התמודדות נכונה של סטרטאפים
מול התמורות בשוק והצורך בהתייעלות
מאמר מאת: אסנת בר-נוי, שותפה ומנהלת תיקי לקוח בכירה ב- ERGO
בחודשים האחרונים, השוק הטכנולוגי הצעיר מתמודד עם מציאות שלא הכיר – הצורך בהתייעלות.
אחרי שנים של שגשוג וזרימת כסף חיצוני של משקיעים, אשר עודד צמיחה מואצת אך לא בהכרח יעילה, מקורות ההון הידלדלו.
בפני ההנהלה עומד האתגר הבא – הצורך להיות רווחים באופן עצמאי, להתאים את מבנה הפעילות וההוצאות לצמיחה בריאה התואמת למציאות של השינויים המהירים בשוק ולאסטרטגיה. כל זאת תוך מיסוד תהליכי עבודה וממשקים אפקטיביים ומוסדרים המאפשרים לארגון להתנהל במציאות החדשה.
נדרש שינוי התפיסה הניהולית – מראיה ממוקדת יזמות וטכנולוגיה, לראיה עסקית קונבנציונלית ואסטרטגית. הבנת כלל הממשקים בארגון ומה הם האיזונים והבלמים בחברה מבחינת קבלת החלטות. תפקיד ההנהלה נדרש להשתנות מניהול יזמי לניהול “עסק” כמכונה משומנת.
ראשית, הארגון צריך להבין שלא מדובר רק בטכנולוגיה – נדרש פתוח נכון ואפקטיבי של תחומי ניהול כספים, משאבי אנוש, מכירות, אסטרטגיה, שירות לקוחות ותמיכה.
גמישות וזריזות מבנית ותהליכית – המציאות משתנה במהירות ולכן צריך לבנות ארגון תומך לכך, מבנית ותהליכית. התהליכים נדרשים לשינוי מהיר. תהליכים שמגדירים בנקודת זמן מסוימת, עלולים להשתנות במהירות בגלל כוחות השוק (משקיעים, לקוחות ומתחרים) ולכן חשוב להיערך לשינויים מהירים. במקביל לכך, נדרש להגדיר מבנה ארגוני תומך פעילות תוך הגדרת עיסוקים, ממשקים סמכות ואחריות.
מדידת ביצועים ושקיפות – הארגון נדרש לעשות תוכניות עבודה ותקציב שנתי ובנוסף להגדיר KPIs ברמה עסקית ותפעולית על מנת לעקוב ולבקר את התקדמות החברה והגעה ליעדים המצופים. נדרש ניהול ומעקב מסודר שיאפשר שליטה מלאה בכל זמן על ביצוע החברה.
ההבנה שיש לקוח בקצה – החברה מתחילה לצמוח ובסיס הלקוחות גדל. נדרש לתת דגש על נושא השירות ושימור הלקוחות. הטכנולוגיה והמוצר נדרש להתחשב בחוויית הלקוח הכוללת. החל משלב המוצר ועד לשלב השירות התומך והצרכים המשתנים של הלקוח. בשלב זה גם כוחות השוק ישפיעו על המוצר והתפתחותו העתידית ואסור להתעלם מזה.
לסיכום,
השרידות של הסטרטאפ תלויה בשינוי תפיסת ההנהלה מתפיסה יזמית לתפיסה עסקית.
יש לתכנון ולהקים תשתית ארגונית התואמת לקצב גידול אשר תואם לצרכים האמיתיים של הארגון – מבנה ארגוני רחב ותואם פעילות, תהליכים גמישים, מדידה ובקרה ושימת הלקוח בלב.
בדרך זו, הנהלת הארגון תוכל לנהל את השינוי ולא להיות מנוהלת על ידו.
תכנים רלוונטיים:
כתובתנו:
רח’ עתיר ידע 1, ת.ד 4
כפר סבא
טל’: 972-9-7444224+
פקס: 972-9-7444242+
כתובתנו:
רח’ עתיר ידע 1, ת.ד 4
כפר סבא
טל’: 972-9-7444224+
פקס: 972-9-7444242+
צרו איתנו קשר