פרוייקט תפעולי תהליכי – מערך כיבוס וגיהוץ
בבתי החולים ובמרפאות קופת חולים כללית

רקע

  • בכל יום, נאספת מהמוסדות הרפואיים של קופ”ח כללית(מרפאות ובתי חולים) כביסה המועברת למכבסה מרכזית ומתופעלת ע”י קבלן מרכזי.
    החברה מבצעת את כיבוס וגיהוץ הכביסה מבתי החולים והמרפאות, ומעבירה כביסה נקייה ללקוחות.
  • מחסור קבוע של כביסה עקב אובדנים מייצר חוסר שביעות רצון כללית.
  • פריטים רבים נעלמים/ נגנבים/ נאבדים מבתי החולים, כך שהחברה נדרשת לחדש בכל עת את מלאי הטקסטיל של בית החולים.
  • היקף האובדנים עומד על מספר מיליוני שקלים בשנה, ועלותם אינה מגולמת כיום במחיר הכיבוס הפרטני.

 

מתודולוגיה

  • קיום ראיונות עם 3 בתי חולים שנבחרו לצורך הבנת הצורך, מיפוי התהליך, והעמקה בסימפטומים לבעיות
  • מיפוי מפורט של תהליכי הליבה העיקריים, ביניהם: שרשרת האספקה End-To End, נקודות בקרה ותיעוד בתהליך, מתודולוגיית ניהול המלאי הקיימת במחלקות ובבתי החולים.
  • ניתוח נתונים כמותיים – לדוגמא: מספר מיטות, מספר אנשי סגל לפי מידות, מלאי, בלאי, SLA, וכד’.
  • ביצוע סקר ומחקר בנצ’מרק לצורך בחינת פתרונות מקבילים בשוק.
  • הצפת הזדמנויות וכיווני פעולה לשיפור אפקטיביות ניהול שרשרת אספקת הכביסה ולמזעור הפחת בתהליך.
  • הצגת המלצות לניהול שרשרת האספקה, החל מקבלת הכביסה המלוכלכת לאורך התהליך עד לאספקת כביסה נקייה.
  • גיבוש מודל ניהול מלאי שיכלול סימולציות ותרחישים, לרמת בית חולים וכתלות בפרמטרים קבועים, כגון: מספר מיטות, מספר אנשי סגל, מספר פעולות וכד’.

 

תוצרים ותועלות

  • עדכון משמעותי של שרשרת האספקה לרבות הכנסת טכנולוגיית RFID למעקב אחר כל תנועות המלאי ועדכונן במערכת ה-SAP.
  • הצגת ביזנס קייס מפורט להשקעה בטכנולוגית RFID לעומת החיסכון שיושג כתוצאה מצמצום האובדנים וניהול מלאי משופר.
  • מעבר לניהול מלאי סדור ומתועד בבתי חולים בהתאם למדיניות מלאי מוגדרת במחלקות ובמחסן הראשי.
  • עדכון מודל התמחיר ויצירת מפתח לעלות כיבוס לפריט כדי לגשר על הפער בין קצב זליגת הכביסה (אובדנים) לבין העלות השוטפת.

סיפורי לקוח נוספים

הגדרת מדיניות של ניהול ובקרה של פרויקטים עסקיים בחברת ישראכרט

מיפוי צרכים והגדרת מדיניות מאקרו. משלב הייזום-האישור-התכנון המפורט והביצוע הגדרת תשתית ארגונית לניהול פרויקטים חוצי ארגון – הגדרת עיסוק מנהל הפרויקט ותחומי אחריות, הגדרת עיסוקים תומכים בארגון, הגדרה ובניה של קיט המסמכים לניהול הפרויקט באופן פרקטי וישים אשר תואם את יכולות הארגון.

קרא עוד »

פרוייקט התחדשות עירונית שהביא להכפלת יכולת החברה לטיפול בהזדמנויות ולקידום מואץ של שלבי התכנון

הפרוייקט החל בעקבות התרחבות החברה ושאיפה להובלתה בתחום “התחדשות עירונית” ועם זאת חוסר יכולת החברה למימוש הזדמנויות. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – הוכפלה היכולת לטיפול בהזדמנויות על ידי הגדלת פרודוקטיביות העובדים, קודמו שלבי התכנון של הפרויקטים, וקודם מבנה ארגוני חדש הפועל בצורה יעילה יותר להשגת מטרות החברה.

קרא עוד »

פרוייקט להקמת תשתית ארגונית למיזוג תחומי הייזום והביצוע, מיצוב החברה כיזמית ומבצעת תוך הגדלת הרווחיות הכוללת

הפרוייקט החל מתוך רצון למצב את החברה כיזמית ומבצעת. היעדים של כל פעילות בנפרד, לא הביאו להשגת תוצאה אופטימלית ברמת החברה ומציאת דרכים להגדלת הרווחיות הכוללת. לאחר ניתוח עסקי, הנדסי וארגוני – ירדו עליות וגדלה רחווחיות החברה, צוצמה בירוקרטיה ניהולית ותפעולית והתייעלו תהליכי עבודה וממשקים בין התחומים תוך שיפור השירות וחויית הלקוח.

קרא עוד »

אבחון ארגוני ותקינת כ”א למחלקת הגביה בחברת ‘שלמה ביטוח’

החברה ביקשה לבחון את תהליכי העבודה ושיטת ההפעלה של כלל החברה לרבות מחלקת הגביה, לגבש המלצות סביב המבנה הארגוני של המחלקה, חלוקת העבודה ואופן העבודה מול הסוכנים, ייעול שיטות העבודה והגדלת עומק הגביה. בין תוצרי ותועלות הפרוייקט, זוהו תהליכים פוטנציאליים לשילוב דיגיטציה ואוטומציה לצורך שיפור וייעול העבודה, הוסדרו קווי שירות ותפעול ברורים בעולם הגבייה וקונסולידציה של מערכי השירות, בוצעה שליטה ובקרה טובים ויעילים יותר על פעילות הגביה ועוד.

קרא עוד »

פרוייקט התייעלות בחטיבת הכספים של יבואנית רכב מובילה

בעקבות צמיחה משמעותית בהיקפי המכירות, פעילות החברה העוסקת ביבוא ושיווק רכבים הורחבה. כדי לעמוד בהיקפי הפעילות, החברה בחרה לקיים מספר תהליכי התייעלות תפעולית בתהליכים שונים בחברה. בוצע מיקוד במחלקות חטיבת הכספים, אבחון תהליכי ליבה וזיהוי הזדמנויות לשיפור תוך הגדרת יעדי הפרויקט ויעדי המחלקות וכן גיבוש המלצות וליווי יישומן בפועל. תוצאות הפרוייקט הביאו לקיצור זמנים בתהליכי מחלקות הכספים, צמצום טעויות אנוש, שיפור חוויית לקוח ועוד.

קרא עוד »

הגדרת מודל הפעלה עסקי ותפעולי לפעילות ייחודית בחברה פיננסית מובילה

מדובר על פעילות ייחודית וחדשה עבור לקוחות חברה פיננסית מובילה, המאפשרת חשיפת בתי עסק לקהלי יעד רלוונטיים ומעניקה ללקוחות החברה הטבות ומבצעים ייחודיים. מאחר ופעילות זו איננה מבוססת על יכולות הליבה של החברה, ישנם אתגרים במימוש, ביצוע והשגת תוצאות אופטימליות. לכן בצענו תהליך ייעוצי אסטרטגי, תפעולי וארגוני, מקיף וממושך. תוצאותיו הביאו לדיוק המוצר והתאמתו לקהלי היעד, שיפור השירות וחווית הלקוח, שיפור וייעול התהליכים וניהולם וצמצום משאבים מושקעים – כ”א וטכנולוגיה.

קרא עוד »
בנק לאומי – פתרונות ניהול ידע

בחודשים האחרונים מלווה חברת ארגו את בנק לאומי הן כיועצים והן ביישום פתרונות ניהול ידע בסביבת שרפוינט.
הפרויקט כולל בין השאר הסבות מקומיוג׳ן לשרפוינט תוך מתן מענה להיבטים טכנולוגיים ומתודולוגיים.
לתחושתנו ארגו הנו שותף משמעותי לדרך, לאתגרים ולפתרונות.

קרא עוד »
טבע תעשיות פרמצבטיות- יישום אסטרטגיית “0 עצירות”

מטרת הפרויקט: במקביל לניהול הייצור, הוחלט לנהל את ה- EHS בטבע במטרה להגיע למצויינות: “0” עצירות שגורמות להפרעות לייצור ולנזקים לפרט, לציוד ולסביבה. שיפור בבטיחות העובדים לצד חסכון בעלויות בגין העדרויות עובדים, נזקים למכונות ומתקנים, פרמיות ביטוחיות וקנסות בגין ליקויי איכות הסביבה.

קרא עוד »
שיכון ובינוי – פורגרמה תכנון פונקציונלי ליווי מעקב וביצוע הדרכות ארגונומיות

כחלק ממעבר מטה החברה למשרדים חדשים באיירפורט סיטי פותחה פורגרמה מפורטת, תכנון פונקציונלי שלווה על ידי אדריכל החברה בכל שלבי הפרויקט. במהלך כשנתיים לייותה אוה את חברת שיכון ובינוי בתהליך החלטה על המעבר בהתאם לאיסוף הנתונים שבוצע. תוך התחשבות בגידול העתידי של החברה ומעבר למטה מאוחד (קיבוץ עובדים ממספר מקומות שונים).

קרא עוד »
קיצור זמני טיפול בבקשות לקוחות – חברת ביטוח גדולה

מטרת החברה הייתה להוביל בשירות על ידי קיצור ניכר בזמני מתן השירות. לצורך יישום החוזר בוצעה בחברה פעילות פנים ארגונית מקיפה לשיפור תהליכי השירות. בעבודה זו ישנה התמקדות בשני תהליכים עיקריים: קבלת מבוטח לביטוח – טיפול בטופסי הצעה ובקשות לפדיון כספי פוליסה.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד