גזר שליט – רה ארגון לצורך התייעלות ושיפור תפוקות הייצור,
תוך שדרוג תשתית התכנון, השליטה והבקרה

מר יעקב מזרחי, מנכ”ל ‘גזר שליט’:
“אני מאמין שתועלות אלה, ובעיקר הכפלת התפוקה לשעה במערך הייצור העיקרי,
(וגם אלה שתרומתן עדיין לא נראית) יאפשרו לחברתנו בשלב המיידי
לצלוח את הקשיים המיוחדים של השנה ויכינו אותנו בצורה טובה לצמיחה בעתיד הקרוב”.

 

פרופיל לקוח:
גזר שליט הנה אחת מהחברות הגדולות ביותר בישראל לגידול, אריזה ושילוח גזר בארץ ולחו”ל. בנוסף, גזר שליט מגדלת ומשווקת גם מוצרים נוספים כמו: תפוחי אדמה, שורש פטרוזיליה ובצל.
פעילות החברה חולשת על כל שרשרת אספקת הגזר – החל מתהליך הזריעה ועד שיווק ומכירת התוצרים החקלאיים ללקוחות הקצה, בארץ ובעולם.
גזר שליט מיישמת את הטכנולוגיות המובילות בעולם לאריזה ואחסון הגזר.
אסטרטגית החברה מתמקדת במצוינות תפעולית ושיפור מתמיד שמביאים אותה למצוינות עסקית.

האתגר:
גזר שליט צומחת ומתרחבת בארץ ובעולם תודות לשרות ברמה הגבוהה ביותר (איכות ומהירות) ולפיכך נדרשת לאסטרטגיה ארגונית, ניהולית ותפעולית חדשה.

מטרות הפרויקט:
רה ארגון לצורך התייעלות ושיפור תפוקות הייצור, תוך שדרוג תשתית התכנון, השליטה והבקרה.

תועלות:

  • התייעלות שביטלה את הצורך במשמרות הלילה כפי שהיה נהוג עד כה בבית האריזה, ומעבר לייצור עיקר התפוקה השבועית בהיקף שעות מצומצם יותר.
  • ביצוע תכנון עבודה שבועי ועדכונה ברמה יומית, מתוך מטרה לעמוד ברמות המלאי הנדרשות ואספקה מהירה, איכותית וסדורה ללקוחות החברה בארץ ובחו”ל.
  • חיסכון בעליות כוח אדם וחשמל.
  • מזעור הסט-אפים – החלפות בין מוצרים בתהליך הייצור.
  • מזעור העצירות בקו הייצור ושיפור נצילות המכונות והעובדים.
  • הגדלת תפוקת הייצור הממוצעת לשעה במערך העיקרי וניהול רמות מלאי נדרשות בהתאם לביקוש ולמדיניות המלאי הנדרשת.
  • היערכות להמשך צמיחה.
  • הגדלת הרווחיות.

     

מתודולוגיה:

  • רה ארגון התפקידים הניהוליים בבית האריזה.
  • ליווי השמת מנהל חדש לבית האריזה.
  • גיוס פונקציות חדשות בחברה בתחומי התפ”י והאיכות.
  • איסוף וניתוח נתונים באמצעות דוחות, מדידות, תצפיות, ותשאול עובדים ומנהלים.
  • גיבוש המלצות לתהליכי בקרה ניהולית צמודה יותר.
  • גיבוש המלצות בניהוג מנכ”ל גזר שליט, בשיתוף המנהלים והפונקציות השונות בבית האריזה (ייצור ותפעול, הנדסה, אחזקה, תפ”י ואיכות).
  • המיפוי הראשוני וגיבוש אלטרנטיבות להתייעלות התבצעו במהלך החודשיים הראשונים. לאחר מכן, מלווה ארגו את החברה ברמה שבועית ליישום ההמלצות והמשך התייעלות.

מתוך אתר ERGO:

סיפורי לקוח נוספים

הגדרת מדיניות של ניהול ובקרה של פרויקטים עסקיים בחברת ישראכרט

מיפוי צרכים והגדרת מדיניות מאקרו. משלב הייזום-האישור-התכנון המפורט והביצוע הגדרת תשתית ארגונית לניהול פרויקטים חוצי ארגון – הגדרת עיסוק מנהל הפרויקט ותחומי אחריות, הגדרת עיסוקים תומכים בארגון, הגדרה ובניה של קיט המסמכים לניהול הפרויקט באופן פרקטי וישים אשר תואם את יכולות הארגון.

קרא עוד »

פרוייקט התחדשות עירונית שהביא להכפלת יכולת החברה לטיפול בהזדמנויות ולקידום מואץ של שלבי התכנון

הפרוייקט החל בעקבות התרחבות החברה ושאיפה להובלתה בתחום “התחדשות עירונית” ועם זאת חוסר יכולת החברה למימוש הזדמנויות. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – הוכפלה היכולת לטיפול בהזדמנויות על ידי הגדלת פרודוקטיביות העובדים, קודמו שלבי התכנון של הפרויקטים, וקודם מבנה ארגוני חדש הפועל בצורה יעילה יותר להשגת מטרות החברה.

קרא עוד »

פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »

אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »

פרוייקט התייעלות בחטיבת הכספים של יבואנית רכב מובילה

בעקבות צמיחה משמעותית בהיקפי המכירות, פעילות החברה העוסקת ביבוא ושיווק רכבים הורחבה. כדי לעמוד בהיקפי הפעילות, החברה בחרה לקיים מספר תהליכי התייעלות תפעולית בתהליכים שונים בחברה. בוצע מיקוד במחלקות חטיבת הכספים, אבחון תהליכי ליבה וזיהוי הזדמנויות לשיפור תוך הגדרת יעדי הפרויקט ויעדי המחלקות וכן גיבוש המלצות וליווי יישומן בפועל. תוצאות הפרוייקט הביאו לקיצור זמנים בתהליכי מחלקות הכספים, צמצום טעויות אנוש, שיפור חוויית לקוח ועוד.

קרא עוד »

הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »
פרויקט בנצ’מרק עבור בנק הפועלים

המטרה: ביצוע בנצ’מרק השוואתי לחברות שירותים פיננסיים בארץ. יחד עם זאת, על מנת לשאוב ידע מקצועי ותפיסות חדשות, נבחנו גם ארגונים מסקטורים נוספים. בנוסף בוצע מחקר ספרותי מעמיק בנושאים ומדדים אשר הוגדרו ביחד עם הלקוח, על מנת לזהות מגמות בתחום השירותים הפיננסיים בשוק המקומי והעולמי בכל אחד מתחומי הפעילות שהוגדרו.

קרא עוד »
פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »
אתר “כל הבריאות”

באוקטובר 2014 השיק האגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, את אתר “כל הבריאות​” – מערכת ממוחשבת לבדיקת זכויות והשוואת ביטוחי הבריאות של קופות החולים. את אתר “כל הבריאות” יזמו והקימו האגף לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים, בשיתוף פעולה עם חברת ארגו יעוץ (ERGO Consulting Group) וחברת אורקל.

קרא עוד »
בנק לאומי – פתרונות ניהול ידע

בחודשים האחרונים מלווה חברת ארגו את בנק לאומי הן כיועצים והן ביישום פתרונות ניהול ידע בסביבת שרפוינט.
הפרויקט כולל בין השאר הסבות מקומיוג׳ן לשרפוינט תוך מתן מענה להיבטים טכנולוגיים ומתודולוגיים.
לתחושתנו ארגו הנו שותף משמעותי לדרך, לאתגרים ולפתרונות.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד