות, ובעלות ראיה רחבה ורב-תחומית”.

סיפורי לקוח נוספים

הגדרת מדיניות של ניהול ובקרה של פרויקטים עסקיים בחברת ישראכרט

מיפוי צרכים והגדרת מדיניות מאקרו. משלב הייזום-האישור-התכנון המפורט והביצוע הגדרת תשתית ארגונית לניהול פרויקטים חוצי ארגון – הגדרת עיסוק מנהל הפרויקט ותחומי אחריות, הגדרת עיסוקים תומכים בארגון, הגדרה ובניה של קיט המסמכים לניהול הפרויקט באופן פרקטי וישים אשר תואם את יכולות הארגון.

קרא עוד »

פרוייקט התחדשות עירונית שהביא להכפלת יכולת החברה לטיפול בהזדמנויות ולקידום מואץ של שלבי התכנון

הפרוייקט החל בעקבות התרחבות החברה ושאיפה להובלתה בתחום “התחדשות עירונית” ועם זאת חוסר יכולת החברה למימוש הזדמנויות. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – הוכפלה היכולת לטיפול בהזדמנויות על ידי הגדלת פרודוקטיביות העובדים, קודמו שלבי התכנון של הפרויקטים, וקודם מבנה ארגוני חדש הפועל בצורה יעילה יותר להשגת מטרות החברה.

קרא עוד »

פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »

אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »

פרוייקט התייעלות בחטיבת הכספים של יבואנית רכב מובילה

בעקבות צמיחה משמעותית בהיקפי המכירות, פעילות החברה העוסקת ביבוא ושיווק רכבים הורחבה. כדי לעמוד בהיקפי הפעילות, החברה בחרה לקיים מספר תהליכי התייעלות תפעולית בתהליכים שונים בחברה. בוצע מיקוד במחלקות חטיבת הכספים, אבחון תהליכי ליבה וזיהוי הזדמנויות לשיפור תוך הגדרת יעדי הפרויקט ויעדי המחלקות וכן גיבוש המלצות וליווי יישומן בפועל. תוצאות הפרוייקט הביאו לקיצור זמנים בתהליכי מחלקות הכספים, צמצום טעויות אנוש, שיפור חוויית לקוח ועוד.

קרא עוד »

הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »
בנק לאומי – תכנון מרכז מזומנים

תכנון מרכז המזומנים של הבנק , בוצע בשילוב עם אדריכל הבנק. התכנון הביא לשימוש וניצול המרחב הקיים בצורה פונקציונלית מיטבית. בעקבות תיכנון פונקציונלי מתקדם נוצר ניצול מקסימלי של שטח המרכז. התכנון החודש איפשר הגדלת מספר עמדות העבודה ועמידה בכל צורכי הבנק.

קרא עוד »
ליווי חברת אשראי מובילה ביישום אסטרטגיה להובלת החברה לצמיחה, מצוינות תפעולית וארגונית

בעקבות שינויים מהותיים בשוק הפיננסי, אחת מחברות האשראי בישראל, נאלצה להתוות דרך אסטרטגית חדשה שתאפשר המשך צמיחה והובלת שוק. יישום האסטרטגיה הצריך תהליך רחב לצורך התייעלות תפעולית וארגונית.
הפרוייקט שארגו בצעה בחברה, הביא לבניית תפיסה חדשה למודל ההפעלה של החברה שכללה שינויים במבנה הארגוני, צמצום משאבים, הגדרות עיסוקים וייעול ומיכון תהליכי עבודה.

קרא עוד »
מפעל תעשייתי גדול

בשטח פרוסים חמרי גלם. מניתוח התפלגות המכירות פר מוצר וגודל ייצור מנות אופטימלי, הוחלט לאחסן תוצ”ג בשטח המפעל על פי העיקרון שהמוצרים השכיחים יהיו קרוב למרכז שטח ההעמסה. מקטים “מתים” הוצאו משטח המפעל.

קרא עוד »
בנק ירושלים – יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית

בנק ירושלים, לקוח ותיק וחשוב שלנו, לוקח צעד אמיץ לכיוון העתיד (Organization 2030), ואנו גאים מאוד להיות שותפים במסע המדהים הזה! יחד, אנו מתניעים תהליך משמעותי של שינוי, יישום והטמעת שיטת הפעלה היברידית, המשלבת עבודה מרחוק עם עבודה מהבית לרוחב מטה בנק ירושלים.

קרא עוד »
אתר “כל הבריאות”

באוקטובר 2014 השיק האגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, את אתר “כל הבריאות​” – מערכת ממוחשבת לבדיקת זכויות והשוואת ביטוחי הבריאות של קופות החולים. את אתר “כל הבריאות” יזמו והקימו האגף לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים, בשיתוף פעולה עם חברת ארגו יעוץ (ERGO Consulting Group) וחברת אורקל.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד