טבע תעשיות פרמצבטיות- יישום אסטרטגיית “0 עצירות”

פרופיל לקוח:
טבע פעילה בכ-60 מדינות עם כ- 70 מפעלים ו-46,000 עובדים. כאחת מ-10 חברות התרופות המובילות בעולם, חברת טבע עומדת בראש הפיתוח, הייצור והשיווק של מגוון רחב של תרופות ייעודיות, תרופות גנריות, תרופות ללא מרשם, חומרים פעילים לתעשייה הפרמצבטית (API) ותכשירים טיפוליים חדשניים.

האתגר:
תחת החתירה למצויינות, החליטה טבע לצמצם את הפגיעות בפרט, בציוד ובסביבה באמצעות יישום מדיניות “Target Zero” לתחום ה- (EHS (Environment, Health, Safety.

מטרת הפרויקט:
במקביל לניהול הייצור, הוחלט לנהל את ה- EHS בטבע במטרה להגיע למצויינות: “0” עצירות שגורמות להפרעות לייצור ולנזקים לפרט, לציוד ולסביבה. שיפור בבטיחות העובדים לצד חסכון בעלויות בגין העדרויות עובדים, נזקים למכונות ומתקנים, פרמיות ביטוחיות וקנסות בגין ליקויי איכות הסביבה.

מתודולוגיה:

  •  רה ארגון מערך ה- EHS הגלובלי תוך הורדת האחריות ממטה ה- EHS למנהלי המפעלים, המתקנים והמחלקות. כמובן תמיכה מטריציונית של מנהלים במטה לבטיחות, גהות וסביבה.
  •  הגדרת שגרות ניהול ודו”ח חודשי המלווה בהמלצות ל action items
  •  הקמת מדדים ויעדים BSC לבקרה על כל יחידה במפעלים
  •  הקמת מדדים בעולמות משלימים: פיננסי, תוצאתי, מניעתי ומשאבים
  •  BENCHMARK בין יחידות דומות בתוך המפעל ובין המפעלים השונים
  •  שימוש במדדי OSHA להשוואת ביצועים בתוך טבע ומחוצה לה.
  •  הטמעת תרבות שיפור מתמיד בבטיחות וגהות בקרב עובדים וקבלנים

תוצאות:
האסטרטגיה מיושמת בעזרתנו במפעלי טבע בישראל מ- 2012. מדי חודש בחודשו מופק דו”ח מלווה בתוצאות ה-BSC לכל מפעל לרמת מחלקה/מתקן. בכל המפעלים שמיישמים את המתודולוגיה לעיל, ניכר שיפור בביצועים משנה לשנה. מספר האירועים קטן. חומרת האירועים יורדת ומכך הנזקים פוחתים. ציון ה-OSHA משתפר משנה לשנה. אין הפתעות בייצור וה-ROI מובהק.

מהי אסטרטגיה עסקית?

סיפורי לקוח נוספים

בנק ירושלים – שיפור אפקטיביות תהליך אישור ומתן משכנתא

הבנק פועל בשוק תחרותי מאוד ומעוניין לשפר את אפקטיביות תהליך אישור ומתן ההלוואה, העלאת המכירות ושיפור השירות ללקוח. המטרה: שיפור ודיגיטציה של תהליך מתן משכנתאות – משלב הליד ועד להכנת תיק מושלם לחתימה ומתן ההלוואה ללקוח.

קרא עוד »

בחינת כדאיות תפעולית

בעיתונות הכלכלית עולים פרסומים רבים אודות רכישות ומיזוגי חברות (M&A), זאת בנוסף לעסקאות ענק, הזוכות לחשיפה נרחבת. ידיעות אלה מפורסמות בעיקר לאחר השלמת עסקאות, המהוות תהליך ארוך הכולל בחינות כלכליות, משפטיות ואף תפעוליות. עיסקת A&M רוויית סיכונים. הנתונים הפיננסיים, אינם משקפים היטב את הארגון ואת הפוטנציאל הגלום בעיסקה.

קרא עוד »

לאומי שירותי שוק ההון – שיפור וייעול תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון

לאומי שירותי שוק ההון, חברת בת של בנק לאומי – מטפלת בעשרות אלפי תהליכים בחודש, כאשר כל תהליך מלווה במספר מסמכים, חלקם מסמכי לקוח וחלקם מסמכים תפעוליים פנימיים. החברה הייתה מעוניינת לשפר ולייעל את תהליך הטיפול וזרימת המסמכים בארגון בשלבים – דפוס, סריקה, מפתוח, שינוע, גניזה, ביעור ומה שביניהם.

קרא עוד »

שיפור ביצועים והתייעלות כספים בבנק מוביל

לצורך התמודדות בשוק התחרותי ועמידה ביעדים העסקיים, הבנק הגדיר אסטרטגיה רב שנתית, הכוללת הובלת מהלכי התייעלות במטה ובסניפים, תוך ייעול מצבת כח האדם. ארגו התבקשה לבחון את הפעילויות בחטיבת הכספים תוך זיהוי הזדמנויות להתייעלות ושיפור של הביצועים הקיימים.

קרא עוד »

תמחיר ABC בבנק גדול

מטרות הפרויקט: גיבוש מתודולוגיה למדידה ואבחון עלויות שירותי הבנק ויישום המדידה לתמחור הפעילות. הפתרון שהציעה ארגו מבוסס על תמחיר בגישת ABC – Activity Based Costing, המתאים לתמחור הפעילות של יחידות מבצעות ויחידות מטה.

קרא עוד »
שירות במרפאות אמבולטוריות

מטרות הפרויקט: אסטרטגיית שירות ממוקד לקוח מתחילה ב-Benchmark של המתחרים והצבת יעדים ומדדים רלוונטיים (BSC), על מנת לבדל את השירות ובכדי לעמוד בחוויית השירות הרצויה ולשפר את האפקטיביות התפעולית.

קרא עוד »
תקינה ותמחיר בבנק גדול

מטרות הפרויקט: שיפור האפקטיביות התפעולית ומודל תקינה דינמי לרמות השירות הנדרשות. כלומר, זמני תקן לכל פעילות בנקאית, קמעונאית ועסקית, שישמשו לאיזון עומסים בסניפים על ידי ניוד כוח אדם ולתמחיר השירותים בבנק.

קרא עוד »
בנק לאומי – תכנון מרכז מזומנים

תכנון מרכז המזומנים של הבנק , בוצע בשילוב עם אדריכל הבנק. התכנון הביא לשימוש וניצול המרחב הקיים בצורה פונקציונלית מיטבית. בעקבות תיכנון פונקציונלי מתקדם נוצר ניצול מקסימלי של שטח המרכז. התכנון החודש איפשר הגדלת מספר עמדות העבודה ועמידה בכל צורכי הבנק.

קרא עוד »
בנק ישראל

ציטוט מדבריה של פנינה קרן, ראש חטיבת משאבי אנוש ומנהל בבנק ישראל על Ergo: “מעורבות החברה סייעה לנו לייצר מודל עבודה שתוך זמן קצר הוכיח עצמו כנכון ויעיל. כמו כן, תוך כדי העבודה יצרה לנו החברה מודל קצר וחכם לקבלת החלטה על תוספת תקנים – מודל שמוכיח עצמו כיעיל בקבלת החלטות מהירות. מאוד ממליצה על העבודה איתם”​​.

קרא עוד »
אפיון מערכת תהליכית בחברת ביטוח גדולה

בחברת ביטוח מהמובילות במשק עלה הצורך בהחלפת מערכת ניהול תהליכים תפעוליים פוליסות המערכת. המערכת התפעולית שנבחרה הינה מערכת WF התהליכים – בחינה בהיבט תהליכי של End to End, והתייחסות לכל התחנות והגורמים אשר נוגעים בתהליך עד לסיומו.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן